Gå til innhold

Narsissist, eller hva er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må spørre om råd og lufte her med dere.

Min mann har generelt lite følelser å vise til. Det er glede eller sinne. Ser ikke så mye sinne, men han virker sint i «stressede» situasjoner. Virker sint i kropps språket.Han tar aldri feil (mener han selv). 
han prøver å vise empati, men det kommer ikke helt igjennom. Hvis han vasker huset eller lager middag vil han fortelle meg det med en gang for å få ros.

Men han er ikke sosial, får ikke til den sosiale biten med folk. Synes det er vanskelig, sier han selv. Han er ikke slem verken fysisk eller psykisk med meg. Hvis jeg vil noe så pusher han meg alltid for å gjøre det, så han er god sånn. Vi har god kommunikasjon, men dårlig sex.
Men jeg blir så redd når mye av det liksom passer med en narsissist.

Hva tenker dere?

Anonymkode: a0b61...359

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørsmålet er om dere generelt har det bra i forholdet uten at du trenger å gå på nåler og unngå å ta opp ting som plager deg. Takler han at du sier nei og setter grenser for deg selv? Lever du i forholdet med skuldrene senket, og gleder du deg til å komme hjem fra jobb? I såfall kan du legge fra deg bekymringen. Du har lest for mye på KG, og du har latt deg rive med. Nei, han er ingen narsissist.

Men ingen er perfekte. Av og til krangler man, og så løser man det på en moden måte. Det er helt normalt at et forhold har "dårlig vær" i blant. Bare jobb sammen i samme retning for å finne en god løsning. Ikke krangle om hvem sin feil det er, og hvem som har rett.

Alle er stresset i blant. Gjør noe med det. Man er ikke narsissist av den grunn. Leser man for mye om narsissister blir plutselig alle rundt en narsissister. Slutt med det! Snakk sammen og stress ned og løs problemet sammen i stedet for å stemple hverandre som narsissister og psykopater og gudene vet hva.

Anonymkode: 00ccf...7b1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er han noen du vil dele livet ditt med? 

Uten at han forandrer seg noe, for det gjør sjeldent folk. 

Anonymkode: cabd9...444

Skrevet

Det viktigste er hvordan du føler deg rundt ham. Er det godt og trygt eller går du "på eggeskall"? Om du hadde en voksen sønn eller datter, ville du synes det var greit at han eller hun var sammen med en slik person som mannen din er?

Anonymkode: 41d4d...0c9

Skrevet

7b1, for et nydelig svar! Du har nok rett i mye. Det er vel kanskje dags for å logge av før jeg selv blir autist eller Asperger også.

Jeg går nok på eggeskall rundt alle i hele verden så han er ikke en jeg går «mer» på eggeskall for, men det har ikke noe med han å gjøre. Slik har jeg vært hele livet. 

Skrevet

Høres for dum ut til å være narsissist. De fungerer ofte godt i sosiale settinger så lenge det ikke blir for intimt. Tipper det er en annen personlighetsforstyrrelse 

Anonymkode: 64907...520

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg må spørre om råd og lufte her med dere.

Min mann har generelt lite følelser å vise til. Det er glede eller sinne. Ser ikke så mye sinne, men han virker sint i «stressede» situasjoner. Virker sint i kropps språket.Han tar aldri feil (mener han selv). 
han prøver å vise empati, men det kommer ikke helt igjennom. Hvis han vasker huset eller lager middag vil han fortelle meg det med en gang for å få ros.

Men han er ikke sosial, får ikke til den sosiale biten med folk. Synes det er vanskelig, sier han selv. Han er ikke slem verken fysisk eller psykisk med meg. Hvis jeg vil noe så pusher han meg alltid for å gjøre det, så han er god sånn. Vi har god kommunikasjon, men dårlig sex.
Men jeg blir så redd når mye av det liksom passer med en narsissist.

Hva tenker dere?

Ingenting av dette passer en narssisist. Hva faen er dette tullet for tiden?! Ta dere sammen, alle som slenger rundt alvorlige diagnoser som tydeligvis ikke vet hva de innebærer engang. Shit 

Anonymkode: 48045...3ba

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...