AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #1 Skrevet 20. februar 2022 Hva MÅ man få med seg om man bare skal være i Stavanger én dag? Hva må man se? Kan noen lokale helter fortelle meg hvilke steder det er best å spise, hva jeg burde oppleve, hvilke gater jeg må se etc? Anonymkode: adaee...d19
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #2 Skrevet 20. februar 2022 Fargegata. Gamle Stavanger. Tre sverd i stein. Oljemuseet. Breiavannet. Anonymkode: 9a921...001
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #3 Skrevet 22. februar 2022 Anbefaler pizza med trøffelost hos Renaa Express eller Renaa Cirkus. Hvis dere skal ha take away-pizza så er Panzanella i Pedersgata verdt et besøk. I Pedersgata er det og en dessert-plass med veldig insta-vennlige kaker (-jeg har selv ikke smakt se ennå). Anonymkode: 16ac5...f98
gard Skrevet 22. februar 2022 #4 Skrevet 22. februar 2022 Det spørs litt når på året en kommer til Stavanger, hvordan været er, hva man liker etc. Men på en fin sommerdag hadde jeg stått opp grytidlig for å stikke over til Jørpeland og opp mot Preikestolhytta. Gåturen opp til Preikestolen er på rundt 4 km og utsikten av Lysefjorden er nydelig. Starter du tidlig er du tilbake i byen til lunch - i fint vær er det deilig å sitte ute på Fisketorget å spise sjømat. Jeg ville tatt en tur gjennom gamle Stavanger, tatt en iskald øl i Fargegata og Oljemuseet er fint dersom du vil lære litt mer om oljeeventyret. Dersom du er glad i vin, ville jeg begynt kvelden med litt vin på Vinkontoret eller Norvald vinbar - før middag på RE-NAA (dersom du får plass og har lyst å bruke en del penger på matopplevelsen) men det er også veldig bra på Tango, Renaa Matbaren, Restaurant SÕL etc. Hvis du ikke vil gjøre det så fancy, er Hekkan Burger i Pedersgata bra på burger mens Panzanella er veldig god på pizza. Jeg deler mine matopplevelser i Stavanger på https://www.instagram.com/eatingoutinstavanger/ forresten 😉 God tur til Stavanger og gi beskjed hvis du vil ha mer info! 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå