Gå til innhold

Erfaring med galleri nygaten i Bergen

S&E

Anbefalte innlegg

Min kjære vil veldig gjerne ha dette lokalet.. jeg har aldri vært der selv men Google litt.. 

Det ser egentlig grådig mørkt og trist ut..

I tillegg leste eg ett sted at du må kjøpe drikke der i stede for å kunne kjøpe inn og ha fri bar..

Noen som vil dele erfaringen sin? 

Takker på forhånd😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

S&E skrev (På 21.2.2022 den 8.59):

Min kjære vil veldig gjerne ha dette lokalet.. jeg har aldri vært der selv men Google litt.. 

Det ser egentlig grådig mørkt og trist ut..

I tillegg leste eg ett sted at du må kjøpe drikke der i stede for å kunne kjøpe inn og ha fri bar..

Noen som vil dele erfaringen sin? 

Takker på forhånd😀

De aller fleste lokaler må du kjøpe alkoholen der. Det gjelder også galleri nygaten. Det er kun grendahus hvor en kan ta med alkohol.. galleri nygaten er et litt annerledes lokale med ikke så mye plass til bespsinsing hvis alle skal sitte i samme rom. Men dere må jo gå og SE på det! Kan ikke velge sånt ut i fra bilder 

Anonymkode: 0844d...f54

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært der i bryllup, men i et annet arrangement. Lokalet er veldig oppdelt, så det var vanskelig med taler der alle skulle høre. Ble også veldig delt etter middagen, med kake og kaffe i en etasje og dansegulv i en annen. Vet ikke hvem som har cateringen der for tiden, men den maten vi fikk var ikke noe ekstraordinær. God og grei, men ikke mer enn det. Alkohol må du som den over sier påregne å kjøpe de fleste steder, med mindre du leier et klubbhus, grendahus e.l. Personlig ville jeg ikke hatt bryllup på galleri nygaten, det er så mange fine lokaler i Bergen som er bedre egnet. 

Anonymkode: 6a0d3...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er et koselig lokale, men ja, det er litt oppdelt i rom, og mer "koselig" enn "stilig". 

Det jeg ikke liker så godt er at det ihvertfall oppe er veldig ujevnt gulv. Lett å snuble (spesielt om man har tatt seg en tår eller to). 

Det er nok ganske få steder i byene hvor man får lov til å ha med egen alkohol. 

Anonymkode: ab47c...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aldri valgt Galleri Nygaten til bryllupsfest. Virker så trangt og mørkt. Urdihuset er vel det eneste lokalet jeg har hørt det er mulig å ta med egen alkohol. Og evt Legenes Hus. For oss var imidlertid begge disse utelukket. Legenes Hus så veldig slitt ut og det var for liten plass til å samle alle våre 60 gjester i ett rom til middagen. Urdihuset så lyst og pent ut, men beliggenheten i nærheten av Stax-huset med narkomane og prostituerte surrende rundt utenfor fristet ikke. 

For oss falt valget på Grand selskapslokaler ved Ole Bulls plass. Det er romslig (leide det største lokalet og hadde runde småbord), var ganske rimelig, veldig sentralt og ikke minst pent.

Anonymkode: 0abed...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.2.2022 den 13.26):

Ville aldri valgt Galleri Nygaten til bryllupsfest. Virker så trangt og mørkt. Urdihuset er vel det eneste lokalet jeg har hørt det er mulig å ta med egen alkohol. Og evt Legenes Hus. For oss var imidlertid begge disse utelukket. Legenes Hus så veldig slitt ut og det var for liten plass til å samle alle våre 60 gjester i ett rom til middagen. Urdihuset så lyst og pent ut, men beliggenheten i nærheten av Stax-huset med narkomane og prostituerte surrende rundt utenfor fristet ikke. 

For oss falt valget på Grand selskapslokaler ved Ole Bulls plass. Det er romslig (leide det største lokalet og hadde runde småbord), var ganske rimelig, veldig sentralt og ikke minst pent.

Anonymkode: 0abed...eea

Jeg har vært i flere bryllup i Legenes Hus, og de har ikke kunnet ta med egen alkohol i alle fall. Det er for øvrig ikke slitt, et av de beste lokalene jeg har vært i for bryllup (og veldig fine bilder utendørs), og utrolig bra mat. Urdihuset er delt i to store rom med en gang i midten, så ikke praktisk mtp taler, men det er et fint uteområde på baksiden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar😀 har hatt litt det inntrykket dere snakker om så har derfor jobbet litt i mot selv om eg ikkje har sett det enda.. 

Da må eg bare ta opp jakten på ett lokal eg liker så eg har noe å friste han med😀

Koselig at han er så engasjert men lokal er så viktig🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.2.2022 den 18.59):

Jeg har vært i flere bryllup i Legenes Hus, og de har ikke kunnet ta med egen alkohol i alle fall. Det er for øvrig ikke slitt, et av de beste lokalene jeg har vært i for bryllup (og veldig fine bilder utendørs), og utrolig bra mat. Urdihuset er delt i to store rom med en gang i midten, så ikke praktisk mtp taler, men det er et fint uteområde på baksiden. 

Kan hende de mener Døves hus, er litt slitt, men helt strålende hvis man ikke er opptatt av det. Kan ha med egen mat og drikke.

Har ellers samme erfaring som deg med Urdihuset, og så ikke en eneste prostituert 🙄

Anonymkode: e5056...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.2.2022 den 18.59):

Enig, i alt. Ekstra stort pluss med fantastisk uteplass, mange vil lufte seg gjennom en lang dag. Sentrumsnært, men likevel med mye luft rundt. Definitivt min favoritt i Bergen. 

Har vel vært der med 60+, da brukes to rom. Men dørene brettes opp slik at man i praksis sitter i samme rom, og taler er ikke noe problem. 

Også enig i alt som er sagt om galleri nygaten. Det er trangt, og litt inneklemt. For mange rom. Eneste plusset er at det er supert for bryllupsfesten. Da man kan kjøre dansegulv i en avgrenset del, og ha mingleplass ellers. 

Anonymkode: bea5d...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar. Har fått han på gli etter å lete etter ett annet lokal og har muligens funnet noen vi vil se på..😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært i bryllup i legenes hus. Det var nydelige lokaler og vakker uteplass og hage.

Anonymkode: ffd53...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...