AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #1 Skrevet 20. februar 2022 Samboer(barnefar) er så «sjalu» når jeg finner på ting med barna, eller det virker sån. Et eksempel er at jeg tar med meg barna ut på en aktivitet å vi koser oss å ungene vil fortelle han hvor gøy vi har det, men han overser å begynner å prater med meg om andre ting, jeg må be han høre på hva de sier, og forklare at ungene vil dele gleden sin med han, at de er glade å hadd en fin dag. Han virker kjempe sur å tverr hver gang jeg finner på noe alene med de, eller har kost oss uten han. Jeg forstår ikke hva det er som gjør det slik, er det noen som har en teori på hva det kan være? Jeg får ikke noe svar fra han. Anonymkode: a0a21...0f1
anonymbruker2312 Skrevet 20. februar 2022 #2 Skrevet 20. februar 2022 Det kan muligens komme av at han føler seg utelatt, han føler han mister opplevelsene. Han føler sikkert at han også vil oppleve dette med barna. Hvorfor blir han ikke med? Mye jobbing? Jeg synes dere bør prate sammen, at du forteller han at du merker han føler seg utelatt og at dere sammen kan prøve deres beste om å gjøre ting sammen neste gang. En ting er jo at han bør være glad på barnas vegne, at han iallefall bør høre på hva de sier og ikke vise at han er misfornøyd foran de. En annen teori kan være at han muligens har ego-behov og setter dette foran barnas lykke. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #3 Skrevet 20. februar 2022 anonymbruker2312 skrev (3 minutter siden): Det kan muligens komme av at han føler seg utelatt, han føler han mister opplevelsene. Han føler sikkert at han også vil oppleve dette med barna. Hvorfor blir han ikke med? Mye jobbing? Jeg synes dere bør prate sammen, at du forteller han at du merker han føler seg utelatt og at dere sammen kan prøve deres beste om å gjøre ting sammen neste gang. En ting er jo at han bør være glad på barnas vegne, at han iallefall bør høre på hva de sier og ikke vise at han er misfornøyd foran de. En annen teori kan være at han muligens har ego-behov og setter dette foran barnas lykke. Han får tilbud om å være med men da vil han helst finne på noe med bare meg, han blir også tverr hvis han tar med et barn på noe han ønsker å jeg spontant finner på noe gøy med det andre barnet mens de er ute, mulig jeg tar feil men jeg føler det er ungene han blir sjalu på, at han ikke vil dele meg eller noe, eller ikke ønsker at jeg skal ha det gøy. Jeg har prøvd å pratet masse med han, men får ikke noe svar. Han ble veldig sjalu på første barnet når det var baby, at jeg holdt barnet for mye, koste for mye med det, men det gikk seg heldigvis til. Hi Anonymkode: a0a21...0f1 1
anonymbruker2312 Skrevet 20. februar 2022 #4 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han får tilbud om å være med men da vil han helst finne på noe med bare meg, han blir også tverr hvis han tar med et barn på noe han ønsker å jeg spontant finner på noe gøy med det andre barnet mens de er ute, mulig jeg tar feil men jeg føler det er ungene han blir sjalu på, at han ikke vil dele meg eller noe, eller ikke ønsker at jeg skal ha det gøy. Jeg har prøvd å pratet masse med han, men får ikke noe svar. Han ble veldig sjalu på første barnet når det var baby, at jeg holdt barnet for mye, koste for mye med det, men det gikk seg heldigvis til. Hi Anonymkode: a0a21...0f1 Åjda, det virker som han har skikkelig kontroll-behov… At han ikke ønsker du skal ha det gøy uten han. Veldig rart.. Han føler sikkert at oppmerksomheten mot han er blitt mindre etter å ha fått barn, men slik er det jo? Og slik må man forvente, barn er jo barn, de må få mye oppmerksomhet uten at partnere skal bli «sure» over det. Jeg tenker da at er sunt forhold er å se sin partner ha det bra, ihvertfall ha det gøy med sine egne barn. Det skulle bare mangle. Jeg personlig hadde ikke klart et slikt oppførsel fra min partner langsiktig, så dette bør dere ha ordentlig prat om. Det er ikke sunt for verken dere eller barna i fremtiden, spesielt når barna blir eldre. 6
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #5 Skrevet 22. februar 2022 anonymbruker2312 skrev (På 20.2.2022 den 23.18): Åjda, det virker som han har skikkelig kontroll-behov… At han ikke ønsker du skal ha det gøy uten han. Veldig rart.. Han føler sikkert at oppmerksomheten mot han er blitt mindre etter å ha fått barn, men slik er det jo? Og slik må man forvente, barn er jo barn, de må få mye oppmerksomhet uten at partnere skal bli «sure» over det. Jeg tenker da at er sunt forhold er å se sin partner ha det bra, ihvertfall ha det gøy med sine egne barn. Det skulle bare mangle. Jeg personlig hadde ikke klart et slikt oppførsel fra min partner langsiktig, så dette bør dere ha ordentlig prat om. Det er ikke sunt for verken dere eller barna i fremtiden, spesielt når barna blir eldre. Det har blitt så trasig å hele tiden passe på at han får oppmerksomhet hvis jeg gir barna det, han er veldig sjalu på alle å meg for alt, så det er ikke barna han blir sjalu på, men det er det som er det største problemet for meg. takk for svar Hi. Anonymkode: a0a21...0f1 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #6 Skrevet 22. februar 2022 Han føler seg nok tilsidesatt etter dere fikk barn. Og vil ha alenetid med deg. Så all gøy du gjør alene med ungene, blir et slags merkelig stikk på at du ikke har det gøy med han. Anonymkode: bbda8...2c9
MizzVic Skrevet 22. februar 2022 #7 Skrevet 22. februar 2022 Neste gang han reagerer slik, ser du han rett i øynene og sier at DETTE skal du søke hjelp for. Fyren er jo psykelig sjalu, og når du til og med er sjalu på egne barn, hvordan er han på andre ting da? Håper hvertfall du er typen som tenker det er hans problem, og ikke tar hensyn til det. Enn en som bevisst og ubevisst går litt på eggeskall. 8
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #8 Skrevet 22. februar 2022 MizzVic skrev (12 minutter siden): Neste gang han reagerer slik, ser du han rett i øynene og sier at DETTE skal du søke hjelp for. Fyren er jo psykelig sjalu, og når du til og med er sjalu på egne barn, hvordan er han på andre ting da? Håper hvertfall du er typen som tenker det er hans problem, og ikke tar hensyn til det. Enn en som bevisst og ubevisst går litt på eggeskall. Han er sjalu på alt alle, det har vært ekstremt i mange år men tok i mot hjelp av psykolog å gått på tre kurs for sinnemestring å har blitt mye bedre, men det er dette med ungene da som er problemet nå å det sliter meg ut, å han vil ikke snakke om det eller høre på hva jeg sier, han mumler bare et eller annet stygt om meg å går en annen plass. Hi Anonymkode: a0a21...0f1
Maleficenta Skrevet 22. februar 2022 #9 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 20.2.2022 den 23.09): Han får tilbud om å være med men da vil han helst finne på noe med bare meg, han blir også tverr hvis han tar med et barn på noe han ønsker å jeg spontant finner på noe gøy med det andre barnet mens de er ute, mulig jeg tar feil men jeg føler det er ungene han blir sjalu på, at han ikke vil dele meg eller noe, eller ikke ønsker at jeg skal ha det gøy. Jeg har prøvd å pratet masse med han, men får ikke noe svar. Han ble veldig sjalu på første barnet når det var baby, at jeg holdt barnet for mye, koste for mye med det, men det gikk seg heldigvis til. Hi Anonymkode: a0a21...0f1 for en idiot. Høres ikke ut som han unner ungene noe 4
Maleficenta Skrevet 22. februar 2022 #10 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han føler seg nok tilsidesatt etter dere fikk barn. Og vil ha alenetid med deg. Så all gøy du gjør alene med ungene, blir et slags merkelig stikk på at du ikke har det gøy med han. Anonymkode: bbda8...2c9 men når han ikke vil være med. Hva tenker han at ungene skslvære alene hjemme så han og ts får alenetid? Det er jo selvsagt at barna skal gå foran de voksnes behov når man har barn. Det må han skjønne
Maleficenta Skrevet 22. februar 2022 #11 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det har blitt så trasig å hele tiden passe på at han får oppmerksomhet hvis jeg gir barna det, han er veldig sjalu på alle å meg for alt, så det er ikke barna han blir sjalu på, men det er det som er det største problemet for meg. takk for svar Hi. Anonymkode: a0a21...0f1 for en drittunge han er. Dump 2
MizzVic Skrevet 22. februar 2022 #12 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han er sjalu på alt alle, det har vært ekstremt i mange år men tok i mot hjelp av psykolog å gått på tre kurs for sinnemestring å har blitt mye bedre, men det er dette med ungene da som er problemet nå å det sliter meg ut, å han vil ikke snakke om det eller høre på hva jeg sier, han mumler bare et eller annet stygt om meg å går en annen plass. Hi Anonymkode: a0a21...0f1 Da er han jo verre enn beskrevet i hovedinnlegget ja. Her har nok du tilpasset deg endel. Er vel typisk ett slikt forhold man innser hvor jævlig er etter å ha stått uten det en stund... Du lever med en mann som ikke unner deg glede uten at det kommer fra han, og det samme med barna deres... Helt umulig at dette ikke påvirker de negativt i stor grad. De vil og etterhvert lære å få dårlig samvittighet fordi de gjorde noe uten han... 5
Rosatoast Skrevet 22. februar 2022 #13 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Han er sjalu på alt alle, det har vært ekstremt i mange år men tok i mot hjelp av psykolog å gått på tre kurs for sinnemestring å har blitt mye bedre, men det er dette med ungene da som er problemet nå å det sliter meg ut, å han vil ikke snakke om det eller høre på hva jeg sier, han mumler bare et eller annet stygt om meg å går en annen plass. Hi Anonymkode: a0a21...0f1 Dette kommer til å skade barna i lengden, dette er absolutt ikke bra. Jeg hadde ALDRI godtatt slik oppførsel fra partneren min, totalt uakseptabelt. Og denne oppførselen viser hvor syke noen kan bli av sjalusi og kontrollbehov.. Jeg hadde krevd at han blir med på parterapi, eller så får dere gå hvert deres. For ungene kommer seriøst til å bli psykisk skadet av denne oppførselen hvis dere forblir sammen, og oppførselen vedvarer. 5
MizzVic Skrevet 22. februar 2022 #14 Skrevet 22. februar 2022 Å ikke unne sine egne barn glede, er jo så spesielt at det nesten ikke kan beskrives.... Tror 99,9% av kvinnene på forumet her, selv de uten barn, hadde fått ekstrem avsmak på hele mannen. 8
Tuba Skrevet 22. februar 2022 #15 Skrevet 22. februar 2022 Det høres jo ikke ut som dere fungerer som en familie. Det høres ut som TS og ungene er en familie og han holder seg utenfor? Som pappa burde man jo være superglad når mor finner på noe med ungene og gjerne være med! Hvordan involverer han seg i familielivet generelt? 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #16 Skrevet 22. februar 2022 Maleficenta skrev (3 timer siden): men når han ikke vil være med. Hva tenker han at ungene skslvære alene hjemme så han og ts får alenetid? Det er jo selvsagt at barna skal gå foran de voksnes behov når man har barn. Det må han skjønne Sjalusi er ikke logikk. Han unner ikke dem noe, men vil ikke være med heller. Han vil bare ha henne for seg selv. Har en sånn mann selv. Helt idiotisk tankegang dessverre. Men de sitter fast i dritten men vil ikke se løsninger Anonymkode: bbda8...2c9 2
Maleficenta Skrevet 22. februar 2022 #17 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Sjalusi er ikke logikk. Han unner ikke dem noe, men vil ikke være med heller. Han vil bare ha henne for seg selv. Har en sånn mann selv. Helt idiotisk tankegang dessverre. Men de sitter fast i dritten men vil ikke se løsninger Anonymkode: bbda8...2c9 er ikke lurt å få barn med sånne. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #18 Skrevet 22. februar 2022 Tuba skrev (1 time siden): Det høres jo ikke ut som dere fungerer som en familie. Det høres ut som TS og ungene er en familie og han holder seg utenfor? Som pappa burde man jo være superglad når mor finner på noe med ungene og gjerne være med! Hvordan involverer han seg i familielivet generelt? Han er flink å involvere seg i par uker å så går det mnder uten noe, men han er blitt litt bedre etter terapien, i hverfall med eldste barnet. vi fungerer egentlig ikke som en familie, føler meg mye alene egentlig Hi Anonymkode: a0a21...0f1
MizzVic Skrevet 22. februar 2022 #19 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Han er flink å involvere seg i par uker å så går det mnder uten noe, men han er blitt litt bedre etter terapien, i hverfall med eldste barnet. vi fungerer egentlig ikke som en familie, føler meg mye alene egentlig Hi Anonymkode: a0a21...0f1 Du hadde hvertfall hatt det bedre uten han.
Kaneel Skrevet 22. februar 2022 #20 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 20.2.2022 den 23.09): Han får tilbud om å være med men da vil han helst finne på noe med bare meg, han blir også tverr hvis han tar med et barn på noe han ønsker å jeg spontant finner på noe gøy med det andre barnet mens de er ute, mulig jeg tar feil men jeg føler det er ungene han blir sjalu på, at han ikke vil dele meg eller noe, eller ikke ønsker at jeg skal ha det gøy. Jeg har prøvd å pratet masse med han, men får ikke noe svar. Han ble veldig sjalu på første barnet når det var baby, at jeg holdt barnet for mye, koste for mye med det, men det gikk seg heldigvis til. Hi Anonymkode: a0a21...0f1 Antar han ikke er faren..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå