Gå til innhold

Synes det er egoistisk å gå til massasje når man har korona.

Tough cookie

Anbefalte innlegg

Min venninne testet positivt lørdag kveld, og formen har vært litt sår hals og litt snufsete.

I dag hadde hun time hos massør og dit gikk hun selv om hun smitter.

Jeg synes det er egoistisk og hun kan smitte massøren og andre som befinner seg i lokalet.

Jeg sa at hun måtte gi beskjed om at hun var smittet, men hun skjønte ikke hvorfor hun skulle det siden alle skal smittes.

Hva mener dere?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tough cookie skrev (2 minutter siden):

Min venninne testet positivt lørdag kveld, og formen har vært litt sår hals og litt snufsete.

I dag hadde hun time hos massør og dit gikk hun selv om hun smitter.

Jeg synes det er egoistisk og hun kan smitte massøren og andre som befinner seg i lokalet.

Jeg sa at hun måtte gi beskjed om at hun var smittet, men hun skjønte ikke hvorfor hun skulle det siden alle skal smittes.

Hva mener dere?

Da er man så dum og egoistisk at det er helt utrolig...  Litt av en venninne... 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun la ut på Facebook i helgen at hun hadde fått korona, og i dag la hun ut at hun var hos massøren🙊

Jeg blir faktisk flau av å kjenne henne...

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hellokitty

Det den venninna di trenger en en MR scanning for å se om hun har noe mellom øra...." alle skal smittes" og hun bestemmer det liksom? Hadde jeg fått vite at en jeg kjenner hadde gjort dette, hadde jeg blitt fly forbanna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hellokitty
Tough cookie skrev (2 minutter siden):

Hun la ut på Facebook i helgen at hun hadde fått korona, og i dag la hun ut at hun var hos massøren🙊

Jeg blir faktisk flau av å kjenne henne...

Hun la det ut på facebook faktisk.... skjønner godt at du blir flau over henne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun hørtes ut som et ondskapsfullt hønsehue.

Hvorfor ikke si i fra til massøren? Kanskje de er interessert i å ta saken videre? Det er jo ikke akkurat gunstig for bedriften.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud, for et idiotisk og egoistisk kjøtthue. Og så legge det ut på Facebook i tillegg da :rolleyes: 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (Akkurat nå):

Gud, for et idiotisk og egoistisk kjøtthue. Og så legge det ut på Facebook i tillegg da :rolleyes: 

Helt blåst🤯

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (12 minutter siden):

Jeg hadde ringt teststasjonen/smittekontoret og informert de.  Da vandrer det nok en bot. 

Nei, det er ikke sånn lenger. Nå anbefales det at man holder seg hjemme i 4 dager etter at symptomene startet og har vært feberfri i 24 timer. Er ikke noe påbud om karantene lenger ved smitte

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (Akkurat nå):

Nei, det er ikke sånn lenger. Nå anbefales det at man holder seg hjemme i 4 dager etter at symptomene startet og har vært feberfri i 24 timer. Er ikke noe påbud om karantene lenger ved smitte

Isolasjon mener du vel...

Jeg vet man ikke trenger å være i isolasjon lengre, men å gå til massasje når man smitter er jo helt blåst.

Da er jo risikoen for å smitte massøren veldig stor.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (1 minutt siden):

Nei, det vet jeg. Men når en med viten og vilje smitter andre så er det nok annerledes. Hadde hun enda sagt ifra til massøren så hadde det vært noe annet. Jeg hadde blitt dritforbanna og mest sannsynlig svartelistet dama om det var min kunde og jeg fikk vite det.  TS burde sende en e-post til massøren ja. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn går det når staten fjerner isolasjonsplikten og lar enkeltpersoner bestemme selv. Folk skal helst på jobb også, selv som smittet.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (7 minutter siden):

Isolasjon mener du vel...

Jeg vet man ikke trenger å være i isolasjon lengre, men å gå til massasje når man smitter er jo helt blåst.

Da er jo risikoen for å smitte massøren veldig stor.

Ikke isolasjon og ikke karantene. Det er kun anbefaling om å holde seg hjemme I 4 dager, og ikke lenger noe påbud som fører til bøter. Er smittet med korona selv nå, så har tydelig fått med meg regler rundt det. Det kom nye regler 12 februar.

Uansett dårlig å dra til massør, uten å informere i så fall. Det et jeg enig i.

Endret av Tutte
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (3 minutter siden):

Nei, det vet jeg. Men når en med viten og vilje smitter andre så er det nok annerledes. Hadde hun enda sagt ifra til massøren så hadde det vært noe annet. Jeg hadde blitt dritforbanna og mest sannsynlig svartelistet dama om det var min kunde og jeg fikk vite det.  TS burde sende en e-post til massøren ja. 

Ja det er jeg enig i, hun burde sagt i fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
QueenQ skrev (4 minutter siden):

Sånn går det når staten fjerner isolasjonsplikten og lar enkeltpersoner bestemme selv. Folk skal helst på jobb også, selv som smittet.

Ja det er bare å takke "ekspertene" i FHI og regjeringen som har fjernet isolasjonsplikten... 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Selvfølgelig er det egoistisk. Folk som går å smitter andre med vilje bør skamme seg. Er ikke andres liv like mye verdt? Andre som faktisk kan bli alvorlig syk og i verste fall dør? Det får du spørre venninnen din om. Du kan også si i fra til massøren. Så han eller hun får vite om det at h*n kan være smittet på grunn av noen som bare måtte gå å risikere å smitte andre. 

Hadde noen jeg kjente vært så egoistisk å gått å smittet andre med vilje når de vet de er smittet så hadde hun/han fått hørt det. Jeg er ikke redd for å si i fra for å si det sånn. Kanskje kuttet kontakten med personen etterpå. Man skal ta hensyn til andre mennesker. Verden er mer enn bare en selv. 

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NorthernLight skrev (5 timer siden):

Ja det er bare å takke "ekspertene" i FHI og regjeringen som har fjernet isolasjonsplikten... 

Dette! 
Er det noen folk skal være sinte på nå så er det regjeringen som har sagt at vi skal gjøre det sånn. Hjelper ikke å være sint på venner og familie… 

Barn og unge er på skolen med korona, og det er helt lovlig. Man kan tenke seg at alle man møter har korona om dagen, og siden reglene er fullstendig borte så får man legge skylden på de som har tatt avkjørselen om det. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...