Gå til innhold

Svindlet på Finn, hvordan går jeg frem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste årene kjøpt og solgt mye på Finn.no og det har alltid gått greit, frem til nå. Søndag kom en kjøper og skulle hente en vare, han skulle kjøpe det på firmaet og måtte ha min kontaktinformasjon og konto og det skulle ordnes first thing på mandag, derfor kunne han ikke vippse. Jeg stolte på han. 

Nå er det tirsdag og ingen penger på konto og kjøper tar ikke telefonen. 

Hva er neste steg? Politianmeldelse?

Anonymkode: 5538d...b9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får sende han melding, og prøve litt til. Kan sikkert anmelde han, men blir vel henlagt hvis han ikke har noen saker på seg fra før.

Anonymkode: 9dd1a...854

Skrevet

Du må selvfølgelig ikke gi fra deg en vare før du har fått pengene. Du kan anmelde, men det kommer til å bli henlagt. Hvis han ikke svare på melding, og ikke har oppgitt et firma som liksom skulle betale som du kan kontakte, så kan du anse penge som tapt. 

Anonymkode: ef8a7...7ca

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du må selvfølgelig ikke gi fra deg en vare før du har fått pengene. Du kan anmelde, men det kommer til å bli henlagt. Hvis han ikke svare på melding, og ikke har oppgitt et firma som liksom skulle betale som du kan kontakte, så kan du anse penge som tapt. 

Anonymkode: ef8a7...7ca

Han har oppgitt firmaet, men han er jo kontaktpersonen i firmaet også...

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Han har oppgitt firmaet, men han er jo kontaktpersonen i firmaet også...

Nope. Det har ingenting å si. 

Du får ta dette som en lærepenge. Du skal selvsagt ha pengene når du gir fra deg varen. Du bestemmer hvilken betalingsmåte du skal ha. Da får kjøper innrette seg deretter.

Anonymkode: 40041...8ee

• Liker 1
Skrevet

Anmeld dette til politiet som tyveri.

Meld samtidig ifra til Finn.no om at kjøper stakk av med produktet uten å betale for seg.

• Liker 3
Skrevet

Send regning til firmaet. Varsle finn

Anonymkode: a7f9d...8ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...