AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #1 Skrevet 22. februar 2022 Bare lurer på dere som hele tiden er tynne eller slanke. Spiser dere lite eller bare veldig sunt? Spiser dere aldri søtsaker? Anonymkode: e6ee5...563
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #2 Skrevet 22. februar 2022 Spiser lavkarbo, normale mengder vil jeg si. Aldri søtsaker nei. Er også ganske aktiv. Anonymkode: c61b0...a3f 1
DerToDra Skrevet 22. februar 2022 #3 Skrevet 22. februar 2022 (endret) Hvor tykk/tynn du er bestemmes kun utifra om du spiser mer enn du forbrenner. Har ikke noe å si om du spiser usunt, når det gjelder vekta. Hvis alt du spiser, per dag, er et brett stratos f.ex, så vil du ligge du ligge på rundt 1000 kcal, du vil droppe i vekt, men du vil fortsatt være usunn. Uavhengig av fedme nivå. CICO(calories in, calories out), er ALT som har noe å si for om du går opp eller ned i vekt. Calories in, er bare styrt av hva du spiser/drikker. Mens calories out, har flere faktorer som påvirker det: Naturlig forbrenning, aktivitetsnivå, sykdommer/andre kondisjoner.. Endret 22. februar 2022 av DerToDra 9 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #4 Skrevet 22. februar 2022 Spiser lite og både sunt og usunt. Sier ikke nei takk til sjokolade og kaker. Anonymkode: 125cb...7a8 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #5 Skrevet 22. februar 2022 Spiser sunt og mye. Lett lavkarbo og velger f.eks mørk sjokolade hvis jeg vil ha noe søtt da jeg synes det er godt. Spiser for helsa og ikke vekta. Den går litt opp og ned uten at jeg bryr meg så mye. Anonymkode: 9a99b...279
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #6 Skrevet 22. februar 2022 Lite... Spiser både sunt og usunt. Bytter gjerne et måltid med et glass oboy eller rettikoppen kakao. Spiser som oftest bare middag, men ganske stort og næringsrikt, så klarer meg helt fint gjennom dagen. Har vært sånn siden barneskolen. Jeg har en "sunn slank kropp" ser nesten ut som jeg driver med mye trenning og lavkarbo, men gjør ikke det akurrat. Slutten av 20 årene, 170, 52kg. Anonymkode: dd682...e76 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #7 Skrevet 22. februar 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Bare lurer på dere som hele tiden er tynne eller slanke. Spiser dere lite eller bare veldig sunt? Spiser dere aldri søtsaker? Anonymkode: e6ee5...563 Spiser ikke spesielt ite, men forsøker å spise sundt Har rom for godteri. Typisk dag er: 2-3 skiver til frokost, 3 skiver til lunsj, en god middagsporsjon og en stor bolle naturell yoghurt med granola til kveldsmat. På brødskivene har jeg typisk oster, hummus, egg og kaviar. Spiser grønnsaker til alle måltider bortsett fra kveldsmaten og så gjerne 1-2 frukt iløpet av dagen. Jeg drikker vann eller melk og av og til et glass juice. Anonymkode: 3566e...05c 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #8 Skrevet 22. februar 2022 Sunt 80%, og holder søtsaker til helgene. Jeg spiser ikke lite Jeg spiser mye grønnsaker, som fyller godt opp, og grove kornprodukter, og proteinrike ting som kylling, karbonadedeig, egg, osv. Jeg får stadig kommentarer på hvor mye jeg spiser. Og så er jeg flink å holde meg i aktivitet. Trener mye, og går mye Anonymkode: 4e073...ec0
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #9 Skrevet 22. februar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Spiser ikke spesielt ite, men forsøker å spise sundt Har rom for godteri. Typisk dag er: 2-3 skiver til frokost, 3 skiver til lunsj, en god middagsporsjon og en stor bolle naturell yoghurt med granola til kveldsmat. På brødskivene har jeg typisk oster, hummus, egg og kaviar. Spiser grønnsaker til alle måltider bortsett fra kveldsmaten og så gjerne 1-2 frukt iløpet av dagen. Jeg drikker vann eller melk og av og til et glass juice. Anonymkode: 3566e...05c Om jeg er sulten utenom spiser jeg mer. Anonymkode: 3566e...05c
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #10 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Lite... Spiser både sunt og usunt. Bytter gjerne et måltid med et glass oboy eller rettikoppen kakao. Spiser som oftest bare middag, men ganske stort og næringsrikt, så klarer meg helt fint gjennom dagen. Har vært sånn siden barneskolen. Jeg har en "sunn slank kropp" ser nesten ut som jeg driver med mye trenning og lavkarbo, men gjør ikke det akurrat. Slutten av 20 årene, 170, 52kg. Anonymkode: dd682...e76 Samme her, bare at jeg er over 50 år. Anonymkode: 05da4...454 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #11 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Spiser ikke spesielt ite, men forsøker å spise sundt Har rom for godteri. Typisk dag er: 2-3 skiver til frokost, 3 skiver til lunsj, en god middagsporsjon og en stor bolle naturell yoghurt med granola til kveldsmat. På brødskivene har jeg typisk oster, hummus, egg og kaviar. Spiser grønnsaker til alle måltider bortsett fra kveldsmaten og så gjerne 1-2 frukt iløpet av dagen. Jeg drikker vann eller melk og av og til et glass juice. Anonymkode: 3566e...05c Om jeg spiser mengdene du skriver om her, vil jeg legge på meg 1-2 kg per uke… Anonymkode: 7e629...ea7 8
Michaelhe Skrevet 22. februar 2022 #12 Skrevet 22. februar 2022 Akkurat det siste året har jeg ikke spist sunt, selv om jeg er i ferd med å snu det nå. Men jeg er fortsatt tynn. Jeg tror det kommer av at jeg alltid har gått veldig veldig lange avstander til fots. Selv om tempoet er vanlig, så er det snakk om så lange strekninger at det hjelper. Men jeg vet hva som skal til for å legge på seg. Men jeg har altså ikke lagt på meg denne gangen. Jeg har vært slank i ganske mange år.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #13 Skrevet 22. februar 2022 10 minutter siden, AnonymBruker said: Om jeg spiser mengdene du skriver om her, vil jeg legge på meg 1-2 kg per uke… Anonymkode: 7e629...ea7 Da tror jeg du spiser mer enn du tror.. såå mye mat var det ikke på lista der. Anonymkode: 3566e...05c 9
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #14 Skrevet 22. februar 2022 Spiser også sunt 80% av gangene, men spiser vel også lite Anonymkode: c1b8d...708
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #15 Skrevet 22. februar 2022 Man må ikke bare se på måltidene, men alt som kommer inn i munnen mellom måltider. Melk i kaffe, en hånd nøtter her, en sjokoladebit der. Jeg ser at de overvektige på jobb får i seg veldig mye ekstra utenom selve lunsjen. Min mor er også overvektig, og det er mye snacksing, kveldskos osv i tillegg til måltidene (som i seg selv er ok sunne, men litt store mengder). Jeg er ganske tynn, men jeg passer absolutt på hva jeg spiser. Både sunnhet og mengder. Men kan også spise godteri av og til såklart. Fram til 20-årene trengte jeg ikke tenke så mye på hva jeg spiste for å holde meg slank. Men nå etter 30 må jeg definitivt det. Men det er viktig for meg, så da gjør jeg den innsatsen. Anonymkode: a219c...fb6 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #16 Skrevet 22. februar 2022 Vært slank hele livet, aldri vært overvektig. Veldig glad i sunn mat, spiser gode porsjoner. Mye frukt, grønnsaker og salat. Spiser mye skiver og. Ikke så glad i junkmat, men spiser iblant. Spiser snop hver helg, veldig glad i potetgull. Trener mye. Løper x 3 pr uke, og styrke 1-2 ganger i uka, klatrer. Går toppturer, både sommer og vinter. Anonymkode: 2bc09...041 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #17 Skrevet 22. februar 2022 Jeg har venninner som er tykke, tynne, slanke osv. Alle fasonger. Men jeg ser det er forskjell. De som er er tynn/slank og "skryter" over at de er det naturlig spiser faktisk lite. De spiser gjerne ikke godteri/snacks/"liker ikke det", liker ikke søtsaker som kaker eller tar et bittelite stykke. De sier gjerne at de kan spise alt mulig uten å legge på seg. Men jeg ser at det ikke stemmer. Med "alt mulig" mener de f.eks en halv grandiosa til middag. Men da spiser de kanskje bare 2 knekkebrød til frokost og en håndfull chips senere på kvelden. Hvis det er slik man spiser, så kan man jo spise "alt mulig" hver dag. Til helgefrokost spiser de kanskje et rundstykke i stedet for tre. De drikker vann i stedet for juice. De liker ikke fete dressinger majones ol. Hvis noen lurer på hvorfor jeg vet hva de spiser, så er det fordi jeg har bodd i kollektiv, vært på flere ferier og turer med de. Jeg har en mistanke om at de "ikke liker" usunne matvarer, godteri, kaker, dressinger osv, bare fordi de vet det er usunt og gir mye kalorier. Jeg tror nok noen av de egentlig er veldig bevisst på hva de spiser for å holde vekten. De fleste trenger heller ikke noe særlig, så det er ikke slik kaloriene forsvinner. Jeg har vært overvektig, men er nå slank. Dette er hva jeg spiser for å kunne holde vekten UTEN trening (jeg trener jo, men dette er basert på hva jeg kunne spise før jeg trente): Frokost: 2 knekkebrød med magert pålegg Lunsj: 2 knekkebrød med magert pålegg og en banan Middag: En porsjon. Gjerne rent kjøtt/fisk, mye grønnsaker og litt potet/ris. Mager saus (f.eks sjysaus og ikke fløtesaus). Spiser jeg en mer kaloriholdig middag/usunn middag, så tar jeg ikke full porsjon. Kvelds: yoghurt med musli eller fruktsalat med kesam eller en skive og en frukt Mellommåltid: et par frukt i løpet av dagen / yoghurt uten sukker I helgene unner jeg meg gjerne et rundstykke til frokost (og knekkebrød utenom det ene), bruker gjerne annet pålegg som ikke er like sunt. Men i helgene står jeg senere opp og spiser derfor ikke lunsj. Så det blir ofte frokost, middag og snacks på kvelden i stedet for kvelds. Anonymkode: 7a3a4...430 2 1
Inwe Skrevet 22. februar 2022 #18 Skrevet 22. februar 2022 (endret) Spiser relativt sunt og beveger meg mye. Mengden mat er nok heller litt over enn litt under normalen. Drikker kun vann og kaffe på hverdager, kanskje et par øl i helgene om det er noe sosialt. Spiser søtsaker, men ikke store mengder. Spiser ikke mellom måltider. Blir to brødskiver med hjemmelaget linsepostei til frokost. Lunsj er for tiden det kantinedama lager (hun er ikke så dreven på vegetarkost), i dag er det feks en wrap med kun salat og et rundstykke med kun salat (når kantina åpner for buffet igjen blir det en salat med bønner eller kikerter) og en stor middagsporsjon. Om jeg trenger det blir det i tillegg en muslibar eller en neve nøter før trening. Endret 22. februar 2022 av Inwe
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #19 Skrevet 22. februar 2022 Jeg spiser frokost, lunsj og middag. Som regel er det rene råvarer, mye grønt. Men det kan være hva som helst. Bestilte peppes i går til middag, spiste restene til frokost i dag. Blir nok en omelett med ost og en del grønnsaker til lunsj om litt. Til middag er planen en kyllingsuppe. Spiser alltid til jeg er mett, så tenker aldri porsjonskontroll. Er ikke redd for den ekstra neven ost på omeletten, den holder meg god og mett helt frem til middag som blir sent i dag pga jobb. Tenker særdeles lite på mat. Er ikke glad i søtsaker og snop. Hater kaker og slikt. Spiser veldig sjeldent mellom måltider. Drikker vann og kaffe, og litt vin, aldri noe annet. Anonymkode: a5152...0df 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #20 Skrevet 22. februar 2022 Lite og må telle kalorier, er et skikkelig matvrak med lav forbrenning dessverre. Anonymkode: 5ac3a...a04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå