Gå til innhold

Hvordan er deres Pms symptomer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt pms, men de startet gjerne en dag eller to før mens. Etter at jeg startet på spiral (3 år siden) har jeg jeg 7-10 dager før mensen dukker opp. 
svakt først, og forverrer seg jo nærmere jeg kommer mens. 
jeg sliter mest med vonde bryst. Herregud, nå er dem så vonde at jeg sliter med å ta av bh til kvelden. Ofte er det ene verre enn det andre, det byttes på. De blir tunge, vonde og jeg synes de forandrer seg. Spesielt det brystet som er verst den mnd. 
er det normalt? Har dere det sånn? 

Anonymkode: 96246...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt svak murring eller rumling i magen en halv dag før mensen. 

Anonymkode: 9a50d...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varer 2 av 4 uker.

Kvalme, diare, migrene, feber, sykdomsfølelse, deprimert, ukontrollert irritert, angst, liten vilje til å stå opp, utslitt daglig og sikkert mer 🙈 Både psykisk og fysisk er jeg ødelagt i de 2 ukene.

Går på forskjellige vitaminer, vanndrivende og en slags type lykkepiller i korte perioder. Nå er min situasjon ekstrem.

Anonymkode: 0a67c...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pms og ganske mange symptomer, jeg får ømme bryst I omtrent en uke før, vondt i magen og diaré 2-3 dager før, ingen matlyst, kvalme, masse masse kviser(har ingen kviser ellers i syklusen) mister hår, bulende og hard mage (ser veldig gravid ut) får også munntørrhet og kaster opp vannet jeg drikker, irritabel, stresset, og får hetetokter og svetter endel.. Har du også endel flere mindre ubehagelige symptomer.. 

Enkelt oppsummert så kan alle se på meg når jeg venter mensen.. 

Anonymkode: 7022f...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-4 dager før mensen. Ømme pupper, mensmurringer, og nedstemthet. 

Anonymkode: a457d...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, jeg ser jo at deres trøbbel er mer trøblete enn mine bryst «plager» 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ømme bryster i en uke og ekstrem depresjon (helt til selvmordstanker) i to dager. Forsvinner som dugg for solen når mensen kommer. 

Har snakket med legen om dette, og har "diagnostisert meg selv" med PMDD. Ingen behandling finnes. Antidepressiva og B-vitamin bare.

Overlever depresjonen fordi jeg vet den går over, men det er utrolig vanskelig. Før hadde jeg bare litt mensmurring og vidt i korsryggen. Etter to graviditeter/fødsler og alder over 35, har det blitt ekstremt. 

Gleder meg til overgangsalderen. 

Anonymkode: 7e315...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste 5 dagene før mensen: veldig ømme pupper, svimmelhet, ekstraslag på hjertet, murringer i underlivet, rygg og lår.   

Dagen før: utrolig deprimert og apatisk. Helt grusomt. Forsvinner helt når mensen kommer.

Anonymkode: 4a53f...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ømme bryster i en uke og ekstrem depresjon (helt til selvmordstanker) i to dager. Forsvinner som dugg for solen når mensen kommer. 

Har snakket med legen om dette, og har "diagnostisert meg selv" med PMDD. Ingen behandling finnes. Antidepressiva og B-vitamin bare.

Overlever depresjonen fordi jeg vet den går over, men det er utrolig vanskelig. Før hadde jeg bare litt mensmurring og vidt i korsryggen. Etter to graviditeter/fødsler og alder over 35, har det blitt ekstremt. 

Gleder meg til overgangsalderen. 

Anonymkode: 7e315...a0f

Jeg også opplever at det bare blir verre med årene, drømte faktisk litt om overgangsalderen i dag, når det kjentes ut som både nippelen og puppen ble revet av meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter vaksinene kunne det ta over to måneder før jeg fikk mensen igjen. Fikk eggløsning normalt, men mensen kom likevel ikke. Fikk vondt i puppene som da varte i én måned. Til vanlig har jeg ca to uker før mensen.
Nå er jeg der igjen at det er 61 dager siden sist, vaksine i desember. Har murringer i magen og til tider føles puppene ganske tunge ut. Fikk to dager med spotting for 30 dager siden men ellers ingenting så når man går og venter… 

Anonymkode: 52a38...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...