Gå til innhold

Hva slags forhold har dere til ex`en?

Karina

Anbefalte innlegg

Jeg ble dumpet av ex`en for 8 mnd siden. Har fremdeles ikke kommet over han, selv om jeg ikke er sikker på at jeg vil ha han tilbake. I forbindelse med bruddet ble det slengt ganske mye dritt. Han har fått ny kjæreste og det har jeg også. Er ganske fornøyd med livet akkurat nå, men ikke helt. Vi har mange felles venner og jeg får hele tiden høre litt nytt om han og den nye kjæresten. Det svir skikkelig. Vil egentlig ikke vite noe, men vil det også. Min beste venninnen og typen er bedt på middag til han og dama i "vårt" gamle hus. Hun har ikke flyttet inn....foreløpig...

Jeg hater han skikkelig. Føler at jeg aldri kommer til å kunne ha en avslappet forhold til han. Ganske slitsomt egentlig.. :-( i og med at vi har såpass mange felles venner.

Føler at han "tar over" mitt hus og mine venner. Har bestemt meg for å intergrere min nye kjæreste mer i den "felles" gjengen vår. Både fordi at det er naturlig + litt for å "hevne" meg. Jeg vet at han synes at det er kjiip også.

Går det an å få et naturlig og avslappet forhold til ex`en?? Vi var sammen i 9 år.

Jeg hater han ihvertfall skikkelig enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kommer nok over han, men det tar tid. Syns det er teit at han liksom ber din venninne og skjønner at der er irriterende. Ikke gjør samme feil som meg, jeg lot eksen overta min vennegjeng. Det var min egen feil men på en annen side dårlig gjort av han. Ta med deg kjærsten og prøv å overse eksen og dama hans. Vet det er vanskelig men til slutt er han glemt og et avsluttet kapittel. Lykke til og føler med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk fristende å bare kutte ut våre felles venner for ikke å plage seg selv! Men dette er en barndomsvenninne, så jeg kan bare ikke gjøre det! La han "vinne"!

Men det gjør det hele MYE mer vanskelig. Også sikkert fordi jeg ikke er dødsforelsket i min nye kjæreste, men jeg er veldig glad i han og vi har det veldig bra sammen.

Derom jeg kunne kutte alle bånd hadde denne perioden gått mye lettere. Men etter så lang tid sammen skal det godt gjøres å ikke ha flere felles venner. Min venninne er nå GIFT med hans kamerat og en skal gifte seg i mai med enda en kamerat! Er veldig usikker på om jeg bør gå i bryllupet og rippe opp i følelser. Jeg var i bryllup i september og det skar seg fullstendig! Men kjiipt å ikke gå i bryllupet til MIN venninne bare pga han!

Men bare det å høre andres erfaringer og vite at ikke bare jeg er i samme situasjon hjelper.

Kvinneguiden ruuler!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg hater x-en som fåkking pesten :evil: :evil: :evil:

Men nå gir jeg rett og slett f-en i hva hun gjør. Det eneste er at hun ikke skal få plage meg mer. Drit i hva x-er og y-er gjør for noe. Det vil ødelegge ditt forhold til nye kjærester. Har også barn med henne så alt er bare kaos. Men en ting er sikkert. Dere må leve deres liv. IKKE x-er og y-ers liv. Kom dere videre.

mann "litt...... :blunke: "

Godt å få ut litt.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen problemer med mine ekser....vil si at jeg er på "god fot" med alle (4) i dag. :)

D er en jeg ikke snakker med.....men d har sine årsaker! (vi er på hils da...)

Ettersom en eventuell "kjærlighetssorg" slipper taket og man treffer en ny....så glemmer man ofte de negative tingene ved eksen/forholdet ...så sant d ikke var altfor mye "grums" i oppbruddet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jag känner igen det du skriver Karina.

Jag är så less på mitt ex, han hade mycket svårt att komma över att jag gjorde slut, han var deprimerad och fick aldrig "tummen ur" med att flytta ut ur vår dåvarande lägenhet. I början skickade han SMS til mig och sa att han längtade efter mig - även efter jag träffat en ny kjäreste (min nuvarande man). Jag blev rysligt arg när han kallade mig för en det ena och en det andra och försökte kräva mig på pengar för småsaker.

Allt det där kunde jag förstå, förtvivlan och depression gör konstiga saker men en människa. Nu har jag dock känslan av att han "tagit över" mina vänner. Jag blir inte inviterad till min tidigare kompis längre, varje gång vi hör av oss eller kommer på besök för vi höra om mitt ex och hans nya flickvän som gjort än det ena än det andra. Det är så trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Duchess

Jeg er bestevenn og soulmate med eksforloveden min jeg, vi er som søsken omtrent.

En annen eks snakker jeg da med om jeg treffer han, men har ingen kontakt med han ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker med dem hvis jeg møter dem, men er fly forbanna på den ene. Var så mye løgn og jævelskap med fyren den siste tiden. Har ikke noe med følelser å gjøre, men bla. økonomi (mine penger).

Ellers har jeg ikke jevnlig kontakt med noen av mine ekser (selv om det ikke er så mange av dem). Enkelte bor langt unna og resten er ikke i samme gjeng.

Prøv å unngå hevn. Det blir ikke noe bedre av den grunn. Ting tar tid desverre og kjærlighetssorg er en av de tingene som tar laang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og ex'en min er gode venner vi. Snakker sammen på tlf og mailer ganske ofte. Han er fra Sverige så vi møtes desverre ikke så mye lenger. Han er noen år eldre enn meg og har ei datter som er bare 3 år yngre enn meg som jeg er utrolig god venn med. Vet ikke om vi hadde hatt så masse kontakt om det ikke var for henne egentlig, men det har tatt seg opp i det siste. I sommer kom han på besøk med datteren og tre barnebarn. Det var skikkelig koselig. Samboeren min kommer også godt overens med han heldigvis. Likevel er det tider jeg drømmer meg tilbake til tiden med han, selv om det er snart 7 år siden det ble slutt mellom oss, men tanken på å være 25 år og "stebestemor"?? Tror ikke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Min eks har jeg ikke hatt kontakt med siden omtrent en måned etter bruddet. Vi har ingen felles venner (avstandsforhold) og godt er egentlig det. Han ble sint, sur og vanskelig da jeg gjorde det slutt, og sendte mange stygge meldinger til meg, som bare gjorde meg enda mer glad for at det var slutt. Skulle jeg treffe ham ville jeg for all del ønske han ikke så meg, og komme meg derifra. (men jeg trur han har flytta herfra nå. Innbiller jeg meg). Det var et vondt brudd, og jeg ønsker null kontakt med ham. Slik er det, og slik vil det bli. Jeg har fått en ny kjæreste, samboeren min nå, og skulle ønske han kunne gjøre det samme, i stedet for å være sint på meg fortsatt. (Han ble sint mest fordi jeg traff min nåværende sånn omtrnet i forbindelsemed bruddet, så han skylder på ham, til tross for at det ikke er sant. Bruddet var pga DET forholdet, det nye forholdet er ikke skyldig i bruddet. Det vil han ikke innse)

Vel, mitt poeng var, jeg har null forhold til eksen, og trives med det slik. Fint at andre kan ha det, og har man felles barn MÅ man jo nesten det. Jeg har det ikke. Og vil ikke ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker med dem hvis jeg ser dem, men har ellers ingen kontakt. Heldigvis var ingen av dem i min vennegjeng, så det er ikke snakk om noen "overtakelse" av vennene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt forhold til mine x'er:

X1: Det første forholdet

X2. Det andre forholdet

X3: Det tredje forholdet

X3 og meg selv er ikke venner. Det ble slutt i begynnelsen av august og jeg klarer han bare ikke. Det tar litt tid før dette går over. Nå har vi ingenting og prate om og han har følelser for meg enda noe som jeg misliker.

X1 og X3 er bestekamerater nå. De kjente hverandre ikke før jeg introduserte dem for hverandre når jeg var sammen med X3.

X1 og meg selv er perlevenner. Det er ikke så mye vi ser hverandre siden da mine x'er er så veldige gode venner.

X2 og jeg er sammen til stadighet. Er veldig gode venner. Han kjenner også de andre x'ene mine og prater med hverandre støtt og stadig. Fester sammen hvis de møter hverandre på byen.

Så kan si det sånn at jeg mister ikke kontakten med noen av dem jeg har vært sammen med. Det er slutt og forholdet er over. Jeg syntes de er noen kjempe alrighte gutter alle sammen og syntes oss som venner passer seg mye bedre.

Ble kanskje litt inviklet dette her, men det er i alle fall litt av min historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Min ex har jeg et kjempegodt forhold til, selv om vi slo opp for litt over ei uke sia. Alt er fortsatt sårt, og ingen av oss har vel egentlig så lett for å "let go". Men man får se etterhvert hva som skjer. Har jo som sagt skrevet om dette inne på Generell.

Den forrige exen min har jeg og et godt forhold til, selv om jeg ikke prater så ofte med han. Han har ny dame, så det er vel begrenset av hva han får lov å ha av kontakt med meg :ler: Er endel ås mellom oss, men tonen har alltid vært fin. Er sånn ca. nøyaktig 3 år siden vi slo opp nå. Jøss, som tiden flyr avgårde.

Det er vel bare disse to jeg har. Er ei veldig kresen jente, men det syns jeg man skal få lov å være :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare 1 ex jeg... :P

Og han har jeg ingen kontakt med. Synd egentlig, for jeg skulle gjerne hatt igjen en bok og tre cd`er han lånte av meg. *knurr*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Zalomine

Bare en eks jeg også, og altså, som tidligere skrevet, null kontakt med ham. Det trives jeg med. Jeg har jo da fått tilbake skiene mine, en strikkagenser og diverse andre ting som så ubeleidlig var hos hans foreldre når det forholdet tok slutt. alt løste seg. Nå null kontakt, og det er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to, den ene har jeg bittelitt kontakt med. Men ikke noe mer enn en sms innimellom,møtes vi så snakker vi jo litt.

Men som sagt,minimalt. Han andre håper jeg at jeg aldri aldri ser igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, var det alle eksene det var snakk om? :ler:

Vent, så skal jeg hente permen...

Neida. Men det er ikke så naturlig å ha kontakt med alle, eller?

Jeg mener, jeg har problemer med å ha flere enn to venner, for da forbytter jeg navn og slikt - skikkelig rot, assa :roll:

Hvis jeg skulle ha med ekser her også måtte jeg kjøpe mer minne, tror jeg.

dorian :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...