AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #1 Skrevet 21. februar 2022 Jeg vet virkelig ikke om dette er rett forum, men prøver meg. Hørte for flere år siden, at menn som anlegger skjegg, ofte gjør det fordi de har noe å skjule, de bruker skjegget som en slags kamuflasje. Ja, den er ytre og dekker til litt av ansiktet, men de bruker den mentalt.....Noen som vet om dette stemmer? Kanskje ikke alltid slik, selvsagt, men jeg har hvertfall sett mange menn som har anlagt skjegg når de har stått i samlivsbrudd, har mistet jobb, vært utro eller vært i sorg. Jeg vet ikke om det er tilfeldig, det var en familieterapeut som fortalte meg myten i sin tid. Hva mener dere? Anonymkode: c49a6...e23 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #2 Skrevet 21. februar 2022 Her har mannen skjegg fordi jeg synes han er finest med det. Anonymkode: 43eea...92c 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #3 Skrevet 21. februar 2022 Høres litt søkt ut. Anonymkode: d3a00...290 5
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #5 Skrevet 21. februar 2022 Langt skjegg: angst , dårlige tenner ( psykologen sa det) mange andre årsaker også😊 Anonymkode: 92ba1...580 1
Hr. Aktiv Skrevet 21. februar 2022 #7 Skrevet 21. februar 2022 Jeg har tredagers fordi det er enkelt og det skjuler en del arr. De gangene jeg er glatt får jeg en del blikk og kommentarer på arrene.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #8 Skrevet 21. februar 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg vet virkelig ikke om dette er rett forum, men prøver meg. Hørte for flere år siden, at menn som anlegger skjegg, ofte gjør det fordi de har noe å skjule, de bruker skjegget som en slags kamuflasje. Ja, den er ytre og dekker til litt av ansiktet, men de bruker den mentalt.....Noen som vet om dette stemmer? Kanskje ikke alltid slik, selvsagt, men jeg har hvertfall sett mange menn som har anlagt skjegg når de har stått i samlivsbrudd, har mistet jobb, vært utro eller vært i sorg. Jeg vet ikke om det er tilfeldig, det var en familieterapeut som fortalte meg myten i sin tid. Hva mener dere? Anonymkode: c49a6...e23 Spørsmålet til søppel…. Anonymkode: cfc8c...d96
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #9 Skrevet 21. februar 2022 Mannen har skjegg fordi det gjør ham mannligere. Det høres ganske søkt ut, synes generelt det er merkelig å trekke slike slutninger da skjeggmoten går i bølger. Anonymkode: 32616...dad 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #10 Skrevet 21. februar 2022 At mange menn får skjegg når de står i krevende livssituasjoner handler vel mer om en depressiv reaksjon enn at man vil skjule noe. Det betyr sannsynligvis ikke noe annet enn at man ikke har overskudd til å barbere seg, og at egenomsorgen er redusert. Hypotesen din er veldig merkelig, ts…. Anonymkode: 22202...d53 2
umAxa Skrevet 21. februar 2022 #11 Skrevet 21. februar 2022 Tjaa... Jeg ville ikke dratt en hard konklusjon om at skjegg = personen har en hemmelighet. Men skal jeg overlese tegnene til en tidligere velstelt mann plutselig har forandret utseende/livsstil så er det åpent for at noe kan ha skjedd på det dypere nå. Samme mønster kan man si om kvinner som plutselig forandrer sitt utseende og livsstil ganske dramatisk også, ved å enten barbere vekk hele håret, farge det til en intens hårfarge, eller annen form for utforventet makeover. Det hele baserer seg på en ubevisst tanke om at forandrer man det ytre, så vil det indre også forandre seg. Å gjøre en dramatisk forandring i livet sitt handler mye om ta kontrollen tilbake i livet. Så tja, kanskje "plutselig" skjegg eller forandret utseende forteller en historie om at vedkommende har lenge vært nedfor, fortvilet, deprimert osv, og er nå klar til å gjøre en forandring. Kanskje det kan kalles for en hemmelighet? 🤷♂️ 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #12 Skrevet 21. februar 2022 Mannen min har skjegg fordi han synes han er finest med det og fordi han får litt mer markert hake med skjegg. Anonymkode: a7558...11c
Flintis Skrevet 21. februar 2022 #13 Skrevet 21. februar 2022 Selv anla jeg skjegg av praktiske hensyn i militærtjenesten, det ble beholdt en bart etterpå siden har det vært variasjoner over temaet, fra glatt til skjegg. Hemmlighetene har nok vært de samme, eller de har variert uavhengig av skjeggveksten.
Veggdyret Skrevet 21. februar 2022 #14 Skrevet 21. februar 2022 Mannen min har skjegg fordi han ikke gidder å barbere seg hver dag, så da vokste han heller på seg helskjegg og stusser det annenhver uke. Så han skjuler kanskje at han er litt lat, da..? 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #15 Skrevet 21. februar 2022 Jeg vil tro at alle som jobber i etterretningstjenesten må ha utrolig store skjegg? Kanskje man kan se i politiavhør om det er noe siktede ikke forteller, gjennom at skjegget vokser? Planlegger kjæresten din overraskelsesfest? Det kan du avsløre ved at han plutselig har skjegg. Hvorfor har ikke Kim Jong Un skjegg? Kanskje han ikke har noen hemmeligheter? Anonymkode: 22202...d53 1
Polyester Skrevet 21. februar 2022 #16 Skrevet 21. februar 2022 Aldri hørt om? Det eneste noen menn med skjegg skjuler er en svak og liten hake. 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #17 Skrevet 21. februar 2022 Han her skjuler en hemmelighet( som de fleste vet om) Anonymkode: c8938...5c0
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #18 Skrevet 21. februar 2022 Skjuler stygg hud og kompenserer for liten pikk. Anonymkode: cc357...2e7 2
Tiuren Skrevet 21. februar 2022 #19 Skrevet 21. februar 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Skjuler stygg hud og kompenserer for liten pikk. Anonymkode: cc357...2e7 Eller lite hud og stygg pikk, det leste jeg i Allers. 3
Entern Skrevet 22. februar 2022 #20 Skrevet 22. februar 2022 Polyester skrev (19 timer siden): Aldri hørt om? Det eneste noen menn med skjegg skjuler er en svak og liten hake. Jepp, dette her, det er for å skjule at de har svakt hakeparti. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå