AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #1 Skrevet 21. februar 2022 Hei! ønsker å endre jobb fra barnehage til skole, men får ingen napp på søknadene mine. Har jeg ikke bra nok erfaring fra barnehage? Er spesialpedagog… Anonymkode: 1e0ab...006
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #2 Skrevet 21. februar 2022 Det kommer vel an på hvilke stillinger du søker på. Som barnehagelærer kan du ikke få jobb som pedagog i skoler uten ekstra kursing, men du kan gjerne bli assistent/fagarbeider, SFO-leder e.l. Anonymkode: 836d4...e16
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #3 Skrevet 22. februar 2022 Jeg kan heller ikke hoppe fra skole til barnehage. Denne veien ble nok mye smalere da lærer ble masterutdannelse. Anonymkode: cf7d0...20a
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #4 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det kommer vel an på hvilke stillinger du søker på. Som barnehagelærer kan du ikke få jobb som pedagog i skoler uten ekstra kursing, men du kan gjerne bli assistent/fagarbeider, SFO-leder e.l. Anonymkode: 836d4...e16 Hadde jeg vært spesialpedagog, hadde jeg aldri blitt fagarbeider eller assistent, med mindre lønnen er tilsvarende utdanningen. Hvis ikke, så er det å gå ned ett-to hundre tusen i årslønn det. Unner alt til assistenter og fagarbeidere der ute. De gjør så mye for så lite. Hilsen barne- og ungdomsarbeider som barnehagelærerstudiet til høsten. Anonymkode: 78e2c...efb 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #5 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde jeg vært spesialpedagog, hadde jeg aldri blitt fagarbeider eller assistent, med mindre lønnen er tilsvarende utdanningen. Hvis ikke, så er det å gå ned ett-to hundre tusen i årslønn det. Unner alt til assistenter og fagarbeidere der ute. De gjør så mye for så lite. Hilsen barne- og ungdomsarbeider som barnehagelærerstudiet til høsten. Anonymkode: 78e2c...efb *som starter Anonymkode: 78e2c...efb
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #6 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det kommer vel an på hvilke stillinger du søker på. Som barnehagelærer kan du ikke få jobb som pedagog i skoler uten ekstra kursing, men du kan gjerne bli assistent/fagarbeider, SFO-leder e.l. Anonymkode: 836d4...e16 hu ER jo fagarbeider, hun er spesialpedagog, det er jo en førskolelærerer med videreutdannelse innenfor spesialpedagogikk. Anonymkode: 1f6eb...acd
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #7 Skrevet 22. februar 2022 utdanning.no - spesialpedagog Yrkesbeskrivelse for Spesialpedagogen "Spesialpedagogen har kunnskap om ulike funksjonsnedsettingar, som for eksempel psykososiale vanskar, spesifikke lærevanskar (lese- og skrivevanskar, matematikkvanskar eller språkvanskar), synsvanskar, høyrselsvanskar, generelle lærevanskar (utviklingshemming) og autismespekterforstyrrelser. Som spesialpedagog fungerer du ofte som ei støtte for læraren. Spesialpedagogen kan kartleggje elevens vanskar, og så tilpasse aktivitet eller undervisning, arbeids- og opplæringsplanar og bruk av hjelpemiddel for eleven. Opplæringsplanen følgjast opp i samarbeid med læraren. Det er også vanleg at spesialpedagogar samarbeider med og rettleiar andre vaksne som personen har rundt seg til dagleg, for eksempel lærarar, førskolelærarar og foreldre. Spesialpedagogar samarbeider også med pedagogisk-psykologisk teneste (PPT)." "Hvor jobber spesialpedagogar ? Spesialpedagogar jobbar gjerne i barnehagen og skulen, men kan jobbe på alle nivå. Mange spesialpedagogar jobbar på utdanningsinstitusjonar spesielt tilrettelagt for barn, unge og vaksne med spesielle læringsbehov. Mange jobbar òg i pedagogisk-psykologisk rådgivingsteneste (PPT), NAV, kompetansesenter eller i helse- og spesialsektoren der det er behov for personar med kompetanse til å hjelpe personar i spesielle livssituasjonar. Spesialpedagogar kan òg arbeide i det private næringsliv, i internasjonale organisasjonar og med forsking." Anonymkode: 1f6eb...acd
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #8 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): hu ER jo fagarbeider, hun er spesialpedagog, det er jo en førskolelærerer med videreutdannelse innenfor spesialpedagogikk. Anonymkode: 1f6eb...acd Fagarbeider har fagbrev innen sitt fag, så det er noe helt annet enn en spesialpedagog som har master i spesialpedagogikk. Anonymkode: 72a9a...884 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå