AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #1 Skrevet 21. februar 2022 Vi har vært kjærester i ca et halvt år, og jeg har fått ny kollega på jobb. Jeg er vernepleier og jobber en turnus som tilsier at jeg bor på jobb i 3 døgn, har fri i en uke, jobber 4 døgn, fri i en uke osv. Det er et svært kvinnedominerende yrke, og vi har hatt stort behov for en mann med på laget av forskjellige årsaker etter forrige sluttet (før jeg ble sammen med han). Nå har vi fått en mannlig kollega på teamet, og jeg snakket litt om jobb under middag. Han fortalte at han syntes det var ukomfortabelt at jeg bor sammen med en annen mann, at vi lager middag sammen som et par og gjør ting som samboer gjør. Jeg ble egentlig veldig paff av hele greia, og lo litt av det. Han har vært klar over at min kollega skulle starte en liten stund, men aldri nevnt noe. Han sa at han regnet med at det ville bli litt flørting, men når han hører at vi lager middag, kjører turer, ser film ogsånt sammen så ble det ubehagelig for han. At fyren er tidligere offshore-arbeider gjorde det ikke bedre, for "alle de er fuckboys". Jeg forklarte at han er gift og har en baby på ett år, men gifte menn er utro de også fikk jeg til svar.. Jeg prøver å være forståelsesfull da hans forrige kjæreste var utro, likevel så syntes jeg det er så rart at han ikke har nevnt noe før, og at han automatisk tenker at jeg vil flørte litt bare fordi vi jobber tett.. Noen tanker her? Noen som har vært på andre siden av denne situasjonen, hvor deres partner har jobbet og bodd med noen i flere døgn? Er litt rådvill, lot det bare ligge for nå.. Han har vist litt sjalusi tidligere, men dette var litt i overkant føler jeg. Jeg elsker jobben og turnusen min, og den gir meg masse frihet til å bruke på han. Men nå føler jeg at jrg ikke kan snakke om hyggelige ting på jobb som involverer kollegaen min. Anonymkode: 05736...53a 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #2 Skrevet 21. februar 2022 Jeg har jobbet i ambulansen og da bodde vi med kollegaen vår på døgn og helgevakter på samme måte. Eksen taklet det dårlig og jeg valgte faktisk å gjøre det slutt etterhvert da jeg ikke kunne forholde meg til en som var så sjalu. Typen din må jo stole på deg, om det er 10 fuckboys du jobber med så vil ikke det si at du ikke har egen vilje og ikke klarer si nei. Anonymkode: 10e7f...868 14 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #3 Skrevet 21. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har jobbet i ambulansen og da bodde vi med kollegaen vår på døgn og helgevakter på samme måte. Eksen taklet det dårlig og jeg valgte faktisk å gjøre det slutt etterhvert da jeg ikke kunne forholde meg til en som var så sjalu. Typen din må jo stole på deg, om det er 10 fuckboys du jobber med så vil ikke det si at du ikke har egen vilje og ikke klarer si nei. Anonymkode: 10e7f...868 Skjønner godt at typen din var sjalu og følte ubehag rundt dette. Det er sykt mye utroskap i ambulansenæringen blant arbeidere som sover sammen - og alene de to. Herregud så mange historier og eksempler jeg egentlig har på det. AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vi har vært kjærester i ca et halvt år, og jeg har fått ny kollega på jobb. Jeg er vernepleier og jobber en turnus som tilsier at jeg bor på jobb i 3 døgn, har fri i en uke, jobber 4 døgn, fri i en uke osv. Det er et svært kvinnedominerende yrke, og vi har hatt stort behov for en mann med på laget av forskjellige årsaker etter forrige sluttet (før jeg ble sammen med han). Nå har vi fått en mannlig kollega på teamet, og jeg snakket litt om jobb under middag. Han fortalte at han syntes det var ukomfortabelt at jeg bor sammen med en annen mann, at vi lager middag sammen som et par og gjør ting som samboer gjør. Jeg ble egentlig veldig paff av hele greia, og lo litt av det. Han har vært klar over at min kollega skulle starte en liten stund, men aldri nevnt noe. Han sa at han regnet med at det ville bli litt flørting, men når han hører at vi lager middag, kjører turer, ser film ogsånt sammen så ble det ubehagelig for han. At fyren er tidligere offshore-arbeider gjorde det ikke bedre, for "alle de er fuckboys". Jeg forklarte at han er gift og har en baby på ett år, men gifte menn er utro de også fikk jeg til svar.. Jeg prøver å være forståelsesfull da hans forrige kjæreste var utro, likevel så syntes jeg det er så rart at han ikke har nevnt noe før, og at han automatisk tenker at jeg vil flørte litt bare fordi vi jobber tett.. Noen tanker her? Noen som har vært på andre siden av denne situasjonen, hvor deres partner har jobbet og bodd med noen i flere døgn? Er litt rådvill, lot det bare ligge for nå.. Han har vist litt sjalusi tidligere, men dette var litt i overkant føler jeg. Jeg elsker jobben og turnusen min, og den gir meg masse frihet til å bruke på han. Men nå føler jeg at jrg ikke kan snakke om hyggelige ting på jobb som involverer kollegaen min. Anonymkode: 05736...53a Jeg har liten forståelse for at typen din er sjalu når du jobber i et kvinnedominert yrke som gjerne er flere på jobb samtidig. Du får nesten bare se det an. Det kan hende det går seg til etterhvert som han blir tryggere på at det aldri skjer noe. Men slitsomt er det. Anonymkode: cd28c...a32 5
so_what Skrevet 21. februar 2022 #4 Skrevet 21. februar 2022 Jeg synes i blodig alvor at samboeren din skal komme seg i terapi. Det er absolutt ingenting hånlig ment med denne kommentaren, men et oppriktig råd. Jeg tror denne typen sjalusi vil gjøre det vanskelig for ham å opprettholde sunne samlivsrelasjoner, enten det er med deg eller noen andre. 10 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #5 Skrevet 21. februar 2022 Det skjønner jeg kjempegodt. Han måtte jo vært totalt blåst eller ikke brydd seg om deg, hvis han skulle syntes det der var greit. Jeg ville aldri hatt en mann som var komfortabel med noe sånt. Anonymkode: bc1d6...0e3 4
Doktor Dyregod Skrevet 21. februar 2022 #6 Skrevet 21. februar 2022 Hans problem. Er han sjalu, stoler han ikke på deg. 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #7 Skrevet 21. februar 2022 so_what skrev (30 minutter siden): Jeg tror denne typen sjalusi vil gjøre det vanskelig for ham å opprettholde sunne samlivsrelasjoner, enten det er med deg eller noen andre. Tuller du? Cucks er vel omtrent de minst populære mennene av de alle. Nei, kvinner vil ikke ha super-sjalu menn som er kontrollerende og fæle. Men de vil heller ikke ha det motsatte, menn som lar andre menn kjøre over seg, og ikke tør stå opp for seg selv. Anonymkode: bc1d6...0e3
anonymbruker2312 Skrevet 21. februar 2022 #8 Skrevet 21. februar 2022 Jeg er 50/50 her, tenker at alle mennesker er forskjellige. Jeg personlig hadde mest sannsynlig ikke taklet det hvis min mann hadde bodd med ei annen jente på jobb. Men det er min mening, personlig. Har ikke vært borti noe sånt før, så 100% vet jeg ikke. Uansett om jeg hadde stolt på han eller ikke, så er det bare veldig ukomfortabelt å måtte sitte hjemme og tenke at mannen min bor med ei annen jente. Ting kan plutselig snu fort. Det at han tenker slikt er ikke feil, for som sagt så er alle forskjellige og man må bare da respektere andres synspunkter. Det man da bør gjøre i slike situasjoner er å prate sammen, finne en løsning. Hvis han ikke er komfortabel med ei som har et yrke hvor hun må bo med andre, så kanskje han skal finne seg en som passer han bedre..? Og hvis du ikke er komfortabel med en som ikke takler at du jobber i et slikt yrke, kanskje du skal finne deg en som passer deg bedre? Men dette bør være siste alternativ, anbefales at dere prater om dette fullt ut først, tenker jeg da. Er ikke bare bare å gjøre det slutt heller med folk man er glad i. 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #9 Skrevet 21. februar 2022 Jeg forstår han så godt! Snu situasjonen, hva hadde du følt dersom det gjaldt han og en kvinne? Anonymkode: e22ce...f95 4
Maiava88 Skrevet 21. februar 2022 #10 Skrevet 21. februar 2022 Løøøp! Min samboer, og far til mitt barn, er sykelig sjalu. Til den grad at han har ringt en av mine mannlige kolleger i fylla og bedt han om å slutte i jobben sin. En kollega jeg har så og si ingenting med til daglig, og knapt kjenner…. Kan ikke beskrive hvor flaut det er! Dessverre har jeg barn med fyren, og kan ikke bare stikke. 5 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #11 Skrevet 21. februar 2022 Just now, Maiava88 said: Løøøp! Min samboer, og far til mitt barn, er sykelig sjalu. Til den grad at han har ringt en av mine mannlige kolleger i fylla og bedt han om å slutte i jobben sin. En kollega jeg har så og si ingenting med til daglig, og knapt kjenner…. Kan ikke beskrive hvor flaut det er! Dessverre har jeg barn med fyren, og kan ikke bare stikke. Det er jo milevis mellom en kollega du knapt kjenner og ts som bor sammen med kollegaen sin! At hennes kjære er ukomfortabel med det har ingenting med sykelig sjalusi å gjøre. Anonymkode: e22ce...f95 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #12 Skrevet 21. februar 2022 Jeg har jobbet nattevakter med menn, og da sitter vi mye på vaktrommet, spiser, ser på Netflix og prater. Men vi er jo på jobb for å passe på folk, så er ikke sånn at man har tid/mulighet til å ha sex på vaktrommet, liksom! Typen min reagerte aldri på det, men jeg delte jo heller ikke detaljer om vakten. Jeg kunne si at jeg jobbet med en mann, og vi så på tv. Men jeg utelot å fortelle detaljer om kollegaen min, hva vi så på, hva vi pratet om. For det er ikke relevant. Og det vil jo bare gi et inntrykk til kjæresten min om at jeg har brukt hele natta på å "bonde" med en annen mann, og for noen så kan det bli feil. Jeg var derimot BPA for en mann en gang, og han var på min alder. Da husker jeg at kjæresten min hang seg veldig opp i det med stell, at det var "rart" at jeg skulle stelle og se en annen manns penis. Men den tanken der drepte jeg ganske raskt. Hvis du er sjalu på en mann som trenger BPA, så må du virkelig jobbe med deg selv, altså.. Anonymkode: ef08b...8db 9 1
MacadamiaNut Skrevet 22. februar 2022 #13 Skrevet 22. februar 2022 Forstår han godt, det hadde vært uaktuelt for min del. 2
Flintis Skrevet 22. februar 2022 #14 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tuller du? Cucks er vel omtrent de minst populære mennene av de alle. Nei, kvinner vil ikke ha super-sjalu menn som er kontrollerende og fæle. Men de vil heller ikke ha det motsatte, menn som lar andre menn kjøre over seg, og ikke tør stå opp for seg selv. Anonymkode: bc1d6...0e3 Hva mener du med stå opp for seg selv? I denne sammenhengen og ellers?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #15 Skrevet 22. februar 2022 Doktor Dyregod skrev (10 timer siden): Hans problem. Er han sjalu, stoler han ikke på deg. Dette. Det partner sier er jo "jeg stoler ikke på deg" Han tror du er en utro bedrager som vil være utro så fort sjansen byr seg. Anonymkode: b6910...7f4 6
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #16 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi har vært kjærester i ca et halvt år, og jeg har fått ny kollega på jobb. Jeg er vernepleier og jobber en turnus som tilsier at jeg bor på jobb i 3 døgn, har fri i en uke, jobber 4 døgn, fri i en uke osv. Det er et svært kvinnedominerende yrke, og vi har hatt stort behov for en mann med på laget av forskjellige årsaker etter forrige sluttet (før jeg ble sammen med han). Nå har vi fått en mannlig kollega på teamet, og jeg snakket litt om jobb under middag. Han fortalte at han syntes det var ukomfortabelt at jeg bor sammen med en annen mann, at vi lager middag sammen som et par og gjør ting som samboer gjør. Jeg ble egentlig veldig paff av hele greia, og lo litt av det. Han har vært klar over at min kollega skulle starte en liten stund, men aldri nevnt noe. Han sa at han regnet med at det ville bli litt flørting, men når han hører at vi lager middag, kjører turer, ser film ogsånt sammen så ble det ubehagelig for han. At fyren er tidligere offshore-arbeider gjorde det ikke bedre, for "alle de er fuckboys". Jeg forklarte at han er gift og har en baby på ett år, men gifte menn er utro de også fikk jeg til svar.. Jeg prøver å være forståelsesfull da hans forrige kjæreste var utro, likevel så syntes jeg det er så rart at han ikke har nevnt noe før, og at han automatisk tenker at jeg vil flørte litt bare fordi vi jobber tett.. Noen tanker her? Noen som har vært på andre siden av denne situasjonen, hvor deres partner har jobbet og bodd med noen i flere døgn? Er litt rådvill, lot det bare ligge for nå.. Han har vist litt sjalusi tidligere, men dette var litt i overkant føler jeg. Jeg elsker jobben og turnusen min, og den gir meg masse frihet til å bruke på han. Men nå føler jeg at jrg ikke kan snakke om hyggelige ting på jobb som involverer kollegaen min. Anonymkode: 05736...53a Stort rødt flagg. Han har ingen tillit til deg. Han anser deg som en person som vil hoppe til køys med enhver som har penis og at du ikke har noen selvkontroll eller integritet. Det sier antagelig mye om hvordan han er selv. Anonymkode: 65ddb...244 10 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #17 Skrevet 22. februar 2022 Han sier at han regner med at det blir litt flørting. Hvorfor det? Er det fordi det er det han ville gjort om der kom en kvinnelig kollega på hans arbeidsplass? Eller kanskje han gjør det allerede? Her må han altså gå inn i seg selv. At det kun er ett kjønn representert på en arbeidsplass er langt fra normen i disse dager. Jeg har selv kun jobba på mannsdominert arbeidsplasser, og ja. De flørta en del med meg… Anonymkode: 42ff3...6a9 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #18 Skrevet 22. februar 2022 Har du tenkt deg å bytte jobb? Nei? Da bytt kjæreste. Anonymkode: 42dce...f7d 1 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #19 Skrevet 22. februar 2022 Jeg drar på jobbreiser stort sett hver måned med en mannlig kollega. Bare oss to (!!!) Det skjer selvsagt ingenting annet enn jobb på disse turene, bortsett fra at vi spiser sammen og slik da. Herregud så glad jeg er for at samboeren min er en trygg og god mann som stoler på meg. Jeg kan forstå at sånne arbeidssituasjoner kan skape sjalusi og utrygghet - men jeg har altså IKKE valgt denne kollegaen som reisepartner. Jeg har valgt en jobb jeg hadde skikkelig lyst på, og ante jo ikke da at jeg på er senere tidspunkt at jeg skulle få en mann som fast reisepartner. Hadde opplevd det som utrolig sårende og urettferdig om partneren min skulle begynne å mistenkeliggjøre meg for det - en situasjon jeg tross alt ikke kan noe for. Tror faktisk det hadde blitt brudd hvis mannen krevde at jeg skulle slutte i drømmejobben fordi han ikke taklet at jeg jobbet tett med en mann. Anonymkode: 4c2e8...207 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #20 Skrevet 22. februar 2022 Ser at folk er litt delt, og fint å få flere sider av dette. Hvis situasjonen var snudd hadde jeg ikke reagert på det. Alle som bor her har hvert sitt soverom med bad. Aktiviteter som gjøres er det samme som om jeg jobbet tredelt turnus, eneste forskjellen er at jeg sover her i stedet for hjemme. Vi er også flere en kun oss to, med unntak hvis vi drar på aktiviteter med brukere eller de andre to kvinnene er borte med andre brukere. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem videre. Ta det opp igjen? Ekskludere kollegaen min når jeg snakker om jobb? Å slutte i jobben er helt uaktuelt, stortrives. Så vi må få det til å funke, eller avslutte før det får for langt.. Anonymkode: 05736...53a 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå