AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #1 Skrevet 21. februar 2022 Ble ved en tilfeldighet kjent med en gjeng gode mennesker. Etterhvert ble det kjent at de var med i en liten menighet. Vi ble venner , ble bedt på middag og ulike ting. De var der virkelig for oss, vi følte oss viktige. Barna er gode venner, går i klasse sammen. Nå er det gått en del år, og det har blitt mindre og mindre tid til å treffes. Det blir ingen middager, det skjer ingenting sosialt for barna, kun oss voksne. Mannen min ønsker ikke bli med, så jeg må bruke kvelder alene på menigheten. Nå angrer jeg litt på å ha blitt med inn i noe jeg føler blir mer og mer lukket. Synes det likevel er skummelt å melde seg ut, fordi jeg har kjent på så mye bra der. Som likevel ikke er der helt nå. Tenker prøve finne en annen litt mer liberal menighet. Hva bør jeg søke til da? Anonymkode: 17e85...e32
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #2 Skrevet 21. februar 2022 Man går ikke inn i en menighet på grunn av det sosiale… Anonymkode: 484b8...976 6
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #3 Skrevet 21. februar 2022 Kom det ut. Det er nok en sekt. Anonymkode: ef480...b0f 3 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #4 Skrevet 21. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man går ikke inn i en menighet på grunn av det sosiale… Anonymkode: 484b8...976 Jeg ble med fordi de ønsket meg med og jeg følte på et veldig godt felleskap. Jeg følte også jeg ble kjent med Gud ,men nå kjenner jeg at jeg må ofte for mye,og at det går utover jobb og familie om det fortsetter. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kom det ut. Det er nok en sekt. Anonymkode: ef480...b0f Tror du det..? Hvorfor? Anonymkode: 17e85...e32
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #5 Skrevet 21. februar 2022 Uff, TS. Blir trist av kor masse energi du kastar vekk på denne problematikken. (Har lese dei andre trådane dine.) JA det er kjipt å miste venner og fellesskap, og det er kjedelig at jobben din krasjer med møta og at mannen din ikkje er heilt ombord. MEN du har så masse anna du heller kan fokusere på ❤️ Anonymkode: 114fc...cad
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #6 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Uff, TS. Blir trist av kor masse energi du kastar vekk på denne problematikken. (Har lese dei andre trådane dine.) JA det er kjipt å miste venner og fellesskap, og det er kjedelig at jobben din krasjer med møta og at mannen din ikkje er heilt ombord. MEN du har så masse anna du heller kan fokusere på ❤️ Anonymkode: 114fc...cad Takk, men nå handler det mer om at jeg ikke vet helt hvor jeg vil finne min plass. Anonymkode: 17e85...e32
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #7 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Takk, men nå handler det mer om at jeg ikke vet helt hvor jeg vil finne min plass. Anonymkode: 17e85...e32 Forslaget mitt er i hvertfall å melde seg inn i det lokale koret! ☺️ 🎶🎶 Anonymkode: 114fc...cad 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #8 Skrevet 22. februar 2022 Men må vel ikke inn i en menighet. trekk deg ut, og bruk tiden på familien ❤️ Anonymkode: 5a525...d49 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #9 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Takk, men nå handler det mer om at jeg ikke vet helt hvor jeg vil finne min plass. Anonymkode: 17e85...e32 Litt vanskeleg å gje råd om dette når vi ikkje veit kva by du bur i Anonymkode: 114fc...cad
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #10 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 22.2.2022 den 11.40): Takk, men nå handler det mer om at jeg ikke vet helt hvor jeg vil finne min plass. Anonymkode: 17e85...e32 Hvorfor skal du finne en plass? Bor du ikke med mannen din? Du har vel en plass i familien. Kan du ikke distansere deg en stund fra menigheten, hvorfor ikke? Anonymkode: 69b9c...01d 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #11 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 2/21/2022 den 19.32): Tenker prøve finne en annen litt mer liberal menighet. Hva bør jeg søke til da? Anonymkode: 17e85...e32 Det kommer jo an på hvilken menighet du er medlem i nå, og hva som blir riktig med tanke på din tro. Nå virker det ikke som om religionen/troen er det viktige for deg, det du ønsker er et samhold og tilhørighet, og det kan man finne andre steder enn i en menighet (kor, revygruppe, bedriftsidrett osv.). Anonymkode: d64ee...90a 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #12 Skrevet 27. februar 2022 Herlighet så mange tråder du lager om dette, jeg begynner faktisk å skjønne hvorfor du er litt mye for resten av gjengen. Du har ikke tid til dem, men blir sur når de ikke prioriterer deg. Du får finne deg noen andre venner da vettu, du MÅ kutte ut alt dette "det er menighetens skyld" greiene dine, det er du som ikke har tid og da blir det sånn. Finn deg en annen interesse du kan treffe folk gjennom.. Anonymkode: 4b1b0...797 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #13 Skrevet 27. februar 2022 Er det sånn at dine gamle venner kutta deg ut fordi du gikk inn i en menighet? I såfall er det litt teit. Jeg synes ikke du burde måtte velge mellom disse to dersom du vil ha de begge i livet ditt. Jeg ville prøvd å ta opp kontakten med det gamle nettverket. Menigheten kan du vel delta på så mye du vil, du MÅ ikke vie hele livet ditt til det? Anonymkode: 13536...03e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #15 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 21.2.2022 den 19.32): Ble ved en tilfeldighet kjent med en gjeng gode mennesker. Etterhvert ble det kjent at de var med i en liten menighet. Vi ble venner , ble bedt på middag og ulike ting. De var der virkelig for oss, vi følte oss viktige. Barna er gode venner, går i klasse sammen. Nå er det gått en del år, og det har blitt mindre og mindre tid til å treffes. Det blir ingen middager, det skjer ingenting sosialt for barna, kun oss voksne. Mannen min ønsker ikke bli med, så jeg må bruke kvelder alene på menigheten. Nå angrer jeg litt på å ha blitt med inn i noe jeg føler blir mer og mer lukket. Synes det likevel er skummelt å melde seg ut, fordi jeg har kjent på så mye bra der. Som likevel ikke er der helt nå. Tenker prøve finne en annen litt mer liberal menighet. Hva bør jeg søke til da? Anonymkode: 17e85...e32 opplever du at du har visket deg selv ut? Hvis du ønsker å oppsøke liberal menighet, så handler det først at du blir kjent med noen der. Men først og fremst handler det om at du velger å oppsøke andre ting, trenger ikke å være en kirke, men som gir deg noe. Prøv i det minste. Men det som din mannen ønsker å gjøre sammen med deg, og din familie. Anonymkode: c2159...efb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå