Gå til innhold

Jeg MÅ flytte ut før Oppsigelsestid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg leier en kommunal leilighet og har oppsigelsestid 2 måneder. Jeg skal flytte ut om 1 måned (det haster veldig og jeg må det!). Kommunen sa at jeg må betale for 3 uker leie dersom jeg sier opp leiligheten før oppsigelsestid. 

For eksempel: jeg sier ifra at jeg skal flytte ut 01.04. Skal jeg betale for 3 ukers lei som gjelder April måneden?

Anonymkode: 69cfa...7a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du må betale ut oppsigelsestiden selv om du flytter ut før. Hvis leiligheten leies ut til noen andre i oppsigelsestiden skal du ikke betale, men det er kun hvis noen andre leier, for de har ikke lov til å ta dobbel leie

• Liker 5
Skrevet (endret)

Ja du må betale ut oppsigelsestiden. Sier du opp den 15 februar, må du betale ut april. Du må altså betale hele måneden selv om du sier opp den 2 februar - også gjelder oppsigelsestiden fra den 1. mars (pluss 2 mnd). 

Endret av Nooni
Skrevet
altflyter skrev (Akkurat nå):

Ja du må betale ut oppsigelsestiden selv om du flytter ut før. Hvis leiligheten leies ut til noen andre i oppsigelsestiden skal du ikke betale, men det er kun hvis noen andre leier, for de har ikke lov til å ta dobbel leie

Ok. Jeg skjønner det.

Jeg skal ikke betale for Mars, men for April. Riktig?

Ts.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok. Jeg skjønner det.

Ts.

Hvilken dato sa du opp?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok. Jeg skjønner det.

Ts.

Må selvfølgelig betale for mars også 😅

Anonymkode: 6116c...f42

• Liker 7
Skrevet
altflyter skrev (Akkurat nå):

Hvilken dato sa du opp?

Jeg flytter ut i April.

Skal jeg bare betale for 3 ukers leie for Bare April?

Ts

Skrevet

Jeg flytter ut i April.

Ts

Har du ikke en støttekontakt å spørre?

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Har du ikke en støttekontakt å spørre?

Jeg har spurt og fikk bare svar på at jeg har 2 måneder oppsigelsestid og må betale  3 ukers leie dersom jeg flytter ut før oppsigelsestid 

Ts

Skrevet

Hvis det ikke står noe annet i kontrakten, så starter oppsigelsestiden fra den 1. i mnd etter. Altså, sier du opp i løpet av februar har du oppsigelsestid i mars og april. Og du må betale leie for både mars og april.

Men det kan være det står noe annet i kontrakten din.

Anonymkode: 1948e...6b3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg flytter ut i April.

Ts

Du skal betale for hele mars og 3 uker i april.

Anonymkode: 9858b...8f4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg flytter ut i April.

Ts

Når du tenker å flytte ut er irrelevant. Når du sa opp er noe helt annet. Når sa du opp? Sa du opp før 1. februar eller etter? Hvis du sa opp etter 1 februar så løper oppsigelsestiden i hele mars og april og du må betale både for mars og april

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis det ikke står noe annet i kontrakten, så starter oppsigelsestiden fra den 1. i mnd etter. Altså, sier du opp i løpet av februar har du oppsigelsestid i mars og april. Og du må betale leie for både mars og april.

Men det kan være det står noe annet i kontrakten din.

Anonymkode: 1948e...6b3

Jeg har tenkt å si opp nå i Februar, og skal opplyse dem at jeg flytter ut i April. Kan jeg fortsatt bo i nåværende leilighet i hele Mars og flytte ut i April?

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du skal betale for hele mars og 3 uker i april.

Anonymkode: 9858b...8f4

Nei dette er ikke riktig. Hun må betale leie for 2 måneder med oppsigelsestid. Man kan ikke omgå oppsigelsestiden fordi det passer bedre med det

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har tenkt å si opp nå i Februar, og skal opplyse dem at jeg flytter ut i April. Kan jeg fortsatt bo i nåværende leilighet i hele Mars og flytte ut i April?

Ts

Du kan flytte ut akkurat når du vil, men du må betale leie for hele mars og hele april uansett.

• Liker 4
Skrevet

Din oppsigelse starter ikke før 1.3. Den varer ut mars og april. Sånn er regelene.

Anonymkode: c7db0...a5a

• Liker 4
Skrevet

Om du sier opp innen tirsdag 1.mars, kommunen må altså ha oppsigelsen senest på mandag 28.februar, har du hele mars og hele april som oppsigelsestid. Det vil si at du må flytte ut senest 30.april, altså, den dagen skal leiligheten være tømt og vasket.

Anonymkode: 215b2...6a1

• Liker 4
Skrevet

Men hva med 3 ukers leie? 

Ts

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Men hva med 3 ukers leie? 

Ts

Du må betale for de 2 månedene under oppsigelsestiden, og det betyr betale leie for mars og april.

Anonymkode: 6894d...933

• Liker 1
Skrevet

Du må betale for de 2 månedene under oppsigelsestiden, og det betyr betale leie for mars og april.

Anonymkode: 6894d...933

Men det stemmer ikke med det den ansatte sa. Han sa at jeg skal BARE betale 3 ukers leie, og IKKE  1 måned leie.

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...