AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #1 Skrevet 21. februar 2022 Jeg prøver å gå ned noen kilo, fra normalvektig til slankere normalvektig. Må derfor ligge ganske lavt i kalori-inntak. Jeg er samtidig gaaanske avhengig av litt sjokolade daglig. Jeg spiser sen frokost, vanlig middag, og ideelt sett burde jeg spise litt kveldsmat. Men velger istedet å bruke kaloriene på sjokolade på kvelden. Det er snakk om mellom 150-250 kcal ca. Er dette dumt for min vektnedgang, eller spiller det liten rolle? Anonymkode: be584...d27
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #2 Skrevet 21. februar 2022 Blodsukkerøkningen og insulinutskillingen er ikke ideel. Vi gjentar spørsmålet: 100g Freia Melkesjokolade inneholder 560 kalorier hvorav 53g karbohydrater. Du får valget mellom denne sjokoladen og en proteinrik kveldsmat som inneholder det samme kaloriinnholdet, men består av kun 8g karbohydrater, mens resten er fordelt mellom proteiner og sunt fett. Kaloriinnholdet er likt- 560 kalorier. Hva velger du dersom du i utgangspunktet ønsker deg ned i vekt? https://hardworkout.no/er-alle-kalorier-like/ Anonymkode: 69a49...b5b
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #3 Skrevet 21. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Blodsukkerøkningen og insulinutskillingen er ikke ideel. Vi gjentar spørsmålet: 100g Freia Melkesjokolade inneholder 560 kalorier hvorav 53g karbohydrater. Du får valget mellom denne sjokoladen og en proteinrik kveldsmat som inneholder det samme kaloriinnholdet, men består av kun 8g karbohydrater, mens resten er fordelt mellom proteiner og sunt fett. Kaloriinnholdet er likt- 560 kalorier. Hva velger du dersom du i utgangspunktet ønsker deg ned i vekt? https://hardworkout.no/er-alle-kalorier-like/ Anonymkode: 69a49...b5b https://www.nettavisen.no/slanking/kalorier/vekt/ikke-bare-kalorier-som-teller/s/12-95-2483933 Anonymkode: 69a49...b5b
Gjest loveli Skrevet 21. februar 2022 #4 Skrevet 21. februar 2022 Det er ikke bare kaloriene som teller, men hva du får i deg av næring. 150kcal er 150kcal, men noe mat tar lengre tid å fordøye, holder deg mett lenger og tilfører både fordøyelsessystemet fordelaktige bakterier og gjør også at kroppen er i balanse slik at du ikke higer etter sjokolade, snacks osv fordi du har mangler. Men for mange hjelper det å spise litt sjokolade for å ikke gå på veggen. Du må selv finne ut hva som passer deg best.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #5 Skrevet 21. februar 2022 Hvis du går ned så er det vel ok? Jeg er fan av å inkludere litt av alt man ønsker. Når sjokoladen tilogmed er innenfor kaloribudsjettet, og du passer på å få i deg de næringsstoffene du trenger på de andre måltidene, ser jeg ingen problemer med dette. Husk å pusse tennene:) Anonymkode: 7a80e...bb1 1
Inwe Skrevet 22. februar 2022 #6 Skrevet 22. februar 2022 Jeg ville ikke valgt sjokolade fremfor brødskiva. Når du spiser så lite fra før er det dumt å velge bort noe som gir deg god næring (gitt at det er grovt brød med proteinrikt pålegg og helst litt grønnsaker) fremfor en sjokolade som egentlig kun er tomme kalorier. På sikt vil du ved å spise for lite miste energi, da vil du automatisk bevege deg mindre selvom du kanskje ikke legger merke til det, som igjen vil være negativt for vektnedgangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå