Ejlisi Skrevet 21. februar 2022 #1 Skrevet 21. februar 2022 Noen som er flinke på parfyme her? 😅 Jeg må ha en ny, og merker at jeg blir tiltaksløs før jeg i det hele tatt kjører til butikk for å lukte. Jeg blir så fort blendet av lekkert design og fine flasker, at alt lukter det samme til slutt 🙈 kan noen peke meg i riktig retning ut fra hva jeg har brukt før? Skjønner meg ikke på noter og skal sniffe meg rundt på kicks når jeg kommer meg dit. Og så klart spørre om hjelp der, men må vite hvor jeg skal starte. Tiltak 🥴😅 Er i tredveårene, så vil ha mellomtingen mellom fjortisvanilje og gammeldamelukt.
powerpuffen Skrevet 21. februar 2022 #2 Skrevet 21. februar 2022 (endret) Du liker ganske søte, fruktige/florale parfymer ser jeg, og jeg har relativt samme smak! Jeg er litt i samme gate som deg; liker det søtt men vil samtidig at det skal være litt voksent preg over det. Mine to absolutte favoritter om dagen er Fleurs de Himalaya fra Rituals og White Tea fra Korres (fås kjøpt på Vita). Anbefaler deg å lukte på disse to, jeg tror du hadde likt de ganske godt ut i fra de parfymene du har lagt ut her, og føler at de ligger veldig fint i den mellomgaten du er ute etter. Endret 21. februar 2022 av Lacuna 1
Polyester Skrevet 21. februar 2022 #3 Skrevet 21. februar 2022 Et tips er å spraye deg med alternativer du ønsker å kjøpe på forskjellige steder på armene/hendene, vente 20 min og så lukte. Duften forandrer seg i kontakt med hud og med tid. Ta en titt her, søk opp favorittene dine, se hvilke dufter de har til felles og trykk på disse duftene og utforsk litt hva annet som finnes: https://www.fragrantica.com/perfume/Jean-Paul-Gaultier/Classique-427.html 4 1
Ejlisi Skrevet 20. mars 2022 Forfatter #4 Skrevet 20. mars 2022 Lacuna skrev (På 22.2.2022 den 0.14): Du liker ganske søte, fruktige/florale parfymer ser jeg, og jeg har relativt samme smak! Jeg er litt i samme gate som deg; liker det søtt men vil samtidig at det skal være litt voksent preg over det. Mine to absolutte favoritter om dagen er Fleurs de Himalaya fra Rituals og White Tea fra Korres (fås kjøpt på Vita). Anbefaler deg å lukte på disse to, jeg tror du hadde likt de ganske godt ut i fra de parfymene du har lagt ut her, og føler at de ligger veldig fint i den mellomgaten du er ute etter. Tusen takk for konkrete eksempler! 🤩 Skal ta meg en tur på Vita. Ser at ingen kicks butikker har Rituals parfymen inne. Ingen mulighet til å lukte på denne, kun tilgjengelig via nett? 🤔
Ejlisi Skrevet 20. mars 2022 Forfatter #5 Skrevet 20. mars 2022 Polyester skrev (På 22.2.2022 den 0.20): Et tips er å spraye deg med alternativer du ønsker å kjøpe på forskjellige steder på armene/hendene, vente 20 min og så lukte. Duften forandrer seg i kontakt med hud og med tid. Ta en titt her, søk opp favorittene dine, se hvilke dufter de har til felles og trykk på disse duftene og utforsk litt hva annet som finnes: https://www.fragrantica.com/perfume/Jean-Paul-Gaultier/Classique-427.html Aaaah, takk! Skal sjekke det ut 👏🏻
Gjest ChaseDurer Skrevet 20. mars 2022 #6 Skrevet 20. mars 2022 Jeg har Lily of the valley fra Acqua Di Parma . Litt dyr, men værdt d
powerpuffen Skrevet 20. mars 2022 #7 Skrevet 20. mars 2022 Ejlisi skrev (11 minutter siden): Tusen takk for konkrete eksempler! 🤩 Skal ta meg en tur på Vita. Ser at ingen kicks butikker har Rituals parfymen inne. Ingen mulighet til å lukte på denne, kun tilgjengelig via nett? 🤔 Rituals har egne butikker, men det kommer vel an på hvor du bor. På østlandet har de det iallfall. Den fra rituals er tvilsomt et bomkjøp, om man liker søte dufter, selv om denne er noe mer frisk. Den finnes i reisestørrelse om man ønsker å teste den først!
Ejlisi Skrevet 20. mars 2022 Forfatter #8 Skrevet 20. mars 2022 Lacuna skrev (55 minutter siden): Rituals har egne butikker, men det kommer vel an på hvor du bor. På østlandet har de det iallfall. Den fra rituals er tvilsomt et bomkjøp, om man liker søte dufter, selv om denne er noe mer frisk. Den finnes i reisestørrelse om man ønsker å teste den først! Herregud, alvorlig tilstand av søndagshjerne her. Rituals ligger jo på senteret her 🏆😂 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #9 Skrevet 20. mars 2022 4 hours ago, Ejlisi said: Herregud, alvorlig tilstand av søndagshjerne her. Rituals ligger jo på senteret her 🏆😂 Fleurs de Himalaya er en veldig god parfyme, prøv! For meg lukter den som et eller annet fra barndommen som jeg ikke helt klarer å huske hva er Synes også den som heter Hanami(?) er veldig god, den endrer seg en del i lukt i forhold til når man lukter den i butikken. Veldig crowdpleaser-parfyme av typen som er spesiell nok til at man setter pris på den, men ikke så spesiell at man går lei. Anonymkode: 1a2e1...c75
Gjest O.G. Skrevet 20. mars 2022 #10 Skrevet 20. mars 2022 Ejlisi skrev (På 21.2.2022 den 19.36): Noen som er flinke på parfyme her? 😅 Jeg må ha en ny, og merker at jeg blir tiltaksløs før jeg i det hele tatt kjører til butikk for å lukte. Jeg blir så fort blendet av lekkert design og fine flasker, at alt lukter det samme til slutt 🙈 kan noen peke meg i riktig retning ut fra hva jeg har brukt før? Skjønner meg ikke på noter og skal sniffe meg rundt på kicks når jeg kommer meg dit. Og så klart spørre om hjelp der, men må vite hvor jeg skal starte. Tiltak 🥴😅 Er i tredveårene, så vil ha mellomtingen mellom fjortisvanilje og gammeldamelukt. Alle disse er fæle, men hvis du liker slike parfymer så prøv Tresor eller J'dore da?
Ejlisi Skrevet 20. mars 2022 Forfatter #11 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Fleurs de Himalaya er en veldig god parfyme, prøv! For meg lukter den som et eller annet fra barndommen som jeg ikke helt klarer å huske hva er Synes også den som heter Hanami(?) er veldig god, den endrer seg en del i lukt i forhold til når man lukter den i butikken. Veldig crowdpleaser-parfyme av typen som er spesiell nok til at man setter pris på den, men ikke så spesiell at man går lei. Anonymkode: 1a2e1...c75 Takk! Skal sjekke den ut! Ikke at alle kan like alt, men absolutt positivt hvis den er en crowdpleaser siden jeg møter mange forskjellige folk ila en arbeidsdag.
Ejlisi Skrevet 20. mars 2022 Forfatter #12 Skrevet 20. mars 2022 O.G. skrev (36 minutter siden): Alle disse er fæle, men hvis du liker slike parfymer så prøv Tresor eller J'dore da? Fæle faktisk 😅 er forholdsvis populære og mainstream, så så fæle kan de umulig være. Men takk for tips 👍🏻 1
Gjest O.G. Skrevet 20. mars 2022 #13 Skrevet 20. mars 2022 Ejlisi skrev (2 minutter siden): Fæle faktisk 😅 er forholdsvis populære og mainstream, så så fæle kan de umulig være. Men takk for tips 👍🏻 Jeg har en litt merkelig smak og skulle jeg gått etter den så ville jeg anbefalt deg noe i en helt annen retning. lol
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #14 Skrevet 20. mars 2022 1 hour ago, Ejlisi said: Takk! Skal sjekke den ut! Ikke at alle kan like alt, men absolutt positivt hvis den er en crowdpleaser siden jeg møter mange forskjellige folk ila en arbeidsdag. For meg er det viktig at det er en lukt jeg blir glad av å kjenne selv Og det er fint når den er såpass god og uproblematisk at jeg ikke trenger å bekymre meg for hva folk tenker. Anonymkode: 1a2e1...c75 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #16 Skrevet 2. april 2022 Kjøp noen testere (du finner mye på Finn) fra parfymer fra Byredo og Diptyque. Da lukter du dyrt og sofistikert uten å være gammel dame eller fjortis. For eksempel Vetyverio, Eau Duelle eller Bibliotheque. Anonymkode: 75787...e9f
Gjest Khloe Skrevet 3. april 2022 #18 Skrevet 3. april 2022 Signerer på Fleurs de l’Himalaya! Den er en utrolig god parfyme som jeg synes passer perfekt til hverdags. Anbefaler deg også å lukte på Dolce & Gabanna 3 l'imperatrice og Versace Bright Crystal eller Versense.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå