Minosa Skrevet 21. februar 2022 #1 Skrevet 21. februar 2022 Jeg trenger virkelig innspill for hvordan jeg skal takle dette. Jeg hadde en kjæreste jeg var sammen med i 3-4 år for ca 10 år siden. Jeg var dypt forelsket og involvert i denne mannen, og det hele endte med at han dumpet meg. Jeg er nå lykkelig gift, og mannen og den ulykkelige historien er tilbakelagt. Så får jeg høre av en venninne at vår felles venninne har hatt sex med min eks på et arrangement vi var sammen på for 10 år siden. Jeg og denne mannen var da et par, og venninnen svek meg. Hva gjør jeg med denne informasjonen? Konfronterer min venninne med ryktene? Lar det passere siden det er så langt tilbake i tid?
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #2 Skrevet 21. februar 2022 Kom deg videre i livet! Anonymkode: 8022e...99b 11
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #4 Skrevet 21. februar 2022 Det vil jeg også kalle for et svik. Ikke hør på overnevnte kommentarer. Hva har du selv behov for å gjøre? Er du fortsatt venn med hun venninne? Anonymkode: 27fb9...00a 5
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #5 Skrevet 21. februar 2022 Har hun og du kontakt nå? Møtes i hverdagen? Da kan det hende jeg hadde tatt det opp, mest fordi jeg hadde hatt vanskeligheter med å holde maska. Men om du heller ikke har sett henne på noen år, så nei, da går du videre. Anonymkode: ce33c...48f 2
Minosa Skrevet 21. februar 2022 Forfatter #6 Skrevet 21. februar 2022 Takk for innspill. Vi har fremdeles kontakt og er venninner. Det er grunnen til at dette er vanskelig å bare ignorere. 1
Raven.Writingdesk Skrevet 21. februar 2022 #7 Skrevet 21. februar 2022 Enig med de ovenfor. Om hun fortsatt er i livet ditt så ta kontakt og avklar dette. Hva tenker du selv om det? Hvem var det som fortalte deg at hun lå med ham og hvorfor? Visste ikke vedkommende at du var sammen med ham? Fordi hvis vedkommende visste det har jo hun også valgt å holde løgnen for deg frem til nå.. - Og du: du kan velge å se på dette som noe positivt, du er forskånet fra en utro partner. 2
Gjest O.G. Skrevet 21. februar 2022 #8 Skrevet 21. februar 2022 (endret) Minosa skrev (6 timer siden): Jeg trenger virkelig innspill for hvordan jeg skal takle dette. Jeg hadde en kjæreste jeg var sammen med i 3-4 år for ca 10 år siden. Jeg var dypt forelsket og involvert i denne mannen, og det hele endte med at han dumpet meg. Jeg er nå lykkelig gift, og mannen og den ulykkelige historien er tilbakelagt. Så får jeg høre av en venninne at vår felles venninne har hatt sex med min eks på et arrangement vi var sammen på for 10 år siden. Jeg og denne mannen var da et par, og venninnen svek meg. Hva gjør jeg med denne informasjonen? Konfronterer min venninne med ryktene? Lar det passere siden det er så langt tilbake i tid? Hmm, lurer på hvorfor du fikk høre det nå og ikke for ti år siden. Endret 21. februar 2022 av O.G.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #9 Skrevet 21. februar 2022 Glem det og tilgi venninnen din. Hun kommer sikkert ikke til å prøve seg på mannen din i dag.. Anonymkode: 709ec...fe1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #10 Skrevet 21. februar 2022 Minosa skrev (6 timer siden): Takk for innspill. Vi har fremdeles kontakt og er venninner. Det er grunnen til at dette er vanskelig å bare ignorere. Men er du sikker på at det er sant? Forøvrig ikke helt uvanlig desverre Anonymkode: 8524d...acb 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #11 Skrevet 21. februar 2022 O.G. skrev (7 minutter siden): Hmm, lurer på hvorfor du fikk høre det nå og ikke for ti år siden. Jeg må innrømme at jeg også lurer på dette. Hva er agendaen til venninnen deres som plutselig ville fortelle dette her nå? Det har gått ti år liksom. Og er denne venninnen pålitelig? Kan du stole på henne? Hvis du konfronterer den potensielt svikefulle venninnen din… Hva om hun sier det ikke er sant? Hva gjør du med den informasjonen? Du må være forberedt på at det i tilfelle kan skje. Enten fordi det faktisk ikke er sant eller fordi hun vil beskytte seg selv. Jeg har absolutt forståelse for at du gjerne vil ha svar og konfrontere din venninne… Men samtidig… jeg er usikker på hva du kan forvente å få ut av det..? Er hun en god venninne du har glede av i livet sitt nå og setter stor pris på, tror jeg at jeg hadde latt det gå. Anonymkode: cb1c4...0f2 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #12 Skrevet 21. februar 2022 Jeg ville ghosta henne Anonymkode: 451f4...6cb
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #13 Skrevet 21. februar 2022 Nøyaktig det samme skjedde med meg, og da fikk jeg øynene opp for hvilket person min venninne faktisk er. Jeg begynte å forstå ting jeg tidligere har ignorert. Jeg har alltid visst at hun «lå rundt» selvom hun selv er gift, men det angikk liksom ikke meg… det er også andre ting med hennes oppførsel jeg aldri har likt, men fordi hun trodd alt har opplevd mye vanskelig i livet og jeg har forsøkt å støtte og hjelpe henne, så Jar jeg valgt å ignorere det. Så fikk jeg altså bekreftet at hun lå med min daværende samboer for 10 år siden. Først forsøkte jeg å ignorere det tenke at gjort er gjort, det er 10 år siden… Men så oppdaget jeg som sagt mer og mer av oppførselen hennes, oppførsel jeg faktisk ikke setter pris på, illojalitet og baksnakking av andre venner, så da fadet jeg henne ut. Til slutt tok jeg bare ikke telefonen når hun tok kontakt, og så blokkerte jeg henne til slutt overalt fordi jeg ikke ønsket hun skulle se hva jeg foretok meg på SoMe etc Anonymkode: e6ba6...1ab 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #14 Skrevet 21. februar 2022 Jeg hadde mista all tillit, og aldri turt å stole på henne igjen. Jeg tror ikke jeg engang hadde orka å konfrontere henne, jeg hadde bare droppa å tatt noe mer kontakt. Sånne mennesker vil jeg ikke ha i livet mitt. Anonymkode: 1eaf9...519 1
Gjest O.G. Skrevet 22. februar 2022 #15 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg må innrømme at jeg også lurer på dette. Hva er agendaen til venninnen deres som plutselig ville fortelle dette her nå? Det har gått ti år liksom. Og er denne venninnen pålitelig? Kan du stole på henne? Hvis du konfronterer den potensielt svikefulle venninnen din… Hva om hun sier det ikke er sant? Hva gjør du med den informasjonen? Du må være forberedt på at det i tilfelle kan skje. Enten fordi det faktisk ikke er sant eller fordi hun vil beskytte seg selv. Jeg har absolutt forståelse for at du gjerne vil ha svar og konfrontere din venninne… Men samtidig… jeg er usikker på hva du kan forvente å få ut av det..? Er hun en god venninne du har glede av i livet sitt nå og setter stor pris på, tror jeg at jeg hadde latt det gå. Anonymkode: cb1c4...0f2 Agendaen til venninnen som slarvet ti år etterpå om dette er å lage splid.
Minosa Skrevet 22. februar 2022 Forfatter #16 Skrevet 22. februar 2022 Takk for innspill. Agendaen til venninnen min er jeg usikker på. Det startet med at jeg sa at jeg ikke stolte på denne felles venninnen, og da sa hun at det var noe hun lenge hadde slitt med at hun ikke hadde fortalt meg. Enig i at det hadde vært bedre om hun ikke sa noe. Jeg er også enig i at en konfrontasjon sannsynligvis kun fører til at venninna mi nekter for dette. Jeg tror hun har gjort dette siden hun har gjort mye i samme gate. Jeg kommer til å holde litt distanse fremover.
Iia Skrevet 22. februar 2022 #17 Skrevet 22. februar 2022 Hvis jeg var sikker på at informasjonen var sann, hadde jeg uten tvil tatt avstand fra den venninnen. Jeg vil ikke ha venner som stabber meg i ryggen slik. Og som fortsetter vennskapet som om ingen ting har hendt. Nei, fy. Men det er meg. Det er ikke nødvendigvis riktig for deg. 1
Natta1980 Skrevet 22. februar 2022 #18 Skrevet 22. februar 2022 Herlighet, det at venninna di lå med typen din er det ultimate svik i et vennskap. Eneste som er verre er at de stikker deg med en kniv i ryggen. Og dette er jo nesten det,. Hun har trådd over alle grenser som skal være i et vennskap ved å ha sex med en du var sammen med. Hun gir jo totalt faen i deg. Hun har tråkket over hele deg. Jeg hadde latt henne vite at du vet hva som skjedde, og så brutt all kontakt med henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå