AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #1 Del Skrevet 21. februar 2022 Hadde nettopp bilen inne til eu-kontroll. Første gang det er funnet mangler som må utbedres. Var noen lys, og dette ordner mannen min selv nå siden han mener det er ganske enkle saker. Jeg bare lurer på hvordan dette med Eu-kontroll fungerer. Vi hadde bilen inne til et lokalt verksted for kontroll, men jeg ønsker ikke å dra tilbake til dette verkstedet da de lot meg vente veldig lenge til tross for at jeg hadde avtalt time (første ledige om morgnen, og jeg var der tidsnok). Fikk ingen beklagelse eller noe som helst. Så jeg har bestilt ny kontroll ved NAF. Er kontrollen som ble gjort registrert på bilen slik at alle verksted jeg drar til evt. får opp kontrollen/rapporten? Det er ikke slik at de tar en full gjennomgang på nytt? Jeg har som sagt veldig lite peiling på bil, og er rett og slett litt bekymret for at et verksted skal prøve å «tyne» penger ut av meg ved å finne på alt mulig rart som må fikses med bilen. Er bl.a. derfor jeg velger NAF nå, har en tanke om at de kanskje er hakket mer seriøse enn andre verksteder (ikke at jeg har noe å begrunne det med). Noen som vet hvordan det funker? (Ja, det er min første bil, og som sagt første gang det har vært påvist mangler etter eu-kontroll.) Anonymkode: 55547...b82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 21. februar 2022 #2 Del Skrevet 21. februar 2022 Om du tar første kontroll og etterkontroll ved to ulike verksteder vet jeg faktisk ikke hva de gjør. Jeg vil anta de da gjør hele kontrollen på nytt. Dette antar jeg av to årsaker: - Verksted to skal og tjene penger og vil nok ta full pris, så hvorfor ikke bare gå igjennom sjekklista? - Verksted to står som kontrollverksted, og vil nok ikke påta seg feil og mangler verksted en har slurvet med og vil derfor gjøre kontrollen selv? Den mer normale problemstillingen er at man får verksted en til å sjekke, så reparerer man manglene selv eller et annet sted, og så tar etterkontrollen samme sted som første kontrollen ble gjort. Da gjør som regel verkstedet etterkontrollen gratis siden de kun sjekker de tingene som var ført opp som mangelfulle. Men fikk dere med mangellapp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #3 Del Skrevet 21. februar 2022 nomore82 skrev (Akkurat nå): Om du tar første kontroll og etterkontroll ved to ulike verksteder vet jeg faktisk ikke hva de gjør. Jeg vil anta de da gjør hele kontrollen på nytt. Dette antar jeg av to årsaker: - Verksted to skal og tjene penger og vil nok ta full pris, så hvorfor ikke bare gå igjennom sjekklista? - Verksted to står som kontrollverksted, og vil nok ikke påta seg feil og mangler verksted en har slurvet med og vil derfor gjøre kontrollen selv? Den mer normale problemstillingen er at man får verksted en til å sjekke, så reparerer man manglene selv eller et annet sted, og så tar etterkontrollen samme sted som første kontrollen ble gjort. Da gjør som regel verkstedet etterkontrollen gratis siden de kun sjekker de tingene som var ført opp som mangelfulle. Men fikk dere med mangellapp? Takk for svar! Ja, vi fikk med mangellapp. Jeg får vel kanskje ringe NAF og høre hva de sier. I «verste» fall får jeg bare dra tilbake til det første verkstedet, jeg synes bare de var så utrolig frekke og ga så dårlig service. Får i så fall bli siste gang jeg bruker det verkstedet… Men er kanskje greit om de faktisk bare går over de feilene de fant sist, kontra at NAF tar en helt ny runde.. Anonymkode: 55547...b82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audiot Skrevet 21. februar 2022 #4 Del Skrevet 21. februar 2022 Verkstedet du tar etterkontroll hos sjekker KUN de punktene som verkstedet som tok første kontroll satt anmerkninger på. Før kunne man ta flere pkk'er hos forskjellige verksteder og velge selv den du var mest fornøyd med... Men nå er det den første som gjelder, vil du overprøve den må du kontakte statens vegvesen å få time til kontroll der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #5 Del Skrevet 21. februar 2022 Audiot skrev (1 time siden): Verkstedet du tar etterkontroll hos sjekker KUN de punktene som verkstedet som tok første kontroll satt anmerkninger på. Før kunne man ta flere pkk'er hos forskjellige verksteder og velge selv den du var mest fornøyd med... Men nå er det den første som gjelder, vil du overprøve den må du kontakte statens vegvesen å få time til kontroll der. Å, men så bra. Så da kan det ikke plutselig nå dukke opp flere ting vi må utbedre når vi leverer den inn til etterkontroll, var det jeg var bekymret for. Takk for svar! Anonymkode: 55547...b82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå