Gå til innhold

Kjøkkenmaskin - hvor stor bolle bør jeg ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe min første kjøkkenmaskin og titter på Kenwood Chef. Den skal brukes til kaker, brød og pizzadeig.
Den har 1000W, kapasitet på 1,6 liter og bollestørrelse på 4,6 liter. 
Er 4,6 liter stor nok størrelse til langpannekake eller langpanne-pizzadeig, eller bør jeg ha bolle på 6,7 liter?

Link til produktet:
https://www.elkjop.no/product/hjem-rengjoring-og-kjokkenutstyr/kjokkenapparater/kjokkenmaskiner-og-matlaging/kjokkenmaskin/kenwood-chef-kjokkenmaskin-kvc3100w-hvit/KVC3100W

Tusen takk til alle husmødre og husfedre som tar seg tid til å hjelpe 😄

Anonymkode: 56ad8...32f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gått for den med størst bolle fordi det gir deg flere muligheter.

Nå har ikke jeg Kenwood lenger etter at jeg slet ut maskin nummer tre, jeg har Ankarsrum og bollen der er på 7 liter, noe som passer meg bra når jeg for eksempel baker brød.

Skrevet

Jeg ville definitivt gått for den største bollen. Jeg har også en Kenwood, og jeg har den største bollen. Det ser jeg trengt. 

Den lille bollen blir fort for liten om man skal piske en stor og luftig eggedoses til en stor kake, eller om man skal bake en stor bolledeig (og spesielt om deigen skal heve i bollen, noe som er praktisk). Når jeg baker en enkel bolleoppskrift (nok til 20-25 boller) er til og med bollen på 6,7 liter litt liten til heving. 

Anonymkode: 5eeb2...50a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...