Gå til innhold

Hva slags forhold har dere til ex`en?

Karina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Burde vel ikke si det - men jeg tror jeg skal begynne å hogge ned trær til ved selv, og legge på vinterdekk på bilen selv...Føler meg altfor avhengig av eksen, siden jeg ikke kjenner noen andre her...HUFF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ex-er ja.

Jeg er med i en organisasjon med en av eksene mine. Det er min nåværende samboer veldig sjalu på, men jeg har egentlig ikke noe kontakt med denne eksen likevel. Det hender vi veksler noen få ord, men ikke mer. Har ikke interesse av noe mer heller.

De andre eksene har jeg ingen kontakt med. Egentlig kunne jeg tenke meg å snakke med dem i blant, men jeg vil heller la være enn å gjøre samboeren min sjalu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gode venner med eks'en. Vi skiltes på forholdsvis vennskapelig fot (selv om det var jeg som forlot ham), og har hatt mye med hverandre å gjøre i forbindelse med oppgjør, ting og tang, leilighet osv. Vi har begge nye kjærester, så det er heller ikke snakk om at noen av oss har følelser for den andre. Vi møtes innimellom for en øl eller liknende, og trives godt i hverandres selskap. Vi kjenner jo hverandre så godt også, da, i og med at vi var sammen i nærmere ni år før det ble slutt, at det ville være utenkelig ikke å ha noen kontakt med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har to exar. Den eine er død, den andre er utanlandsk og bur i utlandet, så eg har ikkje møtt han sidan før det vart slutt (slutt per tlf). Mailar med han av og til, for å forsikre meg om at han har det bra, eg bryr meg jo om han, trass alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En X er min beste kompis og som en bror for meg, en annen har jeg bittelitt mailkontakt med, en annen er gift med min venninne, en annen har barn med ei anna venninne, en håper jeg aldri jeg møter igjen, andre har bare forsvunnet naturlig bort! :lol:

Hehe, noen som fikk hakeslipp nå tenker jeg! :briller:

x'ene til min samboer blir annerledes. Ei kan jeg overhodet ikke tåle og ønsker å slippe å se for all fremtid og mitt største ønske er om samboer'n og hun kutta ALL kontakt! Ei anna kom jeg faktisk veldig godt overens med! :wink:

Plutti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Annonse

Gjest Anonymous

Dere sier dere HATER exen......Hm - - -

Tydeligvis en del følelser i omløp her............... Hvorfor det? Kom dere videre.

Ikke så langt fra kjærlighet til hat nei.

Hvis dere fremdeles er engasjert i exen foreslår jeg å ikke inngå noe forhold til en annen mann. Det er urettferdig både mot dere selv, og den nye mannen.

:enig:

Selv hverken elsker jeg eller hater exen, alt for mange vonde følelser til det. For meg betyr han INGENTING mer, og det mener jeg virkelig!

Kan ikke være bekjent av å bruke mere tid og energi på en mann som jeg er helt ferdig med. Det fortjener han ikke. Ikke jeg heller foresten.

Jeg konsentrerer meg om å komme meg videre i livet mitt jeg- - - - -fordi det er det aller beste for MEG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! -- -- - - -- -

OG en eventuell ny partner. - - - - - -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'

Jeg hater min eks som pesten og må desverre forholde meg til han pga at vi har barn, jeg bare må ha vært blind,dum og blåøyd :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke en eks, bare en som nesten ble kjæresten min (til han forelsket seg i søsteren min). Jeg har ikke kontakt med han per i dag, men skulle gjerne fått fatt på slyngelen for han skylder meg penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden er ikke alltid svart og hvit Gjest.

Man kan mislike en person selv om det ikke er følelser inni bildet.

Om en person skylder deg penger, eller har gjort noe mot deg så kan man mislike denne personen

Jeg er på Hei med mine x-typer.. Prater med de om vi treffes, men jeg har ikke det beste forhold med den siste. Han var en stor dritt som gjorde meg mye vondt, jeg hater han ikke men liker ikke trynet hans noe videre heller...

Jeg er nå i verdens beste forhold, skulle jeg da ventet med det til jeg fikk ett nøytralt syn på x-en min???

Jeg er da HELT ferdig med han, men kommer nok aldri til å like det sleske fjeset hans likevel.... :roll:

Det finnes mange grunner til at mange ikke liker x-ene sine, det betyr ikke at de ikke er kommet over dem. Og det betyr ikke at de ikke kan ha et sunt forhold til sin nye kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Jeg har et utrolig ukomplisert forhold til mine x'er: For det første har jeg minimal kontakt med dem. For det andre har jeg kun gode følelser for dem (det eller likegyldighet). Et par av dem kunne jeg hatt lyst til å snakke med, men tror det er best at fortid er fortid. Jeg har opplevd svært lite bitterhet i forbindelse med brudd, jeg glemmer lett det vonde og husker det som var fint.

(men av egen erfaring: ikke få ny kjæreste før den gamle er "bearbeidet". Hvis man har kjærlighetssorg er det svært vanskelig å få et nytt forhold til å fungere. I allefall for meg)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gotthard

hater xn ofte men er veldig glad hun nå er en x!

hun lærte meg hva en kammerat er og hvor lett det er og bli lurt av noen du stoler på.

rart egentli , hu lå med de jeg trudde var kammerater (pluss en del flere) , hu stakk av med penger og ødela rykte mit med løgner.

hun barne vårt fra en blid normal unge til en unge med angst og hun forandret mit syn på kvinner og kjærlighet , men jeg ser forsat på hun som en søster...

stiller alltid opp for henne , hjelper så godt jeg kan når jeg kan.

ville aldri tatt hu tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har et greit forhold til min x,heldigvis. Men jeg synes egentlig du er ganske hyklerisk...... du har jo fått ny kjæreste.Hvordan føler han seg når du fortsatt ikke er kommet over xn!!!!Han skal integreres i vennegjengen for at du skal kunne hevne deg på xn!!!!!!!!!!! :evil:

Get over it !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er venn med mine ex-er, men det er ikke altid like lett når de får nye kjærester :roll:

Fikk høre av ei dame at jeg ikke var normal som var på talefot med exen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

Det ble slutt mellom min eks og meg for snart et år siden nå. Jeg regner han fortsatt som min beste venn, bruddet var på ingen måte preget av mye krangling. Han er den som kjenner meg best, som nesten kan lese tankene mine. Jeg håper jeg kommer dit med min nye kjæreste, men det tar lang tid å bygge opp en sånn tillit og et sånt forhold som jeg hadde med min ex. Vi var bestevenner i 1,5 år før vi ble sammen og var sammen i 4 år. Han vil alltid bety noe spesielt for meg, og jeg håper vi klarer å fortsette å være venner resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et veldig fint forhold til eksen! Han var min beste venn, og jeg kan fortsatt snakke med ham om alt. Vi har en nokså spesiell historie når alt kommer til alt, og vi gjorde endel ting mot hverandre som var årsak til at vi brøt opp. Likevel klarte vi å oppføre oss realt mot hverandre, og vise forståelse der andre kanskje ville fordømt.

Vi har også to barn sammen, og samarbeidet fungerer fint.

Savner ham innimellom, men bare personligheten hans. Ingen andre følelser med i bildet. Mine kjærlighetsfølelser er det min samboer som får, han jeg skal gifte meg med i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Annonse
Gjest Anonymous

Jeg har litt forskjellig forhold til exene mine, jeg har barn med den ene og forholdet har blitt "greit", vi samarbeider bra om barnet men det er det.

En ex var i bryllupet mitt(kompis av min mann og..)

Den siste exen håper jeg aldri jeg trenger å forholde meg til mer, han var en løgner av rang, og fikk meg til å tro at jeg var syk i hodet(helldigvis flyttet han)

Når det gjelder forhold til exer, så tror jeg at vi som bor på mindre plasser må lære oss å forholde oss til disse på et vis.

Det ville være for dumt å komme inn på kafeen å ikke kunne sette seg blandt venner fordi exen sitter der, eller la vær å gå på fest osv

Synne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 1 x som jeg har ett ordentlig godt venneforhold til nå.

Ellers har jeg slitt med å få ristet av meg noen. De har ringt og mast i månedsvis og åresvis etterpå. (Sant!)

Sist nå i helgen fikk jeg sms fra en som jeg ikke har vært sammen med engang men som var forelsket i meg for noen år siden.

Nå har han vært på jordomseiling i 2 år og vet at jeg har fått barn og er litt etablert blitt,men jammen tikker det ikke inn meldinger sent og tidlig.

Luksusproblem? Nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et ukomplisert forhold til X 1, 2 og 3. Dette er jo også mange år siden. Ser dem ikke så ofte, og alle har fått nye damer, men når vi møtes, er det bare moro! Hender også vi sender hverandre en sms i ny og ne.

Når det gjelder X4, derimot, er ting litt annerledes. Vi har et meget anstrengt forhold til hverandre. Jeg flyttet fra ham for 1 år siden. Da hadde vi vært samboere i 5 år. Han har oppført seg meget vanskelig og ufint etter dette, da han ikke var enig i min avgjørelse. Nå vil jeg hverken se ham eller høre om ham, og skulle ønske han kunne flytte langt unna (har hørt at tomtene i Kuala Lumpur er ganske rimelige nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ButtHead

Jeg er ikke uvenner med exen, men snakker sjelden med han fordi han bor et stykke unna meg. Men hvis jeg først møter han, da snakker vi sammen og ingen av oss går og bærer på noen sure miner for at det ble slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...