AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #1 Skrevet 21. februar 2022 Hei Har vaskehjelp hver 14.dag. hun som vasker er flink. Jeg har 3 bad. Hun pleier å bruke toalettrens på innsiden av toalettene. Men hun lar toalettrensen ligge igjen i toalettet, hun skylder det ikke ned. Det skjer hver eneste gang og i alle 3 toaletter. Går ann å glemme å skylle ned men man glemmer ikke hver eneste gang. Nå har hun vasket hos meg siden desember. Og jeg skyller ned hver eneste gang hun har vært hos meg. Nå har jeg begynt å lure om man skal la den ligge noen timer i toalettet? En av toalettene brukes veldig sjeldent og det kan gå flere dager til jeg oppdager det. Burde jeg snakke med henne om det? Anonymkode: d40a2...0d2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #2 Skrevet 21. februar 2022 Det anbefales at man lar det virke en stund, ja. Jeg pleier aldri skylle ned etter toalettrens, tvert imot sørger jeg for å gjøre toalettrensen etter jeg har vært på do, så det får virke. Og jeg ser ikke helt problemet? Hva så om det ikke er skylt ned? Det gjør da ikke noe at det er der, åkke som? Anonymkode: 7b901...141 5 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #3 Skrevet 21. februar 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Det anbefales at man lar det virke en stund, ja. Jeg pleier aldri skylle ned etter toalettrens, tvert imot sørger jeg for å gjøre toalettrensen etter jeg har vært på do, så det får virke. Og jeg ser ikke helt problemet? Hva så om det ikke er skylt ned? Det gjør da ikke noe at det er der, åkke som? Anonymkode: 7b901...141 Er ikke slitsomt for meg. Men tenker bare at det er jobben hennes hun får betalt for det Ts Anonymkode: d40a2...0d2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #4 Skrevet 21. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er ikke slitsomt for meg. Men tenker bare at det er jobben hennes hun får betalt for det Ts Anonymkode: d40a2...0d2 Det skal ikke skylles ned umiddelbart, for da spyler du jo bare vekk middelet før det får virke. Vet du ærlig talt ikke mer enn det om rengjøring? Anonymkode: 578bd...e27 6
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #5 Skrevet 21. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det skal ikke skylles ned umiddelbart, for da spyler du jo bare vekk middelet før det får virke. Vet du ærlig talt ikke mer enn det om rengjøring? Anonymkode: 578bd...e27 Jo det vet jeg. Men tenker at 10-15 min holder til hun får vasket speilet/vasken dusjhjørnet osv Anonymkode: d40a2...0d2 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #6 Skrevet 21. februar 2022 Når bruker hun dobørsta da? Før hun har på middelet? Anonymkode: c1daf...3a5 6
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #7 Skrevet 21. februar 2022 Det er riktig at rensen skal virke. Men jeg bruker å la den virke, så ta noen runder med dobørsten og trekke ned. Tenker at det ikke er vanlig å etterlate toalettet slik. Er hun fra et annet land der det kan være vanlig å gjøre det på denne måten? Eventuelt kjøp blank toalettrens, den vises ikke😅 Anonymkode: 28050...162 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #8 Skrevet 21. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når bruker hun dobørsta da? Før hun har på middelet? Anonymkode: c1daf...3a5 Det er det jeg også lurer på🤨 Anonymkode: d40a2...0d2 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #9 Skrevet 22. februar 2022 Man skrubber jo med dobørsten etter toalettrensen har virket en stund, ser ikke ut som det skjer hos TS da...?! Anonymkode: 47121...2a4 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #10 Skrevet 22. februar 2022 På noen renser står det at man bare skal helle i toaletter den og la den virke. At kost kun brukes hvis det er vanskelige flekker. Anonymkode: c7f86...3aa
Labbene Skrevet 22. februar 2022 #11 Skrevet 22. februar 2022 (endret) Hun gjør det helt riktig. Det skal gjerne ligge og virke. Jo lenger jo bedre...Hun regner med at du trekker ned selv neste gang du er på do. Endret 22. februar 2022 av Labbene 5
temolitus Skrevet 23. februar 2022 #12 Skrevet 23. februar 2022 Jeg pleier å la den virke rundt 20 min før jeg skrubber med dobørsten for så å trekke ned 2
ajarRun Skrevet 23. februar 2022 #13 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 21.2.2022 den 21.23): Når bruker hun dobørsta da? Før hun har på middelet? Anonymkode: c1daf...3a5 Vet ikke hva slags faenskap som er brukt på bildet, men med europris sin blir ting faen meg rent uten å gjøre noe annet enn å helle det på. 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #14 Skrevet 23. februar 2022 Jeg trodde alle visste at man kan la middelet ligge til neste gang man trekker ned i toalettet. Det var noe av det første jeg lærte når jeg flyttet hjemmefra. Da får den bedre tid til å virke. Hun gjør deg egentlig en tjeneste ved å ikke trekke ned. I tillegg lukter det vel ekstra rent og godt, gjør det ikke? Men hvis det går flere dager kan det i verste fall være vanskelig å fjerne fargen som middelet kanskje gir fra seg. (Ikke alle midler gjør dette, vel og merke. Det vet vel du best, av erfaring.) Det er ikke permanent, men det setter seg litt ekstra godt sånn at det blir liggende litt farge en liten stund. Så de toalettene som brukes svært sjeldent kan du kanskje spørre om hun kan bare trekke opp med en gang, siden de ikke brukes og middelet kan tørke inn for deg. Men toalett som du bruker i løpet av noen timer bør ha middelet liggende en stund. Anonymkode: 2b44a...ede 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #15 Skrevet 23. februar 2022 Forsvinner alt når du trekker ned? Jeg har prøvd å la det stå over natten, men når jeg trekker ned så er det fortsatt tydelig merker etter såpe så må da vaske over med kosten. Anonymkode: ad929...189 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #16 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg trodde alle visste at man kan la middelet ligge til neste gang man trekker ned i toalettet. Det var noe av det første jeg lærte når jeg flyttet hjemmefra. Da får den bedre tid til å virke. Hun gjør deg egentlig en tjeneste ved å ikke trekke ned. I tillegg lukter det vel ekstra rent og godt, gjør det ikke? Men hvis det går flere dager kan det i verste fall være vanskelig å fjerne fargen som middelet kanskje gir fra seg. (Ikke alle midler gjør dette, vel og merke. Det vet vel du best, av erfaring.) Det er ikke permanent, men det setter seg litt ekstra godt sånn at det blir liggende litt farge en liten stund. Så de toalettene som brukes svært sjeldent kan du kanskje spørre om hun kan bare trekke opp med en gang, siden de ikke brukes og middelet kan tørke inn for deg. Men toalett som du bruker i løpet av noen timer bør ha middelet liggende en stund. Anonymkode: 2b44a...ede Takk🥰 Ts Anonymkode: d40a2...0d2 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #17 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Forsvinner alt når du trekker ned? Jeg har prøvd å la det stå over natten, men når jeg trekker ned så er det fortsatt tydelig merker etter såpe så må da vaske over med kosten. Anonymkode: ad929...189 Når hun har gått så går jeg til toalettet og trekker det ned med en gang Anonymkode: d40a2...0d2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #18 Skrevet 24. februar 2022 Det står på bruksanvsininga på flaska. Anonymkode: b9f12...77a 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #19 Skrevet 24. februar 2022 Jeg vet ikke hva som er normalt, men jeg lar det virke i 30-60 minutter før jeg vasker med kosten og trekker ned. Det blir ikke ordentlig rent hos meg bare ved å sprute på vaskemiddel for så å skylle etter noen timer. Det må vaskes også. Anonymkode: f26a2...220 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #20 Skrevet 24. februar 2022 Jeg lar alltid rensemiddelet virke så lenge som mulig før jeg skyller med. Noen ganger ligger det en times tid, så vasker jeg med dobørsten. Andre ganger lar jeg det bare virke noen timer og skyller ned uten å bruke børsten. Rensemiddelet tar alt av flekker og slikt. Anonymkode: f1a4c...d97 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå