Gå til innhold

Når rullet barnet ditt rundt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Babyen min har akkurat lært seg å rulle rundt. Hun er litt over 3 mnd. Hun begynte å øve for noen uker siden, og har nå lært å rulle både fra mage til rygg og fra rygg til mage (med en dags mellomrom). Jeg har skjønt på kommentarer fra andre og fra googlesøk at dette er tidlig, men jeg lurer på om det egentlig er så uvanlig? Dette er ikke på noen måte en skrytetråd, er bare ute etter erfaringer for morro skyld. :)

Anonymkode: 56c50...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min eldste rullet også begge veier på samme alder.Min yngste ventet til hun var nesten seks mnd. Ulike typer bare ❤️

Anonymkode: 7f9bc...bd4

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 av mine var ca 3,5 mnd når de gjorde det, den siste på 4mnd dagen sin :) 

Anonymkode: 7cdd9...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte tidlig, rundt samme alder. Ingenting å skryte av det nei. De blir hverken sprekere eller smartere enn andre fordi de rullet rundt eller gikk 2-3 måneder tidligere enn andre. Så hvis noen tror det er noe å skryte av så driter de seg ut. Noen barn tar seg bare bedre tid. Min gutt var et fyrverkeri, veldig krevende baby og tidlig ute med alt. Hans kusine som er like gammel tok seg god tid og var veldig rolig av seg. Husker jeg noen ganger så på min svigerinne sitte med babyen sin rolig i fanget, mens min sutret etter 2 sekund i fanget og krøp på kryss og tvers hele sin våkne tid med meg i hælene. I dag er begge to fine og rolige unger. De få månedene de skiller på å knekke ulike koder betyr ikke en dritt. Bare ta de som de er! 

Anonymkode: df60f...bef

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Begynte tidlig, rundt samme alder. Ingenting å skryte av det nei. De blir hverken sprekere eller smartere enn andre fordi de rullet rundt eller gikk 2-3 måneder tidligere enn andre. Så hvis noen tror det er noe å skryte av så driter de seg ut. Noen barn tar seg bare bedre tid. Min gutt var et fyrverkeri, veldig krevende baby og tidlig ute med alt. Hans kusine som er like gammel tok seg god tid og var veldig rolig av seg. Husker jeg noen ganger så på min svigerinne sitte med babyen sin rolig i fanget, mens min sutret etter 2 sekund i fanget og krøp på kryss og tvers hele sin våkne tid med meg i hælene. I dag er begge to fine og rolige unger. De få månedene de skiller på å knekke ulike koder betyr ikke en dritt. Bare ta de som de er! 

Anonymkode: df60f...bef

Er så enig i dette! Helt fra første stund fra de er født skal prestasjonen deres måles og de skal være over gjennomsnittet på alt. Faktum er at det jevner seg ut uansett. På tide å flytte fokus.

Anonymkode: ca7fb...c95

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ene rullet rundt ved 13 uker, øvrig (grov) motorisk utvikling var forsinket. Gikk ved 18 måneder havnet akkurat innen normalområdet for motorisk utvikling.

Andre rullet ved 6 måneder, gikk ikke før ved 16 måneder, men har etter det vært motorisk foran sine jevnaldrende.

Anonymkode: c9add...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine begynte å rulle rundt da de var tre måneder. Jeg husker det fordi folk kommenterte at det var tidlig. Men ellers er jeg enig med dem som sier at det ikke har betydning. Utover at man som forelder syns det er gøy når akkurat ens eget barn begynner å rulle da, uavhengig av når det skjer. En av mine var litt tidlig ute motorisk videre, den andre begynte å gå en del senere enn gjennomsnittet selv om hun rullet tidlig. 

Anonymkode: aa304...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lilje blomst skrev (5 minutter siden):

Var det ikke ekkelt på natta for dere i forhold til hvis de snudde seg på magen så tidlig?🧐

Den ene av mine gjorde det hele tiden. La henne ned på ryggen, og hun snudde seg over på magen. Så hun sov mest på magen fra hun var 3 mnd. Den andre likte tydeligvis å sove på ryggen, og snudde seg sjelden på natta. Man får ikke gjort så mye med det. Når de er sterke nok i nakken til å snu seg rundt, skal de også være sterke nok til å instinktivt flytte på hodet hvis de får lite luft også, uavhengig av alder. 

Anonymkode: aa304...87e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste rullet fra rygg til mage ved 4 måneder, og yngste ved 2,5 måneder. Eldste gikk ved 15 måneder, yngste gikk ved 9 måneder. Eldste kan fint sitte stille og se i en bok, yngste har ikke sittet stille noen gang. Eldste er nysgjerrig og drømmende, yngste er nysgjerrig og konstant opp ned i et tre eller i en gardinstang. 

Anonymkode: ce8af...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, Kim91 said:

Førstemann var 3 mnd og andre rulle rundt rett før han var 4mnd:)

Alle har babyer som ruller rundt 3mnd? 😕

Anonymkode: ed1e8...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Alle har babyer som ruller rundt 3mnd? 😕

Anonymkode: ed1e8...fb0

Absolutt ikke. Det er veldig uvanlig, og et resultat av at de som har barn som rullet tidlig er mer tilbøyelige til å svare i slike tråder. Min tredje rullet da hun var 7 måneder - forsinket, javisst, men helt frisk og fin. Nå går barna på barneskolen, og alle de tingene som virker så viktig og altoppslukende når man er i babybobla (når rullet de, fikk de morsmelk eller MME, lagde du babymaten selv) fremstår som navlebeskuende mikkmakk, totalt uinteressant og uvesentlig når barna vokser til. 

En digresjon, men budskapet mitt er egentlig at man skal gi litt f i om man gjør ting sånn eller sånn, eller om barnet utvikler seg sånn eller sånn, for det er komplett ubetydelig i det store bildet og bare en kilde til stress og engstelse. Kos deg med babyen din, den ruller tidsnok😊

Anonymkode: ac4c0...c9e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...