Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres økonomiske drømmer eller mål?

Jeg har akkurat fått orden på økonomien og prøver sette meg mål og drømme litt. Mine mål er nedbetalt boliglån, muligheten til å gå ned til 60% stilling, bolig i Frankrike eller Sør-Tyskland og å hjelpe mine to barn med egenkapital om 15-20 år.

Anonymkode: 0f0e9...e55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

✔Nedbetalt hytte med utleieinntekt

Delmål: belåningsgrad under 50% av verdier, mangler ca 500k

Delmål: lån under 2 mill, altså 3 mill ned fra første delmål

Investere, usikker på om det blir kjøpn og salg av prospekt, utleieleilighet eller enda en hytte med utleie. Må se hva som lønner seg på tidspunktet.

1 mill+ i fond, mangler 700k ca

Hjelpe ungene på boligmarkedet

🔆Huske å kose seg litt med pengene også, reise med barna osv

Anonymkode: 13ceb...44d

• Liker 1
Skrevet

Hehe, ikke så store mål her.

🔹 Betale ned forbrukslån

🔹 Fylle opp BSU 

🔹 Etterhvert kjøpe meg bolig

Anonymkode: 25cdd...519

• Liker 3
Skrevet

Mine økonomiske mål er å ha et komfortabelt, men likevel nøkternt, liv.

Jeg trenger ikke så mye.

Har jeg nok til å klare meg i hverdagen, betale boliglån + vedlikehold, regninger, pluss litt ekstra til kos, er jeg tilfreds.  🙂

Anonymkode: ccaf7...649

• Liker 2
Skrevet

Ta ulønnet permisjon 2-3 måneder minimum hvert andre år. 

Anonymkode: d7318...f50

• Liker 3
Skrevet

Økonomisk uavhengig, dvs ikke måtte jobbe for pengene.

Anonymkode: b2218...1aa

Skrevet

Kunne pensjonere meg senest når jeg er 65, og likevel ha såpass god økonomi at jeg kan reise og kose meg uten å måtte tenker over økonomien engang. 

Nå er jeg 40, gjeldfri med ca 2 mill i formue, har drømmehuset og to biler, så jeg er på god vei, vil jeg si. 

Anonymkode: 66ea2...984

Skrevet

Betale ned bolig, bil og kjøpe hytte. Har omskolert meg og Søker agressivt på jobber som gir meg mer lønn en dritlønna jeg har nå men har foreløpig ikke fått napp

Anonymkode: 05755...b63

Skrevet

Første målet var å betale all forbruksgjeld  og bil = nådd.

Nå er målet å betale ny bil + resten av huset (ca 300.000 igjen) ila neste 2 år. Sparer dessuten ca 15´ pr. mnd.

Etter det at barn kan arve 1 leilighet og 1 hus.

Anonymkode: f96d6...b0d

Skrevet

Nedbetalt bolig ved fylte 50.

Aldri måtte ta opp kortsiktige lån, som billån, men spare i forkant.

Kunne gå av ved fylte 65, uten redusert levestandard. Mulig jobbe redusert før det. (flytende mål, da vi begge trives veldig godt med det vi gjør) 

En leilighet i varmen et sted, med eller uten lån. (mulig målet blir uten lån etterhvert) 

Anonymkode: c9800...94f

Skrevet

målene våre er :

-kjøpe enebolig (slutten av 2022)

-Kjøpe relativt nye bil(400-1mill) med utstyr ca 3 år (bytter mellom to biler, så bytte av bil hvert 6år) 

- kjøpe båt (til langturer) innen neste 10 /15 år. Helst kjøpe mindre båt til dagsturer innen neste 5år.

-Kjøpe egen hytte når vi er 50

ha god nok økonomi til å ha det greit med familie og ikke trenge å stresse med penger. 

Anonymkode: 08a62...07b

Skrevet

* fin kåk/penthouse ✔️
* sportsbil ✔️
* seilbåt ✔️
* ingen lån✔️
* 1 million kroner "buffer" på konto (har bare 800k)

Penger har aldri vært et problem for meg, men jeg føler likevel at jeg bør ha mål. Planen er at når jeg har 1 mill på konto så er alt over det "moro"-penger. Altså slik jeg kan bruke på reiser, selvutvikling og krims.
Jeg har også veldig lyst å ta en lengre permisjon fra jobben..Nærmer meg 40 og er singel, og savner en dame i livet. Men det er noe jeg må jobbe for...har aldri vært noe naturlig flørt.
Men greia er at penger og fine ting gjør man ikke lykkelig...man må ha gode venner og kanskje til og med en kvinne. Bra connection.

Anonymkode: 703c9...9ea

Skrevet

- Drømmer om å nå 800 000 i årslønn

- Liten hytte ved sjøen

- Ha råd til å bo i utlandet hele sommeren/vinteren

- Kunne ta lang ulønnet ferie 

Anonymkode: ad02f...1e1

Skrevet

Få innvilget gjeldsordning og om 5-6år endelig få beholde hele lønnen selv. 

Anonymkode: a9b34...7e0

• Liker 2
Skrevet

Å kunne reise litt med barna, er drømmen min. Vi har ikke hatt ferie siden jeg ble alene med de for 5 år siden.

Anonymkode: 77c33...d59

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva er deres økonomiske drømmer eller mål?

Jeg har akkurat fått orden på økonomien og prøver sette meg mål og drømme litt. Mine mål er nedbetalt boliglån, muligheten til å gå ned til 60% stilling, bolig i Frankrike eller Sør-Tyskland og å hjelpe mine to barn med egenkapital om 15-20 år.

Anonymkode: 0f0e9...e55

Drømmen min er nedbetalt lån innen jeg og mannen har fylt 40 år. Vi er 37, gift med to barn, har hus, hytte og bil med lån på 1,4 men huset og hytta er verdt 12mill. Jeg ønsker å jobbe maks 60% resten av livet, mens mannen ønsker å minimum 80%. 

Anonymkode: f929e...fd2

Skrevet

Målet er å spare 50% av vår nettoinntekt fremover. Har allerede nedbetalt bolig, utleiebolig, to biler, ingen gjeld pluss 9 mill i oppspart beløp. Nærmer oss 50. Ønsker å gi barna 1-1,5 mill hver når de skal kjøpe sin første bolig, har tre barn. Og deretter gå av med pensjon når jeg er 62. Men den er litt avhengig av at jeg har noe annet å fylle dagen med. Har en veldig godt betalt og interessant jobb. 

Anonymkode: e4fd7...966

Skrevet

Største mål: Være i stand til å hjelpe barna mine med egenkapital til en passende familiebolig, slik at de ikke må bo med evt. barn i en for liten bolig slik som vi gjør. 

Delmål: Få kjøpt oss en større bolig slik at vi har nok plass til barna, og kan selge denne og kjøpe noe mindre for å frigjøre egenkapital når barna skal etablere seg. 

Deømmemål: Kunne si opp jobben min (det fordrer da at jeg får ny jobb eller vinner førstepremien i Euro Millions :P

Anonymkode: 1473a...a7e

Skrevet

Jeg har landet på at å investere i eiendom er det jeg er mest komfortabel med, bor i Oslo. Jeg har en leilighet verdt 4,6 mill. og en hytte verdt 2,7, lån på 2,2+200.000 i fellesgjeld. Neste mål er å få kjøpt en leilighet til 5 mill. i et prosjekt ferdig i 2025, da trenger jeg 4-500 000 av banken til innskudd (har rammelån). Leiligheten er sentral i et område som utvikles og vil nok minimum være verdt 5,5-5,7 innen vi tar over, kanskje 6.

Enten flytter vi, eller så selger jeg og tar gevinsten (da skattbar selvfølgelig). Det er en selveier så utleie er også en mulighet om banken er villig. Har litt i fond til ungene, og kommer til å arve en del siden jeg er enebarn med skilte foreldre som begge eier (ingen nye partnere som skal arve), mesteparten går rett til ungene, håper jeg er gammel før det skjer, vil bare bli gjeldfri.

Anonymkode: c4602...661

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...