Fillifjong Skrevet 21. februar 2022 #1 Skrevet 21. februar 2022 Jeg har blitt syk i dag. Helt ok form, slim i halsen, hes og hoster. Den tette halsen gjør at det er ekkelt å puste, men strever ikke spesielt med pust. Litt kald/varm om hverandre, men usikker på om jeg har noe særlig feber. Men, hvilepulsen min har økt veldig, og fra å ligge litt under 60 er den nå gått opp til 80-100 slag pr minutt. Noen som har lignende erfaring?
Mamasitas Skrevet 21. februar 2022 #2 Skrevet 21. februar 2022 Fillifjong skrev (Akkurat nå): Jeg har blitt syk i dag. Helt ok form, slim i halsen, hes og hoster. Den tette halsen gjør at det er ekkelt å puste, men strever ikke spesielt med pust. Litt kald/varm om hverandre, men usikker på om jeg har noe særlig feber. Men, hvilepulsen min har økt veldig, og fra å ligge litt under 60 er den nå gått opp til 80-100 slag pr minutt. Noen som har lignende erfaring? Er det ikke naturlig at kroppen jobber ekstra på når man har en virusinfeksjon i kroppen?😊 Fikk også korona i dag. Hjertet banker raskere enn til vanlig ja, men jeg har jo feber også og tenker at det er normalt. 4
Fillifjong Skrevet 21. februar 2022 Forfatter #4 Skrevet 21. februar 2022 Takk for svar! Jeg tenkte også det var normalt, helt til jeg gjorde et google-søk. Altså, til å være det mest diskuterte emnet på hele internett, så er det jammen meg et av de mest myteomspunnede også.. Internettartikler sier at man skal være obs hvis hvilepuls er mer enn 90 (ikke knyttet til korona, men generelt), men jeg synes da at flere har nevnt høy puls som et symptom? At man blir litt nervøs hjelper jo heller ikke på pulsen regner jeg med. 🤪
NorthernLight Skrevet 21. februar 2022 #5 Skrevet 21. februar 2022 Hvilepulsen stiger ofte ved sykdom, særlig når man har feber. Er man nervøs øker den også.. 1
Mezzosoprena Skrevet 21. februar 2022 #6 Skrevet 21. februar 2022 Fillifjong skrev (1 time siden): Internettartikler sier at man skal være obs hvis hvilepuls er mer enn 90 Dette gjelder generelt og over lang tid. Det er mange årsaker til at pulsen (også hvilepulsen) kan øke i perioder. Stress i kroppen, som en infeksjonssykdom jo er, fører til høyere puls fordi kroppen faktisk jobber. Dette er ikke noen fare. Selv lå jeg på mellom 100 og 120 over lengre tid, som ellers frisk person fikk jeg beskjed om at ikke engang dette utgjorde noen fare - men det ble selvfølgelig forsøkt å finne årsaken til den høye pulsen. 2
Lonehill Skrevet 21. februar 2022 #7 Skrevet 21. februar 2022 Jeg registrerte at "hvile"-pulsen økte til over 100 da jeg fikk feber på grunn av korona og kunne notere at den falt like fort da feberen ga seg. Håper det er normalt...
Mezzosoprena Skrevet 21. februar 2022 #8 Skrevet 21. februar 2022 Lonehill skrev (28 minutter siden): Jeg registrerte at "hvile"-pulsen økte til over 100 da jeg fikk feber på grunn av korona og kunne notere at den falt like fort da feberen ga seg. Håper det er normalt... Ja...
Anbefalte innlegg