Gå til innhold

Hva er greia med D-dråper og kokosolje? Hysteri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Evinnelig mas om D-dråper uten kokosolje i termingruppa. Gir visstnok luftsmerter hos babyene. Aldri hørt om før, og har ei på 3 år. Hun fikk vanlige D-dråper fra apoteket fra 4 uker, nå skal det gis fra 1 uke. Er det noe stand i dette hysteriet, eller er det egentlig bare babyer som er babyer, med umodne tarmer, oppdagelsen av at man kan gråte etc? Vår baby er 2 uker så vi skulle begynt alt, men vi henger visst litt etter. Han sliter av og til med luftsmerter allerede, kjedelig om jeg gir han noe som gir mer smerter 🙃

Anonymkode: 31bd9...8bb

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri hørt om det før, og fikk baby i 2018 og 2020. Det var ikke et tema i min barselgruppe. Om det er noe i det, aner jeg ikke. Selv om jeg sånn umiddelbart tenker som du sier at små babyer har umodne tarmer og det er fort gjort å tillegge denne oljen plager som ville vært der uansett.

Det er bare et anekdotisk bevis, men mine barn fikk også vanlige D-dråper fra apoteket fra 4 uker. Og de var ikke særlig plaget med luftsmerter. Jo, litt i perioder, men vi var heldige sammenlignet med andre i barselgruppen som strevde en del med det. 

Anonymkode: 0253e...278

Skrevet

Min eldste fikk tran uten problemer. Yngste reagere veldig på d-vitamindråpene, gråt masse hver gang han fikk og måtte kutte de til han ble større. Begynte å gi et par ganger i uka fra tre måneder og nå går det fint med hver dag (seks måneder nå). Fikk helt klart magevondt av dråpene - er vel fetter i oljen som er vanskelig å fordøye, kanskje. 

Anonymkode: 195fc...754

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min eldste fikk tran uten problemer. Yngste reagere veldig på d-vitamindråpene, gråt masse hver gang han fikk og måtte kutte de til han ble større. Begynte å gi et par ganger i uka fra tre måneder og nå går det fint med hver dag (seks måneder nå). Fikk helt klart magevondt av dråpene - er vel fetter i oljen som er vanskelig å fordøye, kanskje. 

Anonymkode: 195fc...754

Akkurat samme erfaring som deg. Tran på eldstemann, men nå med d-dråper var det definitivt trøbbel! 

og jeg visste ikke det var mange som slet med det en gang, før jeg begynte å lete etter svar selv 

Endret av Lilje blomst
Skrevet

Ga min d-dråper, han gråt og spydde hver gang. Fikk tran, det gikk helt fint. 
Han reagerte også på kokos i mat fram til han ble 3 år gammel. 

Anonymkode: 2fc1a...208

Skrevet

Aldri hørt om. Jeg ga vanlige D-dråper, aner ikke om de hadde kokosolje. Ingen av mine barn var plaget med tarmene som baby… 

Anonymkode: c32ea...03f

Gjest rabrabara
Skrevet

Helt på siden: Jeg skulle kjøpe tran til mitt barn da jeg bodde i England og fikk beskjed om at det ikke var anbefalt for barn under seks år fordi det er et leverprodukt. Merkelig hvor mye disse tingene varierer i ulike land. 

Skrevet

Min har likt D-dråper veldig godt. Tran er ikke lenger anbefalt til spedbarn.

Anonymkode: 0bc2f...d1e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...