kattaa Skrevet 21. februar 2022 #1 Skrevet 21. februar 2022 Inspirert av et møte fra uken som gikk vil jeg høre din historie om weaponized incompetence. Weaponized incompetence, eller strategisk inkompetanse, er blant annet å late som at man er inkompetent for å slippe å gjøre noe. Vi alle har vel møtt mennesker som 'ikke kan' grunnleggende ting, og som viser uvilje i å lære fordi det er mer behagelig å overlate oppgaven til noen andre. Min historie: I forbindelse med planlegging av en sosial sammenkomst var det en mann som meldte seg frivillig til å ikke bake kake. Det hjalp ikke at selv toro-brownies var ønsket. Nei, vi måtte forstå at han kunne ikke bake kake. Han var overbevist om at han absolutt ikke ville være i stand til å lage noen toro-kake. Han hadde nemlig prøvd det før, og den kaken ble helt ødelagt. Det viste seg at nevnt kake ble ødelagt fordi han hadde hatt kaken i en bærepose. Som han bar slik bæreposer ofte bæres. Vertikalt hengende. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #2 Skrevet 22. februar 2022 Min eks samboer vasket klærne mine feil med vilje for at han skulle slippe å gjøre det igjen. Først trodde jeg på han da han sa det var et uhell, men jeg overhørte på han med en kompis en stund senere om hvordan han med vilje hadde vasket de dyre klærne mine feil sånn at de skulle bli ødelagte og jeg aldri ville spørre han om det igjen. Anonymkode: 3ed9a...adc 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #3 Skrevet 22. februar 2022 Har flere eksempler fra arbeidslivet. Merkelig nok gjelder det alltid gørrkjedelige arbeidsoppgaver. Anonymkode: b43bf...a82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå