AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #1 Skrevet 21. februar 2022 Jenta vår på 1,5 år har fortsatt en ubestemmelig øyenfarge. Av og til ser de blå ut, av og til grønne og av og til blå med brunskjær i🤷♀️ det er ingen som klarer å si hvilken øyenfarge hun har! Jeg har brune, mens far har blå. jeg hadde slitt skikkelig hvis jeg feks skulle oppgitt øyenfargen hennes til pass feks. Når fikk ditt barn sin ordentlige farge? Er det noen som har barn uten en "ordentlig" farge? Anonymkode: d4b46...673
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #2 Skrevet 21. februar 2022 Har hørt at alle babyer blir født med blå øyne, og at øyenfargen kommer når de blir utsatt for sollys, for da kommer melalinet frem i regnbuehinnen? Noen er født med mye melalin, mens de med blå øyne er født med lite melalin. De som er albino er født uten melalin. Anonymkode: f00a4...9da
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #3 Skrevet 21. februar 2022 Min jente er 2,5 og jeg vet ikke om øyenfargen har "satt seg" ennå, det kan ta mange år så vidt jeg skjønner. Hun hadde mørkeblå øyne da hun ble født, som etterhvert gikk over i stålgrått/grønt, så mer og mer brunskjær. Nå er de absolutt brune, men ikke like nøttebrune som pappaens (mine er blågrå), og med en grågrønn ring rundt. Du må nesten bare vente og se! Den fargen du ser litt fra "siden" heller enn rett på var den fargen det var på vei mot her. Anonymkode: 0837a...bcb
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #4 Skrevet 21. februar 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Har hørt at alle babyer blir født med blå øyne, og at øyenfargen kommer når de blir utsatt for sollys, for da kommer melalinet frem i regnbuehinnen? Noen er født med mye melalin, mens de med blå øyne er født med lite melalin. De som er albino er født uten melalin. Anonymkode: f00a4...9da Mener du melanin? Anonymkode: 53e93...3d9 1
Arkana Skrevet 21. februar 2022 #5 Skrevet 21. februar 2022 Det er ingen fast alder hvor øyefargen har "satt seg". For noen skifter den etter få måneder, for andre tar det mange år og det er også mulig at øyefargen endrer seg i voksen alder. Det er jo heller ikke alle som har en helt klar øyefarge, mange har en blanding. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #6 Skrevet 21. februar 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Har hørt at alle babyer blir født med blå øyne, og at øyenfargen kommer når de blir utsatt for sollys, for da kommer melalinet frem i regnbuehinnen? Noen er født med mye melalin, mens de med blå øyne er født med lite melalin. De som er albino er født uten melalin. Anonymkode: f00a4...9da Jeg ble født med den "ferdige" øyefargen. Brune, men ser ut som de er svarte. 🤔 Anonymkode: 698e6...986
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #7 Skrevet 21. februar 2022 Eldstebarnet mitt ble født med mørkegrå øyne, de vekslet mellom grå, brune og grønne i 2-3 år før de landet på nøttebrunt med litt gull i. Nummer 2 har en veldig klar blåfarge, og de har vi aldri sett det minste skjær av annet enn blått i. Nummer 3 ble født med mørkegrå/mørkeblå, men landet mye fortere på en klar mørkebrun farge (innen 6 måneder tror jeg). , Helt individuelt, altså! Men min erfaring er iallefall at er man usikker, så blir de IKKE blå. Anonymkode: 5af60...c9c
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #8 Skrevet 21. februar 2022 Arkana skrev (4 timer siden): Det er ingen fast alder hvor øyefargen har "satt seg". For noen skifter den etter få måneder, for andre tar det mange år og det er også mulig at øyefargen endrer seg i voksen alder. Det er jo heller ikke alle som har en helt klar øyefarge, mange har en blanding. Tror dette stemmer. Tror ikke min øyefarge var "ferdig" utviklet før på ungdomsskolen. Jeg hadde blå øyne som yngre, så fikk de etterhvert mer og mer grønt i seg, før de på et tidspunkt ble helt grønne. Veldig mange med blå øyne får grønnskjær med tiden. Jeg har et barn på 2 år med knallblå øyne, men regner med at hun også vil få noe grønt i dem etterhvert, siden jeg har grønne øyne og faren har blå med grønnskjær. Anonymkode: 4039a...94a
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #9 Skrevet 21. februar 2022 Har inntrykk av at de som får brune øyne før de fyller 1år ikke endrer farge noe særlig. Blå/grønn/grå er nok vanskeligere å fastslå. Anonymkode: a9a3e...804
GammelKaktus Skrevet 21. februar 2022 #10 Skrevet 21. februar 2022 Mitt barn ble født med sin øyefarge, så heldigvis endret ikke noe seg der. ❤️ Selv har jeg øyne som din datter ts, de er litt ubestemmelige i fargen så jeg klarer heller ikke å si hva farge jeg har da det endrer seg. Eksen min pleide å si det endret seg etter humøret mitt. 😄 Ser det har endret seg i passene mine og hva jeg har hatt som farge, alt fra blått, grønt og flerfarget tror jeg det står i det siste, jeg har bedt de på passkontoret om å velge...
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #11 Skrevet 21. februar 2022 Begge mine barn ble født med grumsete gråbrune øyne, men vi begge foreldrene har blåe øyne og det fikk barna også etterhvert. Men når da.. det klarer jeg ikke helt å huske, men tror det er snakk om uker og ikke måneder. Anonymkode: 3df7c...c30
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #12 Skrevet 21. februar 2022 Jeg såg øyenfargen på mine barn med en gang de ble født. En med blå øyne og en med brune. Anonymkode: 79288...546
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #13 Skrevet 21. februar 2022 3.5 år nå, og jeg er nægukke sikker på om den har satt seg enda. Synes de er mer gråblå nå enn de var før jul. Anonymkode: 9bb62...ffe
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #14 Skrevet 21. februar 2022 Min eldste har hatt nøttebrune øyne helt fra fødselen. Yngstemann har en ubestemmelig brun/grå/grønn farge, hun er 10 år nå. Søsteren min har ubestemmelig farge på øynene også i voksen alder - i passet hennes sto det "varierende" under øyenfarge på den tiden hvor man fortsatt skrev sånnt i passet. Anonymkode: c5b36...f21
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #15 Skrevet 22. februar 2022 Min sønn hadde min blåfarge på øynene til 2 år, så bør de ubestemmelig grønngrå-aktige Anonymkode: ff694...d7f
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #16 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 21.2.2022 den 6.07): Jenta vår på 1,5 år har fortsatt en ubestemmelig øyenfarge. Av og til ser de blå ut, av og til grønne og av og til blå med brunskjær i🤷♀️ det er ingen som klarer å si hvilken øyenfarge hun har! Jeg har brune, mens far har blå. jeg hadde slitt skikkelig hvis jeg feks skulle oppgitt øyenfargen hennes til pass feks. Når fikk ditt barn sin ordentlige farge? Er det noen som har barn uten en "ordentlig" farge? Anonymkode: d4b46...673 har endret seg nå ved 6år til flerfarget, hadde veldig veldig blå øyne før. og så ble det grønne og nå er det både blå/grønn og brunt. Anonymkode: 15e33...499
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #17 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 21.2.2022 den 6.07): Jenta vår på 1,5 år har fortsatt en ubestemmelig øyenfarge. Av og til ser de blå ut, av og til grønne og av og til blå med brunskjær i🤷♀️ det er ingen som klarer å si hvilken øyenfarge hun har! Jeg har brune, mens far har blå. jeg hadde slitt skikkelig hvis jeg feks skulle oppgitt øyenfargen hennes til pass feks. Når fikk ditt barn sin ordentlige farge? Er det noen som har barn uten en "ordentlig" farge? Anonymkode: d4b46...673 Veldig vanskelig å se de første månedene, selvom vi var sikre på at begge barnas øyefarge ville bli brune siden både jeg og faren har brune øyne. Var vel først ved 6 mnd alder hvor jeg så at det var brunt, før det var det bare en dyp svart farge 😅 Nå er yngste 11 mnd og brunfargen har kommet tydelig frem. Litt usikker når det skjedde. Anonymkode: e440d...b0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå