Gå til innhold

Må dokumentere arbeidspraksis fra ordinær jobb og praksis via NAV, men hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan dokumenterer jeg de timene jeg jobbet? Attest fra arbeidsgiver er vel mest vanlig. Men han som var sjefen min har jeg ikke et så godt forhold til. Finnes det andre måter å gjøre det på? Vise lønnsslipp fra arbeidsgiver eller arbeidsforhold fra Skatteetaten, kontakte lønningskontoret?

Jeg sjekket mitt tidligere arbeidsforhold og summerte antall timer jeg jobbet hver måned. Det er greit, men jeg har også hatt praksis/arbeidstrening før det på samme stedet, via NAV, og de timene finner jeg ingen steder. Meldekort så langt i tid kan jeg ikke se. Men jeg vet at jeg jobbet fulltid i 5 måneder. Så hvor er disse timene registrert, da? Har allerede snakket med NAV om det, men de "vet" heller ikke.

Anonymkode: 8f5e4...a9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hent ut alle lønnslipper. 

Anonymkode: 6b88b...7b0

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har flere ganger laget bekreftelse på arbeidstrening for brukere, også tilbake i tid. Veileder på NAV skal i det minste kunne se for hvilken periode tiltaket arbeidstrening gjaldt for, så det skal ikke være noe problem å få det dokumentert derfra..  

Anonymkode: 017ca...2f7

• Nyttig 2
Skrevet

Som veileder har jeg også skrevet en bekreftelse på arbeidstrening. Det er ikke vanskelig, for meldekortene er synlige mange år tilbake for veileder. Man har også tilgang til å se hvilket tiltak du har vært i og perioden, så det er ikke noe problem for veileder.

Anonymkode: a309d...493

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har allerede snakket med NAV om det, men de "vet" heller ikke.

Ditt lokale NAV-kontor kan se dette i meldekort og tiltakshistorikk. Send en melding via Skriv til NAV. 

Anonymkode: 04916...dc2

• Nyttig 1
Skrevet

Takker for svar alle sammen, da gjør jeg som dere sier.

Men hva med dokumentasjon fra tidligere jobb? Er det en vei å dokumentere dette utenom å kontakte sjefen direkte?

Anonymkode: 8f5e4...a9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...