AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #1 Skrevet 21. februar 2022 Jeg skal bestille noen varer fra en nettbutikk (holder til i England) som ikke leverer til Norge. Avtalen er at jeg skal ordne frakten selv. Hvilket budfirma bør jeg velge? Jeg har ingen erfaring med dette.. Dhl? Fedex? Noen andre tips? 😊 Anonymkode: ee7fa...7ad
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #2 Skrevet 21. februar 2022 Skal de plukke det opp for deg hos selger og sende videre? Kan hende det er billigere å la et lokalt firma hente det, for så å sende det med posten. DHL, Fedex, UPS og lignende vet å ta seg betalt… Anonymkode: 5906d...1a5
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #3 Skrevet 21. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skal bestille noen varer fra en nettbutikk (holder til i England) som ikke leverer til Norge. Avtalen er at jeg skal ordne frakten selv. Hvilket budfirma bør jeg velge? Jeg har ingen erfaring med dette.. Dhl? Fedex? Noen andre tips? 😊 Anonymkode: ee7fa...7ad Varene bør ha en solid verdi for at det skal være verdt det. Eller at de er ekstremt billig i forhold til evt. tilsvarende varer i Norge. Budfirma i utlandet koster ikke så mye - så lenge det er innenlands. Men til Norge blir det fort veldig dyrt. Og husk at du må betale moms også. Anonymkode: 345b1...07f
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #4 Skrevet 21. februar 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Skal de plukke det opp for deg hos selger og sende videre? Kan hende det er billigere å la et lokalt firma hente det, for så å sende det med posten. DHL, Fedex, UPS og lignende vet å ta seg betalt… Anonymkode: 5906d...1a5 Jeg fant en nettside som sammenlignet priser basert på pakkens størrelse (har fått oversendt info fra nettbutikken). Det billigste alternativet var DHL for rundt 1000 kroner. Nesten så jeg bare har lyst til å gå for det så slipper jeg å styre mer med det. Anonymkode: ee7fa...7ad
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #5 Skrevet 21. februar 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Varene bør ha en solid verdi for at det skal være verdt det. Eller at de er ekstremt billig i forhold til evt. tilsvarende varer i Norge. Budfirma i utlandet koster ikke så mye - så lenge det er innenlands. Men til Norge blir det fort veldig dyrt. Og husk at du må betale moms også. Anonymkode: 345b1...07f Hva mener du med solid verdi? Dette er noe jeg har ønsket meg en stund og som jeg har spart til og som jeg ikke får tak i her i Norge. Har medregnet moms og toll på verdien 😊 Anonymkode: ee7fa...7ad
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #6 Skrevet 21. februar 2022 Blir vel billigere å reise ned med Ryanair og hente pakken selv. Anonymkode: 2f8d6...57f 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #7 Skrevet 21. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg skal bestille noen varer fra en nettbutikk (holder til i England) som ikke leverer til Norge Finnes ikke de varene i en butikk som leverer til Norge? Anonymkode: 204e3...0aa
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #8 Skrevet 22. februar 2022 DHL tar et voldsomt fortollingsgebyr, så det ville jeg fått klarhet i om du kan gjøre selv. Anonymkode: 5906d...1a5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå