Gå til innhold

5 ferieuke og foreldrepermisjon. Hva skjer da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 5 ferieuke når jeg går ut i perm. Hva skjer med betaling/overføring av ferie da?

Anonymkode: cd1ce...0e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har rett til å overføre den lovfestede ferien til neste år (4 uker og 1 dag). Hør med din arbeidsplass hvordan du løser det. 

Anonymkode: 7cdd1...99b

Skrevet

Hadde hørt med arbeidsgiver ja. Jeg får lov til å overføre alle om jeg vil. 

Anonymkode: f0ec8...eb3

Skrevet

Det enkleste er vel å ta ferie før nyttår, og på den måten utsette permisjonen.

Anonymkode: d902d...51b

Skrevet

NAV bryr seg ikke hva du gjør i perioder Utne foreldrepenger, ferie avklarer du ene og alene med arbeidsgiver.

Anonymkode: e9b98...919

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

NAV bryr seg ikke hva du gjør i perioder Utne foreldrepenger, ferie avklarer du ene og alene med arbeidsgiver.

Ikke helt rett. Man må si ifra til NAV når man har ferie, slik at de pauser permisjonen da (om man tar ferien midt i permisjonen). 

• Liker 1
Skrevet

Overføre den og legge til slutten av permisjonstiden, evnt ta litt fri under papppermisjonen hvis dere har lyst å ha litt lengre fri sammen. Jeg la den til slutten av permisjonen og brukte tiden til barnehagetilvenning…supert med ro og korte dager i begynnelsen.

Anonymkode: 67839...858

Skrevet

Når går du ut i perm? Jeg går ut i juli og tenker å ta alle 5 ukene ila høsten sånn at jeg forlenger permisjonen tilsvarende

Anonymkode: 0f1d3...035

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke helt rett. Man må si ifra til NAV når man har ferie, slik at de pauser permisjonen da (om man tar ferien midt i permisjonen). 

Nei, legger man inn Periode uten foreldrepenger så bryr ikke NAV seg om hva du gjør. Ferie, jobb, fengsel, Who cares.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, legger man inn Periode uten foreldrepenger så bryr ikke NAV seg om hva du gjør. Ferie, jobb, fengsel, Who cares.

Ja, men da har du jo måttet gjøre noe da ;) legge til periode uten foreldrepenger. Sier du ikke ifra til Nav om at de skal pause pengene, så "mister" du den permisjonen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du trenger heller ikke pause. Kan få både foreldrepenger og feriepenger/lønn samtidig. 

Anonymkode: 1938c...23f

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, men da har du jo måttet gjøre noe da ;) legge til periode uten foreldrepenger. Sier du ikke ifra til Nav om at de skal pause pengene, så "mister" du den permisjonen. 

Kjære vene, selvsagt må du gjøre noe, jeg har aldri påstått annet. Men NAV gir seg katta i hva man gjør, og trenger ikke bli informert, arbeidsgiver derimot må vite at og når man tar ferie. Er poenget.

Skrevet

Du skal få lov å overføre ferie som man ikke får tatt ut pga permisjon, sykemelding osv. Det kan hende du bare får overføre 4 uker og 1 dag - spør arbeidsgiver.

Det letteste er kanskje å legge inn x uker utsettelse midt i permisjonen og ta ferien da. Det gjør jeg i år iallfall, starter perm i mars og tar ferien min i juli-august, så blir permisjonen 5 uker lenger :)

Anonymkode: 78008...ad8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...