Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattera mi som er 9 mnd gammel har vært forkjøla i 10 dager. Har ikke blitt bedre. Corona test var negative så regner med det er vanlig forkjølelse.
Siden fredag har jeg gitt henne flytende paracet 3 ganger om dagen men ingen ting hjelper. Siden torsdag har hun hatt puss i begge øyene. I dag morges når hun våknet var det ene øye klistret seg fast. Hun fikk ikke til å åpne helt. Øye har blitt rødt.  Jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre for at det skal bli bra? 10 dager med forkjølelse er lenge!
Hun har ikke hatt feber.

Lurer å på om det med øyepuss er vanlig under forkjølelse? Eller bør jeg kontakte lege? Hvis ja, hvem skal jeg kontakte? Fastlege eller helsestasjon? Kanskje jeg får kjøpt noe på apoteket?

Anonymkode: 6f471...611

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mine unger får ofte puss i øynene ved forkjølelse. Vask ofte med vann og/eller saltvannsdråper. Morsmelk funker også skikkelig bra! Min ble fortere kvitt det når jeg brukte morsmelk.

Hvis det er veldig rødt, ville jeg nok kontaktet lege. Mine har aldri hatt røde øyer, kun masse puss. 

Blir det ikke bedre kontakter du lege og vil da få antibiotika dråper/salve. 

Endret av Caathy91
Kom på noe mer
Skrevet

Hvorfor har du gitt paracet om hun ikke har feber? Har hun vondt noe sted?

Anonymkode: 89f56...b92

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Vanlig med øyepuss ved stor snørrproduksjon for så små, men hvis øyet er igjenklistret og rødt kan det være øyekatarr, og du kan måtte ta noen øyedråper fra legen om ikke det hjelper med morsmelk. (Paracet brukes ikke for å behandle, det er bare for å lindre feber eller smerte og trengs ikke å brukes ved vanlig forkjølelse)

Anonymkode: d6b19...6af

• Liker 2
Skrevet

Paraset 3 ganger om dagen er en 9 måneder gammel baby høres veldig mye ut!?

Anonymkode: fabc6...866

• Liker 1
Skrevet

Ville gått til lege og snakka om det ja. 

Anonymkode: fabc6...866

Skrevet

Saltvann eller morsmelk i øyet. Om det ikke hjelper etter noen dager så blir det lege, som gir øyesalve. Det er helt normalt med øyekatarr under forkjølelse,  men det er jo ikke noe barnet skal plages med over særlig lang tid. 

Og paracet (og til og med i såpass store mengder), når det ikke er feber? Paracet hjelper mot feber og smerter. Du skal likevel ikke gi det mer enn tre dager uten å snakke med lege. 

Du tror vel ikke paracet skal hjelpe og lege sykdommer som f eks forkjølelse eller influensa? Det gjør det ikke, bare demper feber og smerter. 

Kutt ut paraceten nå, og dra til legen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...