Gå til innhold

Betale ut billånet? Dilemma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

jeg og partneren min har et billån sammen på flere 100k. Kjempedumt, jeg vet. Jeg har råd til å betale ut hele lånet nå, mens partneren min har gjort noen valg og feilinvesteringer som gjør at hun ofte ikke har mulighet til i å betjene hele sin halvdel. Så det betyr at hun skylder meg en del penger. En del av meg har lyst til bare å få lånet vekk nå, men samtidig så kvier jeg meg for å være i en situasjon hvor min partner skylder meg enda mer/masse penger (må selvsagt ha gjeldsbrev). Jeg stoler på henne gjennom så mange år sammen, men liker det ikke likevel. Hva ville dere ha gjort? 

Anonymkode: 75e3c...84b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dere gift? Hvis ikke er det kanskje bedre at hun skylder banken penger, enn å skylde deg. 

• Liker 1
Skrevet

Ikke betal det ut! Putt pengene du har i fond og la de vokse der istedet. Det er mitt tips. 

Anonymkode: 6faea...f7b

Skrevet
30 minutter siden, Mona123 said:

Er dere gift? Hvis ikke er det kanskje bedre at hun skylder banken penger, enn å skylde deg. 

Vi er ikke gift. 

Skrevet

Hvem har bestemt at dere skal ha en bil med flere hundre tusen i lån, når hun ikke har råd eller lyst til å prioritere det?

Anonymkode: 6708e...7cb

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke betale ut og eie bilen da? 

Anonymkode: 17e60...882

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei, 

jeg og partneren min har et billån sammen på flere 100k. Kjempedumt, jeg vet. Jeg har råd til å betale ut hele lånet nå, mens partneren min har gjort noen valg og feilinvesteringer som gjør at hun ofte ikke har mulighet til i å betjene hele sin halvdel. Så det betyr at hun skylder meg en del penger. En del av meg har lyst til bare å få lånet vekk nå, men samtidig så kvier jeg meg for å være i en situasjon hvor min partner skylder meg enda mer/masse penger (må selvsagt ha gjeldsbrev). Jeg stoler på henne gjennom så mange år sammen, men liker det ikke likevel. Hva ville dere ha gjort? 

Absolutt mest fair for deg. 

Du kjøper bilen ut av din del, slik at du står som eier alene og 0 i billån. 

Hun står da igjen med sin andel av billånet og må betale for dette alene.

Uansett ville jeg prioritert og bli kvitt billån, dyrt lån for noe som kun synker i verdi.

Anonymkode: 981a3...d3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...