Gå til innhold

Erfaring med kreatin?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Anbefaler dere dette? Trener 3 ganger i uken, er jente på 20. 

Anonymkode: 76c14...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ingen form for proteintilskudd selv om du hadde trent tre ganger så mye. Du trenger allsidig kosthold og nok kalorier. 

Anonymkode: f55b5...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale kreatin dersom du ønsker å oppnå bedre resultater i treningen og fysisk. 
Trener du styrke og vekter, er kreatin et supert kosttilskudd!  :) 

Funksjonen til kreatin er å binde vann inn i musklene slik at man før større muskelmasse. 
En går som regel opp i vekt grunnet vannet. I noen tilfeller kan man også bli oppblåst, ansiktet og magen. Derfor er det viktig å drikke masse og masse vann, da blir effekten aller best! 

Foretrekker selv å bruke kreatin-pulver, framfor piller. Personlig synes jeg at kreatin smaker "paracetamol", derfor liker jeg å blande kreatinet med BCAA eller EAA. :) 

Tas før og etter trening. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du trenger ingen form for proteintilskudd selv om du hadde trent tre ganger så mye. Du trenger allsidig kosthold og nok kalorier. 

Det er ikke helt sant. For å bygge muskler er man avhengig av nok proteiner. I vanlig mat er det ikke NOK proteiner til å få musklene til å vokse, (hvis man er muskulær fra før av). Med andre ord; Man må ta noen scoops av proteinpulver hver dag, for å gi det ekstra draget. 
Proteiner og kalorier, og hard trening er veien til suksess ;) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kreatin er supert! Jeg merket ganske raskt at jeg klarte litt tyngre vekter og litt flere repetisjoner etter at jeg begynte på det og jeg er veldig fornøyd. Bruker CreaKong sitt, det smaker så lite at jeg kan ta en skje rett i munnen på morgenen og skylle ned med vann, verdt hver en krone. Man går litt opp i vekt av det fordi kroppen holder på mer vann, bare sånn at du er forberedt :) Jeg klarer mye mer nå og det tar lenger tid før melkesyra kicker inn.

Anonymkode: f8fd0...2bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FunnyBoy123 skrev (3 timer siden):

Det er ikke helt sant. For å bygge muskler er man avhengig av nok proteiner. I vanlig mat er det ikke NOK proteiner til å få musklene til å vokse, (hvis man er muskulær fra før av). Med andre ord; Man må ta noen scoops av proteinpulver hver dag, for å gi det ekstra draget. 

Man kan absolutt få nok proteiner via vanlig mat. Fordelen med proteinpulver er at det er enkelt, og det inneholder lite kalorier. 30 g proteiner fra proteinpulver inneholder langt mindre kalorier enn 30 g proteiner fra egg eller melk, for eksempel. Å påstå at man  bruke proteinpulver er vræl. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreatin er kjempeflott, men det viktigste er at du har det grunnleggende i boks. Dersom treningen og kostholdet ikke er optimalt, vil du tjene mer på å legge fokuset her. 

Anbefaler å følge CoachGunnar på IG. Jeg har lært utrolig mye av han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la på meg og ble sterkere av kreatin da jeg løftet aktivt styrkeløft.

Eneste som var litt dumt, var at jeg også skulle presse meg ned i en vektklasse. Klarte det på hengende håret, var ikke klar over at jeg skulle gå opp så mye av kreatinen. 

Anonymkode: d3d39...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.2.2022 den 16.10):

Kreatin og protein er to forskjellige ting.

Endret av Adrenalina1
  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
FunnyBoy123 skrev (På 21.2.2022 den 16.18):

Hvorfor i helvete skal man "bygge" muskler lol? Er jo bare bevege seg og spise normalt. 

Anonymkode: 2b5b2...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg merker minimalt med forskjell med og uten kreatin - virker ikke som om det har effekt på alle. Men problemet hos meg er at jeg får sykt mye kviser av det. Spesielt på ryggen. Det er ikke helt optimalt nå rett før bikinisesongen 😒

Anonymkode: a6ce4...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...