AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #1 Skrevet 20. februar 2022 Ønsker oss sol, bading og avslapning til sommeren. Ikke så reisevante. Gjerne ikke det dyreste reisemålet. Barna er 8 og 10, mest sannsynlig bare en voksen som blir med på tur. Hvor burde vi dra? Jeg har sett på bla Kroatia, Bulgaria, Montenegro, og også «klassiske» steder som Granca, Rhodos etc, men blir ikke helt klok på hvilket sted som er best. Er Hellas fint? Selv har jeg ikke reist mye, vært i Italia og på den franske rivieraen blant annet. Kunne gjerne tenkt meg tilbake dit, men bla strendene der er ikke så barnevennlige, og det er viktig. Det viktigste er at både voksen og barn kan slappe av, nyte sol og strandliv. Anonymkode: 48ee6...595
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #2 Skrevet 21. februar 2022 Spania er ofte veldig safe, og behagelig med små barn. Lange, fine sandstrender nedover store deler av kysten, og mange overnattingssteder, både hus med basseng og hoteller. Lang tradisjon for å ta imot turister, og god infrastruktur. Dere kan fly til Malaga eller Alicante, eller til og med Barcelona, og ta leiebil og finne et fint sted litt utenom storbyene. Vi har vært med barn i Spania, Kroatia, Italia, Montenegro, Hellas. De mest avslappende feriene har vært i Spania og Hellas. Men vi ordner oss selv, har leiebil etc. Men tenker dere å reise charter, kan dere booke transport mellom flyplass og hotell etc på forhånd, all inclusive, være mye på hotellet, og da er det mindre viktig akkurat hvor dere drar. Anonymkode: 5567f...4df 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #3 Skrevet 22. februar 2022 Tusen takk! Jeg tror jeg har landet på et spesifikt sted i Spania, som virker veldig fint. Anonymkode: 48ee6...595 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #4 Skrevet 25. februar 2022 Tips: Ha rom med kjøleskap, så dere kan kjøpe egen mat til frokost og noen lunsjer, mens andre lunsjer kan spises ute. Det har vi gjort hver eneste gang, og man minimerer sjansen for matforgiftning (på buffeer står maten ofte lenge fremme, flere dager), og man kan dra rett fra frokost på terrassen til bassenget, uten å måtte stelle seg for frokost først. Mitt andre tips er å kjøpe istepulver eller saft på butikken, for å få i seg nok væske. Lunket vann er ikke så godt, og det er lettere for både barn og voksne å få i seg nok væske om det har litt smak. Vær også veldig forsiktig med frukt og grønt som ikke er varmebehandlet, fordi det kan være skylt i springvann, og isbiter fordi det kan komme fra springvann. Anonymkode: b83b6...e54 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #5 Skrevet 25. februar 2022 Mitt beste tips til sol og badeferie med små barn er Alcudia på Mallorca. Stranden der er fantastisk for barna, veldig langgrunn. Mange fine og barnevennlige hotell også. Sjekk it Sunwing Alcudia og Sea Club Alcudia. Mulig det begynner å bli utsolgt. Anonymkode: 3a42e...4c8 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #6 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 20.2.2022 den 21.52): Ønsker oss sol, bading og avslapning til sommeren. Ikke så reisevante. Gjerne ikke det dyreste reisemålet. Barna er 8 og 10, mest sannsynlig bare en voksen som blir med på tur. Hvor burde vi dra? Jeg har sett på bla Kroatia, Bulgaria, Montenegro, og også «klassiske» steder som Granca, Rhodos etc, men blir ikke helt klok på hvilket sted som er best. Er Hellas fint? Selv har jeg ikke reist mye, vært i Italia og på den franske rivieraen blant annet. Kunne gjerne tenkt meg tilbake dit, men bla strendene der er ikke så barnevennlige, og det er viktig. Det viktigste er at både voksen og barn kan slappe av, nyte sol og strandliv. Anonymkode: 48ee6...595 ta en sånn shartertur med ving eller noe på et hotell som er merket som barnas hotell. Anonymkode: 74aa9...5e0 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #7 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 20.2.2022 den 21.52): Ønsker oss sol, bading og avslapning til sommeren. Ikke så reisevante. Gjerne ikke det dyreste reisemålet. Barna er 8 og 10, mest sannsynlig bare en voksen som blir med på tur. Hvor burde vi dra? Jeg har sett på bla Kroatia, Bulgaria, Montenegro, og også «klassiske» steder som Granca, Rhodos etc, men blir ikke helt klok på hvilket sted som er best. Er Hellas fint? Selv har jeg ikke reist mye, vært i Italia og på den franske rivieraen blant annet. Kunne gjerne tenkt meg tilbake dit, men bla strendene der er ikke så barnevennlige, og det er viktig. Det viktigste er at både voksen og barn kan slappe av, nyte sol og strandliv. Anonymkode: 48ee6...595 Vi er veldig glade i Mallorca og Menorca, har barn i samme alder. Anonymkode: 1bf32...824 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #8 Skrevet 20. mars 2022 Takk for svar! Det var Formentera jeg tenkte på først, men er blitt usikker. Ikke bestilt noe enda. Jeg kan fint gå for Airbnb og knotete flytider (ikke kjempelett å komme seg dit), men er usikker på det mtp reisefølget (to barn og blitt en voksen til, som ikke virker kjempebegeistret for ideen.) Den andre voksne ønsker typisk hotell el ferieleilighet med basseng, det ser vi kan bli over vårt budsjett når man skal ha fly i tillegg, til Formentera (fly til Ibiza, ferje ut til øya). Selv falt jeg totalt for ideen om Formentera, da, virker helt nydelig, strender og ikke så turistifisert som om man velger chartertur. På den annen side vurderte/vurderer jeg charter til et mer kjent turiststed fordi jeg tenker at det er lettest mtp barn. Nå er det Menorca som vurderes, bla Son Bou, men har enda ikke funnet noe helt aktuelt der. Ønsker gjerne ikke dyrere enn 25.000 ca for bosted & fly, da er det kanskje vanskelig å finne… Vurderer også Hellas nå, bla charter til Skopelos (?) (mamma Mia-øya). Noen som har vært der? Ser veldig vakkert ut og skal være bra strender. Vurderer også Nice eller f.eks Sardinia i Italia… Flere gode tips fra dere? Nå er jeg kjempeusikker og lurer bare på om jeg skal droppe det og heller ta sol & bad på hjemlige strender i år, og heller legge reisepengene i en dyrere/annen ferie til neste år… TS Anonymkode: 48ee6...595
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #9 Skrevet 20. mars 2022 PS - mulig jeg er i overkant kritisk da, og at en chartertur til f.eks et sted i Hellas hadde vært et flott avbrekk fra hjemlige trakter uansett… Føler at jeg trenger ro og fred i tillegg til sol og bading, ville det ønsket blitt oppfylt på et skikkelig turisthotell/sted? Anonymkode: 48ee6...595
Mailo Skrevet 21. mars 2022 #10 Skrevet 21. mars 2022 Tror det skal godt gjøres og finne noe til under 25.000 i år. Prisene er ekstremt høye i år, tittet selv på Mallorca (Alcudia) men jeg betaler ikke 30/40.000 for å bo på ett sunwing hotell i en uke. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #11 Skrevet 23. mars 2022 Takk for svar! Har funnet en del på forskjellige plasser i Hellas til rundt 25., så det finnes noe. Vurderer ellers nå Airbnb og så fly ved siden av, kanskje det blir den franske rivieraen. Anonymkode: 48ee6...595
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #12 Skrevet 25. mars 2022 Haha, TS, du høres litt ut som meg, vanskelig å bestemme seg, så mange fine steder, så mye å ta hensyn til av transport, flytider, etc etc. Jeg kan bruke timesvis på google maps og street view og sammenligne priser og flytider... Og det er så gøy! Og slitsomt... Men vi bestemte oss for Hellas (Kreta) i sommer. Det er en egen stemning på de greske øyene (eller øyer generelt) som jeg liker godt. Og Kreta er såpass stor at man har mange ulike områder å utforske, hvis man vil det. Ulempen med charter er at man har ett hotell for hele oppholdet. Vi har lyst til å overnatte på ulike steder, så vi kjøpte ruteflybilletter med Norwegian, og ordnet hoteller selv. Men leiebilprisene, de var sinnsykt høye! 😮 Uansett hvor dere velger, er det helt sikkert flott og fint, og bra vær (hvis det er i middelhavsregionen). Anonymkode: 5567f...4df 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #13 Skrevet 30. mars 2022 Haha, ja til du som svarte sist her, du har rett😊 Vanskelig å lande på noe, vil liksom være sikker på at det blir bra da jeg/vi virkelig trenger en fin ferie når vi kommer til sommeren, og så er det så mye å velge mellom! Nå ser det ut til at det kanskje blir Skopelos, Hellas - airbnb der og så fly utenom. Prisene ligger jo generelt høyt ja, det får man jo ikke gjort så mye med når man reiser i sesong. Jeg oppdaterer med hva det blir til når jeg/vi endelig har fått bestemt oss🤭 TS Anonymkode: 48ee6...595 1
Ulrikke Skrevet 30. mars 2022 #14 Skrevet 30. mars 2022 Jeg tenker at å reise med barn er noe helt annet ofte enn det man gjør som voksen. Så med barn som ikke er større enn dine, selv om de er ferdige med å være veldig små, så ville jeg gjort det så enkelt og greit som mulig og bare tatt det som tid og avslapning sammen. Å leie en bil noen dager og se dere om kan dere gjøre uansett hvor dere er. Hvis dere ikke er særlig reisevante heller ville jeg nok gjort det enkelt og gått for charter. Jeg er veldig glad i Hellas og har vært på Skopelos! Veldig fin øy! Men da var jeg yngre og barnløs og klarer ikke å huske om strendene var barnevennlige. Naxos er en annen øy som jeg liker veldig godt, og der er det barnevennlige strender! Spania har jeg ikke allverdens erfaring med, nettopp fordi jeg er så glad i Hellas..... Fly og airbnb kan helt sikkert funke til Skopelos altså, men husk at dere må beregne båt fra Skiathos eller fastlandet. Men båt med såpass store barn funker! 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #15 Skrevet 30. mars 2022 Hvaler og Fredrikstad. Billig. Og bestill heller en tur til Kroatia i zagreb eller split i september, da er det fortsatt 30 grader og 18-20 som kaldest. Eventuelt Hellas. Er kaldt i norge da, så blir som å forlenge sommern litt til + at du kan spare 10-15000 på å reise i september enn midt i sommern. Anonymkode: af4d8...7be 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #16 Skrevet 30. mars 2022 Spoiler Sitat Spoiler Spoiler Anonymkode: 9957a...00e
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #17 Skrevet 30. mars 2022 Bulgaria☀️ Der er det billig, fint vær, fine strender og masse kjekt for ungene, har vært der med familien i 10 år på rad (ikke i korona tid), skal der i sommer med 3 barn☀️ Anonymkode: 9957a...00e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå