Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan forhold har du med din nærmeste nabo? Er dere gode venner? Gjør dere ting sammen i fritiden? 

Hvor vanlig er det egentlig å være god venn med naboen? Hva må til for at du skal like naboen din?

Anonymkode: 399f0...68c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gode venner er vi ikke, men gode naboer er vi. Det er absolutt en fordel å sende ungene gjennom hekken/gjerdet i naboens hage for å leke med nabobarna eller at de stikker innom for å leke i vår hage. Man passer litt på hverandres hus når noen er på ferie, man har hyggelig prat og hyggelig samlingsstunder hvor naboene samler seg og griller sammen på sommeren :))

Skrevet
Drizzt skrev (2 minutter siden):

Gode venner er vi ikke, men gode naboer er vi. Det er absolutt en fordel å sende ungene gjennom hekken/gjerdet i naboens hage for å leke med nabobarna eller at de stikker innom for å leke i vår hage. Man passer litt på hverandres hus når noen er på ferie, man har hyggelig prat og hyggelig samlingsstunder hvor naboene samler seg og griller sammen på sommeren :))

Det høres så fantastisk ut! Heldig du 🤗

Anonymkode: 399f0...68c

Skrevet

Ser jeg de hilser jeg, ellers ingen forhold, 

Skrevet

Nærmeste nabo er et hyggelig ektepar med to småbarn, vi er på hils og småprater innimellom når vi treffes, av og til hjelper vi hverandre med småting.😊

Skrevet (endret)

Jeg har et hilse-på-forhold til mine nåværende naboer. Ikke noe annet. 

Der vi bodde før, mens jeg var gift, ble mannen min bestekompiser med en nabofyr som bodde på skrå rett over gata. De omgikkes hver dag, og satt ute i hagen vår hele sommeren og pratet om kveldene. Det var ofte jeg slo meg ned med dem også.   

Jeg var venninne med en nabodame som bodde to hus lenger ned i gata da barna våre var små, fordi de var født samtidig. Vi lå på fødeavdelingen samtidig, og der begynte kontakten. Før det hadde vi bare sett hverandre i nabolaget uten å snakke sammen. Så vi begynte å omgås, og når vi omgikk hverandre, hadde vi alltid småbarna med. Dette varte i tre år, til de flyttet. Da mistet vi kontakten.

Endret av Million
Skrevet

Alle vi som bor på min etasje er innvandrere og ingen av oss snakker samme språk, men vi er på smil/nikk 😅

Skrevet

Er ikke gode venner med nærmeste naboer, men hilser, slår av en prat når det passer og er hyggelig og imøtekommende. Greit å ha en god tone med nærmeste naboer. Vi tar ofte inn posten til hverandre, hjelper å vanne i hagen om sommeren, og holder øye med hverandres hus hvis det skulle skje noe når noen er på ferie osv. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg har null interesse i å ha noe med naboene mine å gjøre.  Slår aldri av en prat, hilser kun om jeg går rett på de. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.2.2022 den 15.32):

Hvordan forhold har du med din nærmeste nabo? Er dere gode venner?

Putin: Jeg er en eksemplarisk nabo.

• Liker 1
Skrevet

Er beste venniner, hun som presenterte meg for samboeren min 😃

Anonymkode: 4373f...a2b

Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet

Jeg hilser på dem når jeg ser dem. Som ikke er veldig ofte.

Skrevet

Ikke venner, men veldig godt forhold. Barna leker med hverandre, vi har hyggelige samtaler innimellom, hjelper hverandre og gir hverandre space, altså at det stort sett holder med et hei når vi møtes. 

Anonymkode: 3f98b...8e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...