Gå til innhold

Spørsmål til dere som har designerveske

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Hvilken veske har du og hva betalte du for den (legg gjerne ved opprinnelig pris også)? 
2. Hvor kjøpte du den? 
3. Hvor ofte bruker du den? 
4. Kan du beskrive klesstilen din?
5. Er du generelt opptatt av designermerker, eller er det kun når det kommer til veske(r)? 
6. Til hvilke anledninger bruker du vesken din? 
7. Har du tips/råd til noen som ønsker å kjøpe sin første designerveske, men som er litt usikker på hvorvidt det er verdt pengene? Tips/råd rundt å avdekke falske vesker når man kjøper via Tise, Finn og lignende? 

Jeg lurer også på om dere noen gang er redd for at den skal bli stjålet, spesielt stjålet ifra dere mens dere bruker den? Bruker dere vesken om dere for eksempel reiser til utlandet, til en storby og lignende? Kanskje et teit spørsmål, men hadde jeg gått med en veske til over 10k på skulderen, så tror jeg at jeg faktisk hadde vært redd for at noen skulle stjele den fra meg. En veske er jo så lett å ta. Nå vanker ikke jeg i utrygge strøk akkurat, men tenker på om man reiser til utlandet for eksempel. 

Om du har flere vesker, så skriv gjerne hvilke. Legg gjerne ved bilder. :) Gleder meg til å lese svarene deres. 

Anonymkode: 5beef...e57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanker du i utrygge strøk i «utlandet» da? 

Anonymkode: 32c32...107

Skrevet

Jeg har mange designvesker, både Gucci, LV , Hermes og mange fra Mulberry. Bruker veskene mine daglig, er ikke redd for at de skal bli stjålet, Alle mine vesker er kjøpt i butikk, både i Norge og utlandet. Den rimeligste koster ca 8000 og den dyreste ca 150 000.

Jeg har klassisk klesstil, bruker mye dyre merker generelt, har skjerf fra Lv, Mulberry og Hermes, ellers en del dyre klær. Handler aldri i kjedebutikker.

Bruker en del klær fra Ganni, Marant, Munthe, Gestuz, zimmermann etc. 

Anonymkode: 0d1dc...ee1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, men utrygge mennesker kan du støte på i alle strøk. 

Skrevet

Hva legger du i designerveske? Alle vesker har jo en designer. Er det prisen som er kriteriet, eller at navnet på designeren står på veska? Ville aldri ramlet meg inn å bruke titusener primært på navnet på veska (LV og MK med logobonanza er noe av det styggeste jeg kan tenke meg), men er veldig opptatt av smart design praktisk og estetisk, materialvalg, håndtverk, varighet, bærekraft, etisk produksjon, etc., og det er klart at det koster litt.

Jeg bruker for det meste en Wotancraft Pilot. Den er ekstremt fleksibel, bra til både urbane forhold, på reise og til skogs, er vannavstøtende og nærmest skuddsikker. Ganske røft design, så stilmessig passer den best med skinnjakker, turjakker og ullfrakker. Ikke noe jeg ville tatt med på jobbintervju eller fest akkurat, så bruker andre ting til det. Vurderer en Oberwerth-veske nå, men akkurat skinnvesker liker jeg best å ha sett i virkeligheten, så nøler litt med å importere selv.

Anonymkode: 9d912...be9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

veskenapping er man da utsatt for i de beste strøk i enkelte storbyer, enten veska er dyr eller billig.

Anonymkode: 2cc94...87d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

1. Hvilken veske har du og hva betalte du for den (legg gjerne ved opprinnelig pris også)? 
2. Hvor kjøpte du den? 
3. Hvor ofte bruker du den? 
4. Kan du beskrive klesstilen din?
5. Er du generelt opptatt av designermerker, eller er det kun når det kommer til veske(r)? 
6. Til hvilke anledninger bruker du vesken din? 
7. Har du tips/råd til noen som ønsker å kjøpe sin første designerveske, men som er litt usikker på hvorvidt det er verdt pengene? Tips/råd rundt å avdekke falske vesker når man kjøper via Tise, Finn og lignende? 

Jeg lurer også på om dere noen gang er redd for at den skal bli stjålet, spesielt stjålet ifra dere mens dere bruker den? Bruker dere vesken om dere for eksempel reiser til utlandet, til en storby og lignende? Kanskje et teit spørsmål, men hadde jeg gått med en veske til over 10k på skulderen, så tror jeg at jeg faktisk hadde vært redd for at noen skulle stjele den fra meg. En veske er jo så lett å ta. Nå vanker ikke jeg i utrygge strøk akkurat, men tenker på om man reiser til utlandet for eksempel. 

Om du har flere vesker, så skriv gjerne hvilke. Legg gjerne ved bilder. :) Gleder meg til å lese svarene deres. 

1.Crumpler, ca 1000? ny

2. En fotobutikk.

3. I snitt en gang pr uke.

4. Praktisk

5. Tja, jeg velger best mulig design, men hvor mye status merket har er uvesentlig. Allikevel. Noen ganger havner jeg på dyrt kjent merke fordi produktet er bra.

6. For å få med meg pc og mye mer.

7. Jeg vil vurdere om veska gjør jobben bra, og gjør du som meg så gidder du ikke betale overpris for selve merket, men heller for veskas reelle verdi. Jeg er mann og har null damemerkevarekunnskap. Merket imponerer ikke, men stilig er stilig, og kvalitet er kvalitet. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har denne, men i litt andre farger (Lys beige). https://www.miinto.no/p-leopard-print-fabric-tote-2d4dbbf9-c74e-4834-8560-ae28013a50cb?gclid=Cj0KCQiAjc2QBhDgARIsAMc3SqQBExU92VX2bOAwIzqGlYz_Vj7gCMtdCvzOMZ7ASmbo9jv9f0lB5QsaAstQEALw_wcB

Kjøpte den i Italia i 2006 eller 2005. Mener å huske at jeg betalte rundt 450 euro, men det er mulig den var litt dyrere (ikke over 500 euro). Men det er morsomt å se at den nå selges brukt for 7500 nok. 

Jeg bruker den kun når jeg har helt ensfarget antrekk (svart, hvitt, beige), da blir vesken et slags smykke. Bruker den aldri sammen med mønstrede klær, og aldri sammen med annen dyreprint. Vesken er såpass "mye" veske, at den blir fort "for mye" 😀

Noe av det beste med vesken: Den rommer utrolig mye uten å se diger ut. Og: Jeg har aldri sett piratkopier av denne modellen. Dette er ingen veldig dyr veske, i forhold til andre. Men jeg ville unngå å kjøpe veske som det finnes haugevis med replika av. 

Om jeg er opptatt av designermerker? Ja, litt. Jeg har ganske mye designertøy (Versace, Prada, Fendi, Dolce&Gabbana, Trussardi, Armani), men ikke flere vesker som kan kalles designervesker. 

Anonymkode: 8c2af...275

• Liker 1
Skrevet

1. Flere, fra 5 000, til 50 000. 

2. Jeg har kjøpt mens jeg bodde i utlandet (fortollet inn), og på reise (fortollet inn). Det er ofte store prisforskjeller mellom land, og rimeligst er det som regel i hjemlandet til merket. 

3. Nesten daglig. Fra jobb (LV neverfull, Celine luggage, givenchy antigona), til middager (clutch med skulderstropp fra bla YSL og Chanel)

4. Business casual, klassisk. Aldri jeans. Chinos/highwaist, eller kjoler (etui, eller ull). Ankelstølvletter, sneakers, pumps eller loafers.

5. Nei, handler det jeg liker. Har også klær fra HM og Zara, og bruker vesker fra Longchamp, LK Bennett, med mer. 

6. Se pkt 3.

7. Jeg har aldri orket bruktmarkedet, så har alltid gått rett i butikk. Anbefaler å vite hva du vil ha, dette er ikke ting du kjøper på impuls. Og vurder pluss og minus basert fra anmeldelser. Som eksempel Luggage - mange skriver de ikke bruker sin da den ikke har skulderstropp. Det er ikke noe stress for meg da jeg stort sett tar bilen i de anledningene der jeg velger denne. 

Jeg har aldri vært redd tyveri. Men tilpasser alltid veske og andre valg hva jeg skal. Men generelt er jo de fleste steder man reiser minst like trygge som Norge? 

Og; hvis jeg hadde følt 20 000 var mye ville jeg verken kjøpt den i utgangspunktet, eller blitt veldig lei meg om den skulle bli stjålet.  

Anonymkode: 5d274...d3d

Gjest Loublover
Skrevet (endret)

1. Har mange vesker, de koster fra 500 - ca 95000

2. Hos forhandlere i Norge og utlandet

3. Bruker veske hele tiden hver dag

4. Kler meg alltid i jeans og sko med høye hæler, resten av antrekk spørs hva jeg skal

5. Kjøper mye merker som Louboutin, M Blahnik, J Choo, Gucci, Chanel, Prada, Moncler, Armani, LV, Mulberry, Hermes men også rimeligere som Levis, Lee, Diesel, Holtzweiler, Guess, CK

6. Bruker veske til alle anledninger

7. Første veske ville jeg kjøpt hos autorisert forhandler, er noe med å kjøpe den første helt ny😊 Hvis du vil kjøpe brukt og ikke kan så mye om å spotte fakes, så ville jeg kjøpt fra steder som Miinto.

Lykke til😊

Endret av Loublover

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...