Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som har hatt ett langt, og ofte fint liv. Så er de over 80, og klager på hvordan livet er. Mange har masse familie rundt seg. Jeg har omtrent ikke familie, og sliter med både det ene og det andre. Flere diagnoser, men ikke nok til å bli ufør. Etter flere år i helsevesenet er jeg nå så lei. Hjelpe andre, når jeg i starten av 30-årene har ett elendig meningsløst liv. Men hva kan man da jobbe med da..?

Anonymkode: dcd98...03a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke helsesektoren 

Anonymkode: b0037...f56

• Liker 1
Skrevet

I dette tilfellet høres det helt ærlig ikke ut som det er jobben som er problemet, men å skal ta vare på andre mennesker å gi omsorg til andre når en kanskje ikke føler en har nok omsorg ovenfor seg selv kan være problemet. En kan først gi til andre når en har overskudd til det. Klem til deg❤️

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet

Få jobber er like viktige som å ta våre på våre eldre💖 Og jeg tenker at de skal få lov til å klage litt og at vi skal lytte.. Det er en viktig del av jobben i omsorgsyrker. Passer det ikke deg, har du nok med deg selv og ditt så bør du få deg en annen jobb. Det er også helt greit. 

Hva kan du jobbe med? Spørsmålet er vel nesten heller hva kan du IKKE jobbe med? Regner med helsen din setter noen begrensninger ettersom du skriver flere diagnoser. Kanskje du kan få deg en jobb i en matbutikk, blomsterbutikk, møbelforretning, vaskebyrå eller resepsjon? Ta deg noen kurs eller etterutdanning? Gjør noe helt annet, bli PT eller bli barnehagessistent. Hva som helst som gjør at du følger det mer verdigfullt enn nå. Det er jo det viktigste. 

Anonymkode: f24fa...511

Skrevet

Jeg byttet fra barnehagesektoren til butikk etter 20 år. Eeeeeeelsker å gå på jobb å slippe å yte omsorg. Passe sosial jobb der jeg treffer nye folk hver dag, gir service med et smil og kan gå hjem ved endt arbeidsdag med overskudd til et liv på ettermiddag og kveld 🤗 

Håper du finner noe nytt å gjøre! Jeg har  ikke angret et sekund- har gitt meg helt ny livskvalitet 

Anonymkode: 93596...f17

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Som har hatt ett langt, og ofte fint liv. Så er de over 80, og klager på hvordan livet er. Mange har masse familie rundt seg. Jeg har omtrent ikke familie, og sliter med både det ene og det andre. Flere diagnoser, men ikke nok til å bli ufør. Etter flere år i helsevesenet er jeg nå så lei. Hjelpe andre, når jeg i starten av 30-årene har ett elendig meningsløst liv. Men hva kan man da jobbe med da..?

hva med dagsenter om det å mulig å finne en jobb innen det. trenger ikke å vere på sykehjem, men feks for personer som er innen bo og miljø tenesten. søke jobb i butikk  eller  bytte jobb innen helsevesenet som ikke er med eldre.  om du synes livet er meningsløst burde du finne noe som gir livet mer mening, selv om det er lettere sagt enn gjort. masse lykke til:)

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Få jobber er like viktige som å ta våre på våre eldre💖  

Anonymkode: f24fa...511

Hvis det er en viktig jobb, hvorfor er det nesten bare innvandrere, dropouts fra vgs, gamle husmødre, og nyutdannede, faglig svake sykepleiere som vil ha den?  

Anonymkode: a3345...5e5

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis det er en viktig jobb, hvorfor er det nesten bare innvandrere, dropouts fra vgs, gamle husmødre, og nyutdannede, faglig svake sykepleiere som vil ha den?  

Anonymkode: a3345...5e5

Fordi det er slitsomt og lite givende i lengden. 

Anonymkode: 820bb...ed4

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for forståelsesfulle svar. Nå til dags kreves det utdanning og erfaring uansett hva man søker på, det gjør det vanskeligere å få ny jobb. Jeg har lenge sett etter ny jobb, men skal fortsette med det.

Skrevet

Får du hjelp for utfordringene dine?

Det er lov å være lei av jobben sin, men det er ikke lov å la dette gå utover andre du skal hjelpe. Da er det ditt ansvar å gjøre noe med det eller finne deg en annen jobb. 

Du er tydeligvis bitter og da håper jeg du kan få hjelp. 

Det å bli gammel er vanskelig. Å ikke lenger klare å ta vare på seg selv, kjenne at kroppen svikter, kjenne at hørsel, syn og kognitive evner svikter. Det er en krise faktisk. Å hva vet du egentlig om hvordan livet deres var?

Anonymkode: fc719...110

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Får du hjelp for utfordringene dine?

Det er lov å være lei av jobben sin, men det er ikke lov å la dette gå utover andre du skal hjelpe. Da er det ditt ansvar å gjøre noe med det eller finne deg en annen jobb. 

Du er tydeligvis bitter og da håper jeg du kan få hjelp. 

Det å bli gammel er vanskelig. Å ikke lenger klare å ta vare på seg selv, kjenne at kroppen svikter, kjenne at hørsel, syn og kognitive evner svikter. Det er en krise faktisk. Å hva vet du egentlig om hvordan livet deres var?

Anonymkode: fc719...110

Jeg både leter etter ny jobb, samtidig som jeg gjør den jobben jeg skal. Så de lider ikke av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...