Silva Pluvialis Skrevet 21. februar 2022 #1 Skrevet 21. februar 2022 (endret) Det er ikke personene det er noe i veien med, men bransjen bak. Hva folk gjør med sin egen kropp får være opp til dem, men bør det være greit at leger velger å operere friske kropper, ofte ikke bare én gang, men gjentatte ganger? En del vil sikkert fraskrive kosmetiske kirurger all ansvar og hevde at det er opptil enhver å bestemme. Det er jo selvsagt et poeng, men det er jo ikke til å stikke under en stol at det er leger som muliggjør dette. Hadde legene nektet å operere friske kropper, så hadde ikke markedet for dette heller vært så stort. Jeg vet at veldig, veldig mange sliter med kroppspress. Det er en av årsakene til at flere unge jenter, særlig, sliter psykisk. Mange er misfornøyd med kroppen sin, og jeg antar at det aldri har eksistert flere tilfeller av BDD (body dysmorfobic disorder) enn i dagens samfunn. Dette tjener kirurgene fett på. De blåser i hva som ligger bak så lenge de tjener penger. De tjener penger på jentenes usikkerhet. Det er en kynisk bransje som ligger bak. Det har heldigvis blitt restriksjoner som har gjort det vanskeligere å kunne reklamere for kosmetiske inngrep og fillers, men så har vi TV2 som i beste sendetid filmer rett fra operasjonsstua til en influencer under en rumpeoperasjon i desember 2019. Vi vet alle hvor mange som sliter med kroppspress og hvor skadelig det er å promotere at penger og operasjoner kan fikse et ødelagt selvbilde. Komplekser kommer innenfra, men disse kirurgene fortsetter å operere de, og influencere fortsetter å pushe opererte kroppsdeler i monitor. Hvilket samfunn har vi fått? Unge jenter nedi 16 års alderen som sparer konfirmasjonspengene til kosmetisk kirurgi som silikon og fillers. Det er rett og slett tragisk. Hva skjedde med å være ungdom og ha fokus på andre verdier enn det ytre? Men vi kan ikke skylde på ungdommene. Det er ikke deres feil at de sliter med kroppskomplekser. Det har blitt et samfunnsproblem. Og kirurgene klapper seg i hendene. Jo flere unge og usikre med komplekser, jo mer penger tjener de. Hadde kirurgene satt foten ned, istedenfor å mate kompleksene til de unge, så hadde ikke skjønnhetsindustrien blitt så stor. Det er jo de som muliggjør at unge kan ta operasjoner og bli avhengig av den negative spiralen det fører med seg. Så lenge kirurgene fortsetter å tjene penger på unges usikkerhet og gjør det mulig å operere seg, så vil jo folk søke lykken i noe som sjeldent fungerer for å kurere lavt selvbilde. Kirurgene er en del av problemet, ikke en del av løsningen. De kyniske jævlene bryr seg katta om jentene de opererer. De blåser i deres psykiske helse. De skal bare tjene penger. At det er lov er helt utrolig. Det burde ikke være lov å operere folk uten medisinsk indikasjon. Så krasjer det kanskje med individets selvbestemmelsesrett, så det er jo et dilemma. Men hvorfor ikke stramme inn? Eller i alle fall øke aldersgrensene? Jeg vedder en tier på at noen nå vil skrive at man ikke kan forby alt man ikke liker, men er det riktig at mektige aktører skal tjene penger på å utnytte de unges usikkerhet? Det er helt sikkert de som tar en operasjon og blir fornøyd, men det er også en del som aldri blir fornøyd og opererer og opererer og opererer. Noen går så langt at de ikke ser ut som seg selv engang, men legene fortsetter å operere. De fortsetter å legge samme person i narkose et titals ganger med den risikoen det innebærer. Plutselig er det en som stryker med bare fordi kirurgen var for pengegrisk. Noen vil sikkert argumentere med at hvis det blir forbudt i Norge så vil de søke til utlandet. Meget mulig, men et sted må man jo begynne. Begynne å ansvarliggjøre de som faktisk velger å operere på helt friske kropper fremfor å sende jentene til psykolog. Helt tragisk samfunnsutvikling. Er dere ikke enig? Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #2 Skrevet 21. februar 2022 Nei ikke enig Anonymkode: 5037a...f68 6
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #3 Skrevet 21. februar 2022 Ikke enig. Skal man forby oppussing av hus også da, siden huset muligens er i god nok stand? 😏 Anonymkode: 2f82e...557 6
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #4 Skrevet 21. februar 2022 Jeg synes ikke kosmetisk kirurgi i seg selv er problematisk. Hvis du har bare en pupp og ønsker en ny. Eller hvis du har fått brannskade og ønsker ny hud. Eller hvis du bare hater leppene dine og ønsker mer volum. Hvorfor ta bort muligheten til å gjøre noe med det? Selv om man forbyr plastisk kirurgi, det ytre, utseende eller estetikk er fortsatt viktig. Skjønner ikke hvorfor vi skal late som om noe annet og forby hele det markedet som tilbyr løsninger og alternativer. Det behovet for mange forsvinner ikke. Anonymkode: cd242...dd3 4
Silva Pluvialis Skrevet 21. februar 2022 Forfatter #5 Skrevet 21. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Nei ikke enig Anonymkode: 5037a...f68 Hvorfor ikke? Det er lov å være uenig, men jeg lurer litt på begrunnelsen. Jeg ser jo at det jeg presenterer fremstår for utopisk. Det vil ikke la seg gjøre å forby kosmetisk kirurgi, da det strider mot menneskets rett til å bestemme over egen kropp. Mennesker over 18 år er myndige og har ansvar for sitt eget liv, så sånn sett er det de som bør stå ansvarlig for egne konsekvenser. Til en viss grad, mener jeg. Jeg synes kirurgene soler seg litt for mye i glansen av industrien. De har potensielt liv på samvittigheten, men slipper altfor billig unna. Hvor ofte ser man at media stiller seg kritisk til kirurgene? Det er som regel influencere som får all skylden - og ja, de er en stor del av problemet, men kirurgene har også en ikke så lite betydelig rolle i problemet. Influencere promoterer, men kirurgene muliggjør. Det blir feil å legge alt ansvaret på individet og influencere. Kirurgene må også ta sin del av ansvaret. AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Ikke enig. Skal man forby oppussing av hus også da, siden huset muligens er i god nok stand? 😏 Anonymkode: 2f82e...557 Det føler jeg ikke helt kan sammenlignes. Det er forskjell på en ting og et menneske. Et menneske kan i verste fall stryke med, helt unødvendig. Hvem tar ansvar for ødelagte, i verste fall tapte liv? AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg synes ikke kosmetisk kirurgi i seg selv er problematisk. Hvis du har bare en pupp og ønsker en ny. Eller hvis du har fått brannskade og ønsker ny hud. Eller hvis du bare hater leppene dine og ønsker mer volum. Hvorfor ta bort muligheten til å gjøre noe med det? Selv om man forbyr plastisk kirurgi, det ytre, utseende eller estetikk er fortsatt viktig. Skjønner ikke hvorfor vi skal late som om noe annet og forby hele det markedet som tilbyr løsninger og alternativer. Det behovet for mange forsvinner ikke. Anonymkode: cd242...dd3 Det er jo kanskje mer bransjen, og kroppspresset det fører med seg, som er større problem enn kosmetisk kirurgi i seg selv. De to første eksemplene vil jeg kategorisere som medisinske, særlig det eksempelet med brannskader. Gjelder det sykdom, skade, brann, rekonstruksjon etter slanking eller etter kreft, så stiller saken seg litt annerledes, etter mitt syn. Jeg synes generelt, uten medisinsk indikasjon, at det er problematisk at kirurger opererer hva som helst så lenge de får betalt. Det var en serie for en tid siden om intimkirurgi. En dame var så modig at hun dro til en plastikkirurg for å få vurdert underlivet som en del av et eksperiment. Hun hadde aldri tenkt noe negativt om det, men ble helt uvel av kirurgens vurdering. Om hun ikke hadde komplekser før fikk hun det i alle fall nå. Kirurgen plantet tanker i hodet på henne om at underlivet ikke var 100 % symmetrisk og at det var mulig å endre på det. Hvorfor? Helt sikkert for å tjene penger. Det er så kynisk at jeg blir helt dårlig. Endret 21. februar 2022 av Tvillingsjel 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #6 Skrevet 21. februar 2022 Det er viktig med kosmetisk kirurgi for de som trenger det. De som mister en kroppsdel, trenger hudtransparasjon, har vært i en ulykke og må korrigere noe, de som har en medfødt misdannelse som hareskår og sånt. De som vil endre på utseende pga skjønnhet, der vet jeg ikke hva jeg skal si. Anonymkode: bfc9f...999 2
Silva Pluvialis Skrevet 21. februar 2022 Forfatter #7 Skrevet 21. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er viktig med kosmetisk kirurgi for de som trenger det. De som mister en kroppsdel, trenger hudtransparasjon, har vært i en ulykke og må korrigere noe, de som har en medfødt misdannelse som hareskår og sånt. De som vil endre på utseende pga skjønnhet, der vet jeg ikke hva jeg skal si. Anonymkode: bfc9f...999 Det er jeg selvfølgelig enig i. Jeg sikter til kirurgi som har til hensikt å endre på utseende pga skjønnhet. 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #8 Skrevet 21. februar 2022 Tvillingsjel skrev (Akkurat nå): Det er jeg selvfølgelig enig i. Jeg sikter til kirurgi som har til hensikt å endre på utseende pga skjønnhet. Vi lever i et samfunn der skjønnhet er ekstremt viktig, og det å være vakker kun sanker fordeler. Det er aldri en ulempe. Om en føler seg vakrere ved å gjøre kosmetiske inngrep, er ikke det bra? Du tenker kanskje at alle er "vakre nok som de er", men de fleste tenker ikke slik. Eller jo, de tenker slik om noen har operert seg. Da var de plutselig penere før. Men før-versjonen la ingen merke til, før-versjonen fikk stygge kommentarer. Anonymkode: 1bb23...c1c
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #9 Skrevet 21. februar 2022 Tvillingsjel skrev (5 minutter siden): Hvorfor ikke? Det er lov å være uenig, men jeg lurer litt på begrunnelsen. Jeg ser jo at det jeg presenterer fremstår for utopisk. Det vil ikke la seg gjøre å forby kosmetisk kirurgi, da det strider mot menneskets rett til å bestemme over egen kropp. Mennesker over 18 år er myndige og har ansvar for sitt eget liv, så sånn sett er det de som bør stå ansvarlig for egne konsekvenser. Til en viss grad, mener jeg. Jeg synes kirurgene soler seg litt for mye i glansen av industrien. De har potensielt liv på samvittigheten, men slipper altfor billig unna. Hvor ofte ser man at media stiller seg kritisk til kirurgene? Det er som regel influencere som får all skylden - og ja, de er en stor del av problemet, men kirurgene har også en ikke så lite betydelig rolle i problemet. Influencere promoterer, men kirurgene muliggjør. Det blir feil å legge alt ansvaret på individet og influencere. Kirurgene må også ta sin del av ansvaret. Det føler jeg ikke helt kan sammenlignes. Det er forskjell på en ting og et menneske. Et menneske kan i verste fall stryke med, helt unødvendig. Hvem tar ansvar for ødelagte, i verste fall tapte liv? Det er jo kanskje mer bransjen, og kroppspresset det fører med seg, som er større problem enn kosmetisk kirurgi i seg selv. De to første eksemplene vil jeg kategorisere som medisinske, særlig det eksempelet med brannskader. Gjelder det sykdom, skade, brann, rekonstruksjon etter slanking eller etter kreft, så stiller saken seg litt annerledes, etter mitt syn. Jeg synes generelt, uten medisinsk indikasjon, at det er problematisk at kirurger opererer hva som helst så lenge de får betalt. Det var en serie for en tid siden om intimkirurgi. En dame var så modig at hun dro til en plastikkirurg for å få vurdert underlivet som en del av et eksperiment. Hun hadde aldri tenkt noe negativt om det, men ble helt uvel av kirurgens vurdering. Om hun ikke hadde komplekser før fikk hun det i alle fall nå. Kirurgen plantet tanker i hodet på henne om at underlivet ikke var 100 % symmetrisk og at det var mulig å endre på det. Hvorfor? Helt sikkert for å tjene penger. Det er så kynisk at jeg blir helt dårlig. Men en som hater leppene sine kan ha større komplekser enn en som mangler en pupp. Det er individuelt. Anonymkode: b8e7b...b20 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #10 Skrevet 21. februar 2022 Jeg tenker også på de som er veldig plaget med underlivet f.eks store, lange kjønnslepper. Eller de som sliter med veldig hengende hud som er veldig plagsomt. Må være lov å få hjelp så man kan ha det bra og ikke slite med kroppen. Anonymkode: bfc9f...999 1
Silva Pluvialis Skrevet 21. februar 2022 Forfatter #11 Skrevet 21. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi lever i et samfunn der skjønnhet er ekstremt viktig, og det å være vakker kun sanker fordeler. Det er aldri en ulempe. Om en føler seg vakrere ved å gjøre kosmetiske inngrep, er ikke det bra? Du tenker kanskje at alle er "vakre nok som de er", men de fleste tenker ikke slik. Eller jo, de tenker slik om noen har operert seg. Da var de plutselig penere før. Men før-versjonen la ingen merke til, før-versjonen fikk stygge kommentarer. Anonymkode: 1bb23...c1c Jo altså, om noen har komplekser for puppene, tar en operasjon og blir kvitt kompleksene så er jo ingenting bedre enn det. Men hvor ofte skjer det at folk blir fornøyd med et inngrep? Ofte ser man jo at de aldri blir fornøyd og ender med å operere mer og mer. Hvorfor sier ikke kirurgene stopp? 1
Silva Pluvialis Skrevet 21. februar 2022 Forfatter #12 Skrevet 21. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men en som hater leppene sine kan ha større komplekser enn en som mangler en pupp. Det er individuelt. Anonymkode: b8e7b...b20 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker også på de som er veldig plaget med underlivet f.eks store, lange kjønnslepper. Eller de som sliter med veldig hengende hud som er veldig plagsomt. Må være lov å få hjelp så man kan ha det bra og ikke slite med kroppen. Anonymkode: bfc9f...999 Ja, det er klart det er individuelt, og det er klart man skal få hjelp med plager og smerter. Jeg savner bare at kirurgene også blir litt stilt til ansvar for denne kyniske bransjen. Hvor kommer det fra at 80 % av 16 åringene er misfornøyde med kroppen? Jeg tror ikke det bare er influencere som har skylden, men at kirurgene også bør ta sin del av kaka. De muliggjør plastisk kirurgi uten medisinsk indikasjon. Fillers og botox er én ting da dette ikke er like risikabelt, men operasjoner som krever narkose? Det er jo ikke risikofritt? Og noen opererer seg igjen og igjen? Og ingen kirurger sier stopp? De bare fortsetter så lenge de tjener penger? Hele industrien er jo problematisk som faen. 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #13 Skrevet 21. februar 2022 Tvillingsjel skrev (2 minutter siden): Jo altså, om noen har komplekser for puppene, tar en operasjon og blir kvitt kompleksene så er jo ingenting bedre enn det. Men hvor ofte skjer det at folk blir fornøyd med et inngrep? Ofte ser man jo at de aldri blir fornøyd og ender med å operere mer og mer. Hvorfor sier ikke kirurgene stopp? Men hvor mener du grensen burde gått? Legene jobber jo etter en moralsk kodeks i dag, de opererer ikke folk som ikke kvalifiserer til operasjonen. Kommer du og vil ha 3000 cc implantater vil du bli nektet. Samme om man er overvektig og vil ha fettsuging. Hvem skal sette grensen? Anonymkode: 2f82e...557 2
Silva Pluvialis Skrevet 21. februar 2022 Forfatter #14 Skrevet 21. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hvor mener du grensen burde gått? Legene jobber jo etter en moralsk kodeks i dag, de opererer ikke folk som ikke kvalifiserer til operasjonen. Kommer du og vil ha 3000 cc implantater vil du bli nektet. Samme om man er overvektig og vil ha fettsuging. Hvem skal sette grensen? Anonymkode: 2f82e...557 Det er et godt spørsmål, og jeg har ingen svar sånn egentlig. Kanskje heve aldersgrensene til 25 år, med mindre det er medisinsk indikasjon som sykdom eller skade? Endret 21. februar 2022 av Tvillingsjel 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #15 Skrevet 21. februar 2022 Jeg tenker at man bør stramme inn slik at man må være 25 år for å operere seg. Å la mennesker uten ferdig utviklet hjerne ta slike avgjørelser er temmelig hårreisende. Anonymkode: efaf1...806 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #16 Skrevet 21. februar 2022 Jeg tror du burde endre overskrift og innlegg til å handle om kosmetisk kirurgi, ikke plastisk kirurgi. Anonymkode: 085c7...4ad 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #17 Skrevet 21. februar 2022 Tvillingsjel skrev (6 minutter siden): Det er et godt spørsmål, og jeg har ingen svar sånn egentlig. Kanskje heve aldersgrensene til 25 år, med mindre det er medisinsk indikasjon som sykdom eller skade? Det hadde nok hjulpet, men å forby operasjoner ville nok bare bidratt til at de som føler de trenger inngrep ville funnet alternative metoder. Vet ikke om det ville vært noe bedre? Tror heller ikke om det er tilgangen til kirurgi som er problemet her, vokste opp som ungdom på nittitallet og mulighetene til kosmetiske inngrep var absolutt tilstede også da. Likevel var det svært få som gjorde det. Er vel heller sosiale medier som er hovedsynderen her. Anonymkode: 2f82e...557 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #18 Skrevet 21. februar 2022 Tvillingsjel skrev (10 minutter siden): Ja, det er klart det er individuelt, og det er klart man skal få hjelp med plager og smerter. Jeg savner bare at kirurgene også blir litt stilt til ansvar for denne kyniske bransjen. Hvor kommer det fra at 80 % av 16 åringene er misfornøyde med kroppen? Jeg tror ikke det bare er influencere som har skylden, men at kirurgene også bør ta sin del av kaka. De muliggjør plastisk kirurgi uten medisinsk indikasjon. Fillers og botox er én ting da dette ikke er like risikabelt, men operasjoner som krever narkose? Det er jo ikke risikofritt? Og noen opererer seg igjen og igjen? Og ingen kirurger sier stopp? De bare fortsetter så lenge de tjener penger? Hele industrien er jo problematisk som faen. For noen er det riktig å gjøre kosmetisk inngrep. Akkurat som det er riktig for noen å begynne på antidepressiva. Eller bedrive ekstremsport. Mennesker velger ting som føles riktig, selv om det innebærer stor risiko. Det ikke vår oppgave å legge premissene for at den enkeltes grunn til å ta det valget er feil. Men fremstillingen av det synes heller jeg er problematisk. Sånn som sosiale medier bidrar med. Har du dårlig selvbilde hjelper ingen av eksemplene ovenfor, og du må ta tak i helt andre ting heller å forstørre brystene eller begynne på piller. Anonymkode: b8e7b...b20 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #19 Skrevet 21. februar 2022 Tvillingsjel skrev (2 timer siden): Det er ikke personene det er noe i veien med, men bransjen bak. Hva folk gjør med sin egen kropp får være opp til dem, men bør det være greit at leger velger å operere friske kropper, ofte ikke bare én gang, men gjentatte ganger? En del vil sikkert fraskrive kosmetiske kirurger all ansvar og hevde at det er opptil enhver å bestemme. Det er jo selvsagt et poeng, men det er jo ikke til å stikke under en stol at det er leger som muliggjør dette. Hadde legene nektet å operere friske kropper, så hadde ikke markedet for dette heller vært så stort. Jeg er ung, og har vært heldig med å unnslippe kroppspresset. Jeg liker det naturlige, og har aldri gjort noe annet med kroppen enn å farge håret og fikse brynene. Jeg vet, derimot, at veldig, veldig mange sliter med kroppspress. Det er en av årsakene til at flere unge jenter, særlig, sliter psykisk. Mange er misfornøyd med kroppen sin, og jeg antar at det aldri har eksistert flere tilfeller av BDD (body dysmorfobic disorder) enn i dagens samfunn. Dette tjener kirurgene fett på. De blåser i hva som ligger bak så lenge de tjener penger. De tjener penger på jentenes usikkerhet. Det er en kynisk bransje som ligger bak. Det har heldigvis blitt restriksjoner som har gjort det vanskeligere å kunne reklamere for kosmetiske inngrep og fillers, men så har vi TV2 som i beste sendetid filmer rett fra operasjonsstua til en influencer under en rumpeoperasjon i desember 2019. Vi vet alle hvor mange som sliter med kroppspress og hvor skadelig det er å promotere at penger og operasjoner kan fikse et ødelagt selvbilde. Komplekser kommer innenfra, men disse kirurgene fortsetter å operere de, og influencere fortsetter å pushe opererte kroppsdeler i monitor. Hvilket samfunn har vi fått? Unge jenter nedi 16 års alderen som sparer konfirmasjonspengene til kosmetisk kirurgi som silikon og fillers. Det er rett og slett tragisk. Hva skjedde med å være ungdom og ha fokus på andre verdier enn det ytre? Men vi kan ikke skylde på ungdommene. Det er ikke deres feil at de sliter med kroppskomplekser. Det har blitt et samfunnsproblem. Og kirurgene klapper seg i hendene. Jo flere unge og usikre med komplekser, jo mer penger tjener de. Hadde kirurgene satt foten ned, istedenfor å mate kompleksene til de unge, så hadde ikke skjønnhetsindustrien blitt så stor. Det er jo de som muliggjør at unge kan ta operasjoner og bli avhengig av den negative spiralen det fører med seg. Så lenge kirurgene fortsetter å tjene penger på unges usikkerhet og gjør det mulig å operere seg, så vil jo folk søke lykken i noe som sjeldent fungerer for å kurere lavt selvbilde. Kirurgene er en del av problemet, ikke en del av løsningen. De kyniske jævlene bryr seg katta om jentene de opererer. De blåser i deres psykiske helse. De skal bare tjene penger. At det er lov er helt utrolig. Det burde ikke være lov å operere folk uten medisinsk indikasjon. Så krasjer det kanskje med individets selvbestemmelsesrett, så det er jo et dilemma. Men hvorfor ikke stramme inn? Eller i alle fall øke aldersgrensene? Jeg vedder en tier på at noen nå vil skrive at man ikke kan forby alt man ikke liker, men er det riktig at mektige aktører skal tjene penger på å utnytte de unges usikkerhet? Det er helt sikkert de som tar en operasjon og blir fornøyd, men det er også en del som aldri blir fornøyd og opererer og opererer og opererer. Noen går så langt at de ikke ser ut som seg selv engang, men legene fortsetter å operere. De fortsetter å legge samme person i narkose et titals ganger med den risikoen det innebærer. Plutselig er det en som stryker med bare fordi kirurgen var for pengegrisk. Noen vil sikkert argumentere med at hvis det blir forbudt i Norge så vil de søke til utlandet. Meget mulig, men et sted må man jo begynne. Begynne å ansvarliggjøre de som faktisk velger å operere på helt friske kropper fremfor å sende jentene til psykolog. Helt tragisk samfunnsutvikling. Er dere ikke enig? Helt enig med deg! Alle misbruker sårbare og svake mennesker og på den måten tjener de seg søkkrike på andres usikkerhet og sårbarhet. Jeg husker noen år tilbake da jeg enda ikke elsket meg selv. Om jeg på den tiden hadde hatt penger ville jeg nok operert nese og pupper. Husker samboeren min , og min mor sa "Kanskje like greit du ikke er rik eller har mye penger enda" Nå er jeg glad jeg aldri la meg under kniven for jeg er fornøyd med meg selv. Jeg var usikker, naiv og sårbar før og ble lett påvirket av media og andre. Om jeg så hadde blitt mange millionær nå hadde jeg aldri operert, fordi jeg synes nesa mi er pen, puppene perfekt størrelse . Jeg har jo mye jeg kan peke ut som ikke ser bra ut på meg selv, men jeg tviler jeg ville følt meg så sykt mye bedre etter operasjonen for da hadde jeg bare funnet ut ti andre ting som må fikses på. Synes det heller burde være mer fokus i skoler på psykisk helse, og annen mental helse hjelp. Anonymkode: 3a8f4...fc8
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #20 Skrevet 21. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenker at man bør stramme inn slik at man må være 25 år for å operere seg. Å la mennesker uten ferdig utviklet hjerne ta slike avgjørelser er temmelig hårreisende. Anonymkode: efaf1...806 AMEN Anonymkode: 3a8f4...fc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå