Gå til innhold

Merker du at kaffen har blitt dyrere? Eller drikker du like mye som før?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har gratis kaffe på jobb, men drikker like mye som før.

Merker at prisen har økt ja, men ikke noe som påvirker mitt drikkemønster.

Skrevet

Har ikke bitt meg merke i økt pris, tror ikke den kaffen vi drikker har blitt satt opp ennå (er ganske prisbevisst, så ville nok merket det). 

Men vi har såpass god råd at om den stiger noen kroner, betyr det nada. 

Og kaffen er så viktig at vi heller hadde solgt ene bilen enn å droppe den 😛 

Anonymkode: 6b46f...3ad

• Liker 1
Skrevet

Jeg drikker ikke kaffe lenger da det gir meg løs mage, så det har jeg ikke merket noe til.

Anonymkode: b6596...0d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har ikke bitt meg merke i økt pris, tror ikke den kaffen vi drikker har blitt satt opp ennå (er ganske prisbevisst, så ville nok merket det). 

Men vi har såpass god råd at om den stiger noen kroner, betyr det nada. 

Og kaffen er så viktig at vi heller hadde solgt ene bilen enn å droppe den 😛 

Anonymkode: 6b46f...3ad

😂

Anonymkode: 66ba4...186

Skrevet

Alle har vel råd til å drikke så mye kaffe de vil...?

Anonymkode: 88434...54d

• Liker 1
Gjest Lunaris
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Alle har vel råd til å drikke så mye kaffe de vil...?

Nope

Skrevet (endret)

Merket dette best i 2020, all kaffen jeg kjøpte og solgte gikk opp med ca 20-30% over bare noen uker. Drikker fortsatt svindyr luksuskaffe. Skal aldri slutte med det heller, for jeg er så heldig å få rabatt.

Endret av Polyester
  • Hjerte 2
Skrevet

Vi har alltid valgt kaffe uten å se på pris. Det som avgjør er at kaffen er god, og at den er økologisk og/eller fairtrade. Sistnevnte sikrer arbeidsvilkårene for kaffebøndene.

Faktisk aner jeg ikke hva kaffen vi drikker koster, eller om prisen har gått opp det siste året. Jeg handler alltid matvarer helt uten å se på pris (selv når jeg netthandler). Bare sluttsummen er sånn noenlunde det den pleier er det greit. Det er andre ting enn pris som teller for meg.

Anonymkode: f318f...1fe

Skrevet

Ja har merket at kaffen har gått opp i prisen men jeg har valgt et dyrt merke så det er min egen feil. 

Skrevet

Nei, jeg aner ikke hvor mye kaffen har kostet eller koster nå. Jeg har råd til å kjøpe kaffe når jeg har lyst til det.

Skrevet

Sett det og drikker like mye.

Nå har alle butikkene solgt kaffe med ca 40% avslag siden jul, så prisøkningen har for min del, ikke vært merkbar. 

Anonymkode: 69a12...29b

Skrevet
Lunaris skrev (6 timer siden):

Nope

Men alle har i det minste råd til å drikke billig pulverkaffe som koster drøyt 20 kr for 200grams.

• Liker 1
Skrevet

Nei. Kjøper den i Sverige, der koster den det samme.

Anonymkode: 690d9...adb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Kjøper den i Sverige, der koster den det samme.

Anonymkode: 690d9...adb

Kjøper også i Sverige og synes prisene har gått opp. Hvor i Sverige handler du? Jeg handler i Västra Götaland. Jeg kjøper den kaffen jeg liker best uansett, men prøver å handle når det er tilbud.

Anonymkode: 58ce1...e83

Gjest Lunaris
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men alle har i det minste råd til å drikke billig pulverkaffe som koster drøyt 20 kr for 200grams.

Du mener Coop-kafeen den billigvarianten? Har du smakt den? Ikke engang til den fattigste går så fæl kaffe ned. 

Skrevet

Nei. Men jeg kjøper ikke dyr kaffe til hverdags heller. Velger stort sett Friele, Evergood og Jacobs, og de to førstnevnte er på kartongtilbud rett som det er.

Skrevet

Nei. Svir mye mer at prisen på alt annet har gått opp. 

Anonymkode: ca846...3ef

Skrevet
Lunaris skrev (6 timer siden):

Du mener Coop-kafeen den billigvarianten? Har du smakt den? Ikke engang til den fattigste går så fæl kaffe ned. 

Ja billigvarianten av pulverkaffe snabbkaffe til Coop vant best-i-test for ett par år siden.

• Liker 1
Skrevet

Kaffe er noe av det siste jeg dropper gitt. Det er en av livets gleder så da sparer jeg på noe mat i stedet.

Anonymkode: 89fb9...6c9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...