Gå til innhold

Oppslagbart stellebord til å henge på veggen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom vi får barn der vi bur no er vi avhengige av alternative stellebords-løsningar.. Har tenkt at det hadde gått an å henge stellebordet på veggen, og slå det opp, ev. ned. langs veggen når det ikkje er i bruk. Men fins det noko slikt?? Kor får ein eventuelt tak i det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det finnes. Du får dem bla. på babyshop.

Skrevet
Ja, det finnes. Du får dem bla. på babyshop.

Supert! Har ikkje sett det før, skjønner du, så eg var litt redd vi måtte til å snekre sjølv.. Hehe...

Skrevet

Jupp, IKEA har, og så tror jeg Brio produserer et sånt. Du får dem sikkert i de fleste babybutikker.

Skrevet

Fant ikke noe veggmontert stellebord på IKEA, men de har dette, som jeg har sett brukt som stellebord flere steder. Minuset er at det ikke er kanter på det, så man må passe godt på.

Her er et fra Babyshop (på siden der), men jeg har også sett ett fra Brio på Babyshop.

Skrevet

Vi har kjøpt vårt hos Fru Lyng. Det er i lyst tre, og var rimeligere en Brio sitt.

Skrevet (endret)

Joa, det finnes. IKEA har ett. Og så finnes det ett i tre (som jeg har brukt på stellerom/toalett ute). Hjemme har vi ett fra Brio - som jeg liker best. De andre blir små og vinglete i forhold.

Dette fra Brio er veldig stødig, veldig stort stelleflate, veldig god lagringsplass (til klær, kluter, håndklær, stellekremer, bleier) og ikke minst veldig høye kanter.

Gå inn på www.babyproffsen.se søk og så skötbord, vägg, så ser du det fra Brio.

Endret av 14062003
Skrevet

IKEA har! Men det ligger merkelig nok ikke ute på nettet.

Koster 600-700 kr og er GODKJENT! Brio sitt er mye dyrere, og faktisk litt smalere.

Vi har kjøpt Ikea sitt og i det er det god plass og bred stellematte inkl.

Skrevet

Snakka med kjære no, og det er visst vrient å henge opp noko på flisene på badet vårt... Så då får vi tenke ut noko anna alternativt. Noko på hjul eller noko samanleggbart kanskje... Men det er leeeenge til vi faktisk får bruk for eit stellebord då, så vi har god tid til å kikke litt rundt.. Hehe..

Skrevet
Snakka med kjære no, og det er visst vrient å henge opp noko på flisene på badet vårt... Så då får vi tenke ut noko anna alternativt. Noko på hjul eller noko samanleggbart kanskje... Men det er leeeenge til vi faktisk får bruk for eit stellebord då, så vi har god tid til å kikke litt rundt.. Hehe..

Vi har da også fliser på veggene, og det var ikke noe problem å henge opp med flise-borr og ekstra gode skruer!

Skrevet
Vi har da også fliser på veggene, og det var ikke noe problem å henge opp med flise-borr og ekstra gode skruer!

Men det blir så stygt når vi tar det ned att før vi flyttar, seier han...

Gjest Violetta
Skrevet

Har dere en kommode dere skal ha til babyen? Kan dere ikke i så fall bruke den? Om det ikke er kanter på kan man da ganske enkelt kjøpe noen lister og skru på.

Skrevet
Har dere en kommode dere skal ha til babyen? Kan dere ikke i så fall bruke den? Om det ikke er kanter på kan man da ganske enkelt kjøpe noen lister og skru på.

Så langt har vi ikkje tenkt enno.. Hehe... Vi kjem sikkert til å ha ein kommode på soverommet, men på badet er det ikkje plass til det. Men trur det kan vere greit med eit eller anna stelle-opplegg på badet, i nærheten av vatn og sånt liksom.. (anar ikkje kvifor eg tenker på dette ENNO, vi er da ikkje gravide ein gong...)..

Gjest Violetta
Skrevet
Så langt har vi ikkje tenkt enno.. Hehe... Vi kjem sikkert til å ha ein kommode på soverommet, men på badet er det ikkje plass til det. Men trur det kan vere greit med eit eller anna stelle-opplegg på badet, i nærheten av vatn og sånt liksom.. (anar ikkje kvifor eg tenker på dette ENNO, vi er da ikkje gravide ein gong...)..

:ler: Like greit å være forberedt! Jeg er sikker på det ordner seg. Jeg selv hadde et godt gammeldags stellebord som jeg kunne slå ut når det var i bruk og sammen når det ikke var i bruk. Tok ikke stor plass. Noe lignende som det øverste her.

Skrevet

Trur nok det blir noko slikt samanleggbart for oss også, når den tid kjem! Takk for gode tips! :)

Skrevet

Vi hadde samme problem som dere, og vurderte de samme mulighetene. Vi valgte også å ikke lage hull i flisene, og endte opp med å kjøpe et sammenleggbart med mykt badekar. Men det ble noe styr å drive og legge det sammen, og det ble skikkelig trangt på badet, så nå har vi en stellematte på vaskemaskinen.

Skrevet

Vi kjøpte ett sammenklapp bart fra brio på baby shop. Vi er enige om att det er det smarteste vi har kjøpt av alt etter vi fikk barn!Helt genialt!!Det er hyller i det, hvor du kan oppbevare bleier, salver, papir, pysj, etc...og tåler 70 kg. Mannen min monterte det selv, og vi har også fliser. Man får med sånne plugger man tetter igjen hullene med, den dag dere tar det ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...