AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #1 Del Skrevet 21. februar 2022 Babyen min på 10 mnd. er lite interessert i fast føde. Prøvd både grøt, moser og BLW. Får kanskje inn 2 - 3 ss., men da er det stopp. BLW fungerer bedre, men ikke i nærheten av å innta et helt måltid. Et par biter bare. Noen som har opplevd det samme, og fant ut at det hadde en medisinsk forklaring? Sjekket tungebåndet ved 3 mnd. alder, og fikk konstatert litt stramt, men ikke nok til å behandles. Vil gjerne også høre fra andre med samme problem - når det løsnet, og evt. hva som hjalp 😊 Anonymkode: 173c2...d0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #2 Del Skrevet 21. februar 2022 Min slet lenge med mat, alt måtte lures inn. Rett over året kræsjet alt og så kom diagnosen cøliaki. Er barnet ditt ellers friskt? Har opoblåst mage? Løs eller hard avføring? Anonymkode: 54db8...ac5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #3 Del Skrevet 21. februar 2022 Min på 10 mnd spiser mye grøt og fruktmos nå, men hater middagsmat. Det tok lang tid å komme opp i store grøtporsjoner. Det er egentlig siste måneden han har begynt å spise porsjoner på 1 dl. I starten var det motstand etter bare noen skjeer. Var rimelig fortvilet husker jeg. Så begynte jeg å sette på sanger på YouTube, eller det sto tilfeldigvis på en dag. Han ble så oppslukt av videoen at han plutselig bare åpnet munnen og spiste skje etter skje. Jeg måtte bruke musikkvideoer en stund, ellers ville han knapt spise. Plutselig gikk han fra å spise noen skjeer til å tømme hele skåler. Sikkert kritikkverdig at jeg brukte tv. Men nå sitter han med bordet og spiser med oss hver dag. TVen hjalp! Du kan jo prøve? Litt komisk, han elsket Dolly Parton videoer. Du det går seg til. Noen unger må bli rundt ett år før matlysten kommer. Fortsett å prøve! Hørt om noen som må ha pupp/mme hele livet? 😃 Anonymkode: 9bfd4...9bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #4 Del Skrevet 22. februar 2022 Min spiser lite hvis han får kjedelig mat. Trenger mer variert mat enn grøt og mos for at han skal gidde å spise. Anonymkode: 4b3c3...eb7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #5 Del Skrevet 22. februar 2022 Min slet med fast føde fra start til ca 1 år og to mnd. Han hadde stramt tungebånd og ble klippet tre ganger, siste gang ved 5 mnd. Han ble undersøkt for svelgevansker, da han brakk seg av alt annet enn puppen og vann på flaske. Når han ble 1 år begynte han å få i seg en pose med most middag. Før dette bare en spesiell type grøt x 2 om dagen. Når han begynte i barnehagen løste det meste seg, og han begynte å spise mer, og mer variert. Anonymkode: 38e0c...766 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #6 Del Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 21.2.2022 den 23.53): Babyen min på 10 mnd. er lite interessert i fast føde. Prøvd både grøt, moser og BLW. Får kanskje inn 2 - 3 ss., men da er det stopp. BLW fungerer bedre, men ikke i nærheten av å innta et helt måltid. Et par biter bare. Noen som har opplevd det samme, og fant ut at det hadde en medisinsk forklaring? Sjekket tungebåndet ved 3 mnd. alder, og fikk konstatert litt stramt, men ikke nok til å behandles. Vil gjerne også høre fra andre med samme problem - når det løsnet, og evt. hva som hjalp 😊 Anonymkode: 173c2...d0f Hvordan har det gått TS? Vi har samme problemet her, og kan kun gi enkle smoothieposer. Alt annet brekker hen seg av/er ikke interessert i. Anonymkode: aa544...dcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå