AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #1 Skrevet 22. februar 2022 Får et barn i mai, mitt første, da er det bare noen få måneder til jeg blir 36. Tenker derfor å prøve på nummer to ca 1,5 år etter det første. Det er også viktig at jeg ikke blir gravid noe særlig før 1-1,5 år etter første da jeg ble svært dårlig under graviditeten og ikke vil være istand til å ta med av første barnet de første månedene av neste graviditet. Noen i samme situasjon som har fått råd om dette eller har forslag? Anonymkode: 73bdf...9d0
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #2 Skrevet 22. februar 2022 Kondom er jo det aller letteste når det er snakk om en bestemt tidsperiode, og noe som ikke påvirker din syklus på noen måte. Anonymkode: 7be45...54b
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #3 Skrevet 22. februar 2022 Ville også gått for kondom når det er så kort tid. Anonymkode: 2bf00...c35
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #4 Skrevet 22. februar 2022 Det er helt ok å ta p-piller selv om det er for bare et år. Cerazette kan du ta mens du ammer. Det er ofte det legen anbefaler. Null problem å ta det er år, og så slutte for å prøve på nestemann. Jeg begynte på dem etter førstemann, og er så fornøyd med dem at jeg går på dem ennå (og nå har jeg to barn og skal aldri bli gravid igjen 😛 ) Anonymkode: 86207...c81
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #5 Skrevet 22. februar 2022 Kondom eller conludag (minipille). Jeg brukte conludag mellom graviditetene. Trygt mtp amming, ingen bivirkninger (på meg)👍 Anonymkode: f17c5...dac
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #6 Skrevet 22. februar 2022 I og med at du vil prøve igjen ganske raskt, ville jeg ikke begynt på hormonprevensjon. (Rett og slett fordi det er normalt at noen kvinner bruker en del måneder på å komme tilbake i syklus igjen etterpå, og du vet ikke om det vil gjelde deg.) Vi brukte kondom i en lignende situasjon, og det fungerte utmerket. Hadde også full oversikt over syklusen når vi først ville begynne å prøve igjen. Anonymkode: f7c65...f2a
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #7 Skrevet 22. februar 2022 Gikk du på hormonell prevensjon før du ble gravid første gang? Tok det lang tid fra du slutta til du ble gravid? Det er nok greit å ta med i beregninga. Jeg gikk på cerazette mellom graviditetene. Slutta da eldste var 1 år og noen mnd, ble gravid med en gang, men jeg ble også gravid med en gang jeg slutta å p-piller med første. Det skal sies at jeg i perioder med en liten baby var dårlig på å huske å ta en pille hver dag. Det var perioder med amming døgnet rundt IG lite søvn, så ble ikke så mye sex heller, men tenker at du må ta stilling til det også. Tror du at du kommer til å huske å ta hver dag? Hvis ikke er nok kondom det enkleste om det er viktig å være sikker. Anonymkode: a17fa...a9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå