AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #1 Skrevet 21. februar 2022 Hadde du taklet en psykisk «belastende» jobb? Saker som f eks omhandler vold og overgrep mot barn? Eller andre tragiske saker? Jeg ser for meg det kan være givende å føle at man bidrar til å hjelpe andre, men også veldig tungt over tid kanskje? Selv har jeg en «lysbetont» jobb, men føler jo til tider den er ganske meningsløs…. Anonymkode: d036d...617
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #2 Skrevet 21. februar 2022 Jeg har en slik psykisk tung jobb, og av og til fester det seg inntrykk fra vakten. Jeg er god på å "slå av", men er ganske sliten når jeg kommer hjem. Kan ta en dag å komme seg når det er ferie, men så tenker jeg at jeg tross alt gjør en verre situasjon bedre og jeg hjelper til når folk trenger det som mest. Men tenker ofte på at jeg er en de husker fra en kjip situasjon. Før var jeg lærer og det var rett og slett for krevende, spesielt når du møter barn hver dag som har utfordringer f.eks hjemme eller mobbing/utenforskap og du møter systemet i døra. Av og til måtte jeg gråte, og hadde mange samtaler med ungdom som bar på mye tunge tanker. Men jeg ble overrasket over at veterinærer er så høyt på selvmordsstatistikken. Egentlig så skjønner jeg det, for det er jo mange triste sider med jobben som artikkelen skriver, og lønnen er ikke like høy som når man er lege, merkelig nok. Husker veterinæren min gråt da jeg var der med hunden min som var blitt gammel og jeg måtte si farvel ❤️ Må være tungt å stå der når mennesker må si farvel til sitt kjæreste. Det er jo en lang utdanning som krever utrolig mye kunnskap. Mer lønn til veterinærer og helsearbeidere! Veterinærer ligger høyest på selvmordsstatistikken – nå skal det forskes på hvorfor – NRK Oslo og Viken – Lokale nyheter, TV og radio Anonymkode: 89e8a...694 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #3 Skrevet 21. februar 2022 Ja, stort sett. Jeg jobber i storbybarnevern med spesialisering innen vold. Jeg er god i jobben min. Den er spesielt krevende i perioder hvor jeg har belastninger i privatlivet - det bør være veldig balansert for å ha overskudd til jobben. Anonymkode: 8bce9...76c 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #4 Skrevet 21. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hadde du taklet en psykisk «belastende» jobb? Saker som f eks omhandler vold og overgrep mot barn? Eller andre tragiske saker? Jeg ser for meg det kan være givende å føle at man bidrar til å hjelpe andre, men også veldig tungt over tid kanskje? Selv har jeg en «lysbetont» jobb, men føler jo til tider den er ganske meningsløs…. Anonymkode: d036d...617 Det går fint, vi lærer jo mye om hvordan håndtere jobben på jobb og diverse kurser/videreutdanninger som tilbys. Anonymkode: 01ed5...ca0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå