Gå til innhold

Must Do's i Stavanger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva MÅ man få med seg om man bare skal være i Stavanger én dag? Hva må man se? Kan noen lokale helter fortelle meg hvilke steder det er best å spise, hva jeg burde oppleve, hvilke gater jeg må se etc?

Anonymkode: adaee...d19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fargegata. Gamle Stavanger. Tre sverd i stein.  Oljemuseet. Breiavannet.

Anonymkode: 9a921...001

Skrevet

Anbefaler pizza med trøffelost hos Renaa Express eller Renaa Cirkus. Hvis dere skal ha take away-pizza så er Panzanella i Pedersgata verdt et besøk. I Pedersgata er det og en dessert-plass med veldig insta-vennlige kaker (-jeg har selv ikke smakt se ennå).

Anonymkode: 16ac5...f98

Skrevet

Det spørs litt når på året en kommer til Stavanger, hvordan været er, hva man liker etc. Men på en fin sommerdag hadde jeg stått opp grytidlig for å stikke over til Jørpeland og opp mot Preikestolhytta. Gåturen opp til Preikestolen er på rundt 4 km og utsikten av Lysefjorden er nydelig. Starter du tidlig er du tilbake i byen til lunch - i fint vær er det deilig å sitte ute på Fisketorget å spise sjømat. Jeg ville tatt en tur gjennom gamle Stavanger, tatt en iskald øl i Fargegata og Oljemuseet er fint dersom du vil lære litt mer om oljeeventyret. Dersom du er glad i vin, ville jeg begynt kvelden med litt vin på Vinkontoret eller Norvald vinbar - før middag på RE-NAA (dersom du får plass og har lyst å bruke en del penger på matopplevelsen) men det er også veldig bra på Tango, Renaa Matbaren, Restaurant SÕL etc. Hvis du ikke vil gjøre det så fancy, er Hekkan Burger i Pedersgata bra på burger mens Panzanella er veldig god på pizza. Jeg deler mine matopplevelser i Stavanger på https://www.instagram.com/eatingoutinstavanger/ forresten 😉 God tur til Stavanger og gi beskjed hvis du vil ha mer info!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...