Gå til innhold

Etter 19 år som gift, forlater han meg for en 20

Anbefalte innlegg

Skrevet

…år yngre kvinne! 
Jeg er så forbanna og såret! Vi har bygd opp liv sammen! Vi hadde noen problemer, men han ga aldri utrykk for at han ville avslutte ekteskapet. Han ønsket å gå i parterapi, men jeg er veldig skeptisk til sånt. Han ville plutselig reise på ferie for å snakke ut og det kunne jeg tenkt meg! Bare synd pandemien er i veien.

Plutselig ville han skilles og ble avvisende. Han flyttet ut til hytta. 

Så kom nyheten igjennom barna, pappa har fått kjæreste. 
Jeg ble nummen, og så sier hen at damen bare er 27år! 
Sjokket er for stort å bære! Mannen som er snill, omsorgsfull og familiekjær… føler jeg ikke kjenner han lenger. Livet ble plutselig løgn. Jeg måtte lufte tankene! Hvordan håndterer jeg denne situasjonen. Hvordan kan jeg jobbe for at ting skal være som før?

Anonymkode: 56004...31d

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ting blir ikke som før. Dere hadde problemer og det førte til skilsmisse. Ta deg tid til å sørge. 

Anonymkode: 2b953...30d

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet

Høres ut som han går igjennom en "midtlivskrise". Selv om det overhode ikke føles sånn nå, så kan det være du får det mye bedre uten han i fremtiden. 

Anonymkode: 2d093...d35

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Han har midtlivskrise siden han som er 46 har sjekket opp ei på 27 år.

Det er ikke sikkert det kommer til å gå.

Han var i militæret da hun ble født🤭

Anonymkode: c7b30...521

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Og innen 1-2 år så dumper hun han, og han kommer krypende tilbake til deg. 
Standard det der.

Anonymkode: 82c32...caa

• Liker 14
Skrevet

Synes mest synd på den naive dama han nå er sammen med.

Anonymkode: b9d92...357

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes mest synd på den naive dama han nå er sammen med.

Anonymkode: b9d92...357

Hvorfor er hun naiv?

Hun er jo blitt sammen med et catch av en mann, som er snill, omsorgsfull, familiekjær, og som virkelig forsøker å holde liv i forholdet han er i.

At eksen hans ikke ville bli med på det, og ikke forstod at det å ønske parterapi er et sterkt signal om at nå er det fare på ferde, kan du strengt tatt ikke klandre han for.

Anonymkode: 7a136...6ff

• Liker 38
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han prøvde å redde det med terapi. Du ville ikke, så denne situasjonen kan du takke deg selv for. 

Anonymkode: cddfc...002

Helt enig.

• Liker 4
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Han prøvde å redde det med terapi. Du ville ikke, så denne situasjonen kan du takke deg selv for. 

Så ond du er.

Anonymkode: 6faf0...bdb

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor er hun naiv?

Hun er jo blitt sammen med et catch av en mann, som er snill, omsorgsfull, familiekjær, og som virkelig forsøker å holde liv i forholdet han er i.

At eksen hans ikke ville bli med på det, og ikke forstod at det å ønske parterapi er et sterkt signal om at nå er det fare på ferde, kan du strengt tatt ikke klandre han for.

Så bitre da. 

Anonymkode: 2b6c0...aaa

• Liker 9
Skrevet

Eldre mann som fantaserer det her.. Trolololol..

Anonymkode: f5cd5...e95

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor er hun naiv?

Han er ingen catch av en mann når han er 20 år eldre enn henne. Hadde hun funnet en mann som var et skikkelig catch hadde han vært maks 3-4 år eldre enn henne. Menn på 40+ er over the hill!

Anonymkode: e1d18...ebf

• Liker 12
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Han er ingen catch av en mann når han er 20 år eldre enn henne. Hadde hun funnet en mann som var et skikkelig catch hadde han vært maks 3-4 år eldre enn henne. Menn på 40+ er over the hill!

Anonymkode: e1d18...ebf

Ingen her vet preferansene til denne kvinnen, bortsett fra deg?

Anonymkode: 5bd5d...ac2

• Liker 6
Skrevet

Kanskje det varer med hun nye, kanskje ikke. Uansett, vil du virkelig ha han tilbake etterpå??

Hva har vanskelighetene deres gått ut på? 

Anonymkode: 9124b...5dd

• Liker 4
Skrevet

Høres kanskje ut som dere har hatt utfordringer en stund. Hvis ikke utfordringene har vært for store så kan det jo hende at han kommer tilbake når det ikke er like rosenrødt med den nye. Men livet vil jo aldri bli det samme…

Ta vare på deg selv og bruk tid til å sørge. Kanskje var dette den beste løsningen for dere begge?

Anonymkode: 93781...fd6

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dessverre er jeg litt enig med denne. Så ville han dra på ferie og snakke, men pandemien kom i veien. Altså, klarer dere ikke å snakke hjemme? Eller på en leid hytte eller noe?

Jeg tenker at dette er et klassisk tilfelle, bare at kjønnene er motsatt. Her har du bare lukket øynene og håpet det skulle gå over av seg selv. Min mann var lik, det ble en eksmann, for å si det sånn. Tipper din mann følte at han alene prøvde, det må du dessverre ta på egen kappe.

Hvor gamle er dere? Hvis han er 40 er ikke 27 krisestor forskjell, ikke heng dette på den nye dama.

Kan godt hende han har midtlivskrise, men kan også godt hende han bare vil føle seg sett og elsket og satt pris på, og at du sviktet der og dermed ødela hans følelser for deg. Veldig klassisk, dessverre, og det å ikke bli med på parterapi når partner spør, er det dummeste valget noen kan ta.

Men kanskje dette viser seg som det beste som kunne skje? Du trenger jo et bedre forhold enn dere hadde selv. Jeg tipper at din verden blir bedre etterhvert, du må bare komme deg over sjokket.

Masse lykke til!

• Liker 11
Skrevet

Dersom han er 47 så ser jeg ikke helt for meg at dette forholdet kommer til å vare evig. 47 er allerede temmelig gammelt for ei på 27, og forskjellen blir temmelig graverende når hun selv er 47 og må ta vare på en pensjonist på 67. Da er håret hans grått og rævva slapp samtidig som hun fortsatt føler seg som om hun er 32. Denne dama vil nok selv ha barn etter hvert, og da blir det enten klinsj fordi den eldre mannen ikke ønsker seg flere barn når han nærmer seg 50, eller så får de barn og det blir synd på de fordi faren er for gammel til å følge de opp på samme måte som yngre fedre, og de også får en aldrende far som må ivaretas i ung alder. 

Gi deg selv tid til å sørge. Denne mannen går tydeligvis gjennom en midtlivskrise, og er åpenbart ikke en så stor catch som du tror. 

Anonymkode: 445ed...70a

• Liker 5
Skrevet

Vet hvordan sorg over ny dame er.. hold ut!! Om noen år har du kommet deg videre. vet det er tøft nå, har ingen forslag å komme med for det er like vondt uansett hvordan man snur og vender på det. Til meg tok det rundt 5 år før jeg var på beina igjen. Jeg brukte 5 år!! 5 år på sorg, sjokk og å overleve videre.. 

Anonymkode: d6a22...a8b

• Liker 1
Skrevet

Klem til deg ❤ Dette var tøft...

Anonymkode: c79f4...a8c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...