Gå til innhold

Hva syr du nå?

Auri

Anbefalte innlegg

Tenkte dette kan være en fin tråd å ha 😁 Hva er syprosjektet du holder på med nå? 

Jeg skal i gang og sy morgenkåpe, har et dynetrekk fra barndommen som jeg vil lage noe av. Først blir å teste på et annet riktignok for å se om ett dynetrekk er nok stoff! Jeg skal bruke dette mønsteret:

https://weare.thefabricstoreonline.com/products/make-by-tfs-lucie-robe

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy! 😄

Syr prosjektveske/strikkeveske til min mor. Har tatt frustrerende lang tid på grunn av et alt for dårlig formulert mønster. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal starte på en anorakk i kokt ull, holder også på med en fantasidrakt og en ryggsekk + at jeg har planer om enda en ryggsekk.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet et fint pledd bruktbutikk og skal sy meg "Ingridjakka" som vårjakke :) 

Anonymkode: 15872...60b

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klipt et mellomblått viscosestoff for å sy denne kjolen fra StyleArc.

Ellers har jeg flere "håp" om hva jeg skal få sydd. Jakke, nytt trekk på en lenestol, veske, en bukse jeg er halvferdig med... har også et par halvferdige kjoler liggende.

Anonymkode: ca8e9...50f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har klipt et mellomblått viscosestoff for å sy denne kjolen fra StyleArc.

Ellers har jeg flere "håp" om hva jeg skal få sydd. Jakke, nytt trekk på en lenestol, veske, en bukse jeg er halvferdig med... har også et par halvferdige kjoler liggende.

Den var fin! 

Har endel fremtidige og halvveisprosjekter jeg og 🙈 tenkte jeg skulle sy Styla Patterns sitt gratismønster, Laurel, må bare sy nytt trekk til hundesengen først ☺️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FreezeandFawn skrev (10 minutter siden):

Den var fin! 

Har endel fremtidige og halvveisprosjekter jeg og 🙈 tenkte jeg skulle sy Styla Patterns sitt gratismønster, Laurel, må bare sy nytt trekk til hundesengen først ☺️

Den var også fin, og med mange muligheter!
Jeg har Agnesfra Hallå Patterns som "basismønster" for diverse jersey. Det var gratis før om man meldte seg inn i facebookgruppa deres. Tror jeg må grabbe dette også, selv om jeg har en del gratis etterhvert som ikke har blitt noe av. Takk for tipset.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Den var også fin, og med mange muligheter!
Jeg har Agnesfra Hallå Patterns som "basismønster" for diverse jersey. Det var gratis før om man meldte seg inn i facebookgruppa deres. Tror jeg må grabbe dette også, selv om jeg har en del gratis etterhvert som ikke har blitt noe av. Takk for tipset.

Bare hyggelig! Laurel er også gratis via facebookgruppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver å syr en gravidkjole, etter et mønster fra Alt om Håndarbeide 1998. Min mor brukte samme mønster til sin siste graviditet😁

Akkurat nå har det stoppet litt opp pga sykdom, men i løpet av denne uken skal jeg klippe mønsterdelene i det fine stoffet. Så kan jeg sy sammen kjolen på ekte, og ikke bare en prøve-modell av gammelt sengetøy.

Etterpå skal jeg sy dukkeklær. Jeg har masse oppklipt sengetøy, og barnet mitt har en baby uten skikkelige klær.

Anonymkode: 96735...019

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Herregud at det er februar jeg lagde denne tråden, og jeg er fortsatt ikke ferdig med morgenkåpa mi 😂 Den er klipt ut da! Så kanskje innen neste februar 😆

Akkurat nå holder jeg på med bikini, tegner av en bikini jeg allerede eier som mønster, har planer om å lage den reversibel. Aldri sydd badetøy før 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har store planer: 

Sy om en superfin kåpe, dvs klippe den av nederst så den blir en halvlang jakke. 

sy om en annen jakke, da jeg ikke liker halsåpningen på den, men elsker jakka.

sy festdrakt

Sy meg to-tre vesker, iallfall en i skinn. 

Trekke om en stol

Sy sommerbukser

Sy topper av hvite herreskjorter i bomull, har en haug liggende. 

Så det er bare å vente til høsten og inspirasjonen som ligger på vent til den tid. 

ps. har lyst å sy den superfine kjolen som ei viste lenger oppe i tråden, ville vært en fin julekjole. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auri skrev (3 timer siden):

Herregud at det er februar jeg lagde denne tråden, og jeg er fortsatt ikke ferdig med morgenkåpa mi 😂 Den er klipt ut da! Så kanskje innen neste februar 😆

Akkurat nå holder jeg på med bikini, tegner av en bikini jeg allerede eier som mønster, har planer om å lage den reversibel. Aldri sydd badetøy før 😅

Det gjelder å ha en plan! 😄 

Eller mange...som jeg har. 

Jeg har gjort ferdig et sengeteppe som lå uferdig i altfor mange år, så ting blir ferdige 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange, mange planer! Men verken råd til stoff, eller ork til å printe ut mønster akkurat nå 😆  
Jeg holder forsåvidt også på med å sy kopi av en singlet jeg har som jeg ønsket meg i en annen farge også. Så tre nåværende prosjekt! 

Anonymkode: 18a59...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har mange, mange planer! Men verken råd til stoff, eller ork til å printe ut mønster akkurat nå 😆  
Jeg holder forsåvidt også på med å sy kopi av en singlet jeg har som jeg ønsket meg i en annen farge også. Så tre nåværende prosjekt! 

Anonymkode: 18a59...307

Ooog det var meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auri skrev (19 timer siden):

Sånn er det å være syerske 😅 Selv har ca 20 UFO'er ( uferdige objekter) liggende. Hvor mange symønstre jeg har overført, men liggende i en kasse tør jeg ikke engang tenke på,😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver med handlenett :) Men har lyst å sy noe til meg selv, må bare finne ut hva - satser på et skjørt eller en overdel av noe slag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Syr Hvaler kjolen, og skal sy noen gensere og noe barneklær som jeg skal gi bort. Er ikke sånn superflink enda, ting tar tid, men det blir ferdig til slutt. Handlenett står også på ting jeg har lyst å sy, så mye bedre enn de dyre plastposene fra butikk, og noen av de posene tåler jo ikke så mye heller. Rampeguri gjør rett i å sy handlenett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syr ikke klær, men driver å lærer meg hardangersøm, syr skjortelinninger til en bunad. 

Anonymkode: 14399...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...