AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #1 Skrevet 20. februar 2022 Jeg er i kontakt med helsestasjon og skal kontakte lege. Babyen min på 4 mnd har de siste ukene begynt å bæsje etter hver amming. Avføringen er løs, men får ikke helt svar på om det er diare eller ikke når jeg googler. Den veksler mellom å være skikkelig grønn og normal sennepsgul. Det var også litt friskt blod i en bleie. Jeg fullammer. Den siste tida har baby begynt å vegre seg for å spise også , spiser mindre. Sist veiing hadde babyen ikke lagt på seg. Noen ganger har babyen også fått utslett. Ene gangen etter å hatt feber. Ellers er babyen frisk og rask, presser en del rett etter amming, men virker ikke til å ha veldig vondt. Det vil si får smil, gråter ikke veldig mye, skravler og er alt i alt fornøyd. Muligens litt mere grining og spesielt når jeg legger baby til brystet. Blir bare sint. Er nå redd at ammingen skjærer seg. Kan dette være melkeproteinallergi? Må baby ha vondt i magen for at det er det? Noen med erfaring? Anonymkode: fbdd7...7db
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #2 Skrevet 20. februar 2022 Babyen gulper også en del etter amming så kan ikke skjønne at kroppen får noe nytte av maten i det hele tatt! 😟 Anonymkode: fbdd7...7db
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #3 Skrevet 20. februar 2022 Vi trodde vår hadde kolikk å bæsjet blod jevnlig, fastlegen og legevakten mente det var helt naturlig men tilfeldigvis gikk en barnelege forbi å etter 3 spørsmål sa hun at det var melkeproteinallergi av at mor spiste melk og så ammet, sovet som en stein siden Anonymkode: 08d36...c28
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #4 Skrevet 20. februar 2022 Det er jo bare å sjekke, kutt ut alle melkeprodukter i noen dager og se om det kommer seg. Anonymkode: f1398...bb3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #5 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er jo bare å sjekke, kutt ut alle melkeprodukter i noen dager og se om det kommer seg. Anonymkode: f1398...bb3 Jepp, hvor mange dager bør jeg kutte det ut før jeg kan forvente effekt da? Anonymkode: fbdd7...7db
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #6 Skrevet 20. februar 2022 Kan de plutselig begynne å reagere på det eller bør det ha vart fra fødselen av? Anonymkode: fbdd7...7db
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #7 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jepp, hvor mange dager bør jeg kutte det ut før jeg kan forvente effekt da? Anonymkode: fbdd7...7db 2 uker Anonymkode: 3d079...afb
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #8 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan de plutselig begynne å reagere på det eller bør det ha vart fra fødselen av? Anonymkode: fbdd7...7db Kan komme etter en stund. Anonymkode: 3d079...afb
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #9 Skrevet 20. februar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jepp, hvor mange dager bør jeg kutte det ut før jeg kan forvente effekt da? Anonymkode: fbdd7...7db 2-8 uker Anonymkode: 7fc6f...cfd
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #10 Skrevet 20. februar 2022 Mine tantebarn som er allergiske mot melkeprotein reagerte mest i huden og hovnet litt opp. Andre jeg kjenner som reagerer på laktose, reagerte mer i magen etter mat. Sikkert mange måter man kan reagere på på mange ulike ting. Anonymkode: 5f96d...542
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå