Gå til innhold

Hvor går grensen for å være pågående og irriterende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker en mann. Har sagt til at jeg liker han, noe han visstnok ikke skjønner... Sa til han at dersom han vil finne på noe, gi beskjed. Er usikker på om han tok meg seriøst.

Maser jeg da dersom jeg kommer med et konkret forslag, altså ber han "ut"? 

Anonymkode: 775a4...1a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du maser vel ikke dersom du ber han ut på date. 😉

Ville du oppfattet at han maset dersom det var han som tok initiativet? Jeg personlig liker damer/jenter som tar initiativ til å treffes. 

Anonymkode: 9ec9d...c60

Skrevet

Jeg er nok uenig i vedkommende over her. Du har allerede kommunisert at du er interessert og sagt klart ifra at han må si ifra om han er interessert i å møtes. Med dette anbefaler jeg deg å ikke gi noe lyd. 

Her får han si ifra selv når det passer han å møtes, dersom det er genuint. Om han ikke gir fra seg noe lyd så må du revurdere denne relasjonen. En mann som er virkelig interessert i ei jente kommer ikke til å la henne sitte å vente, spesielt når jenta har sagt ifra. Jeg har gjort samme feil: sagt at han må si ifra, ikke hørt noe på 1-2 dager, sendt melding igjen. Viste seg at han ikke var interessert i det hele tatt, selv om han svarte på en oppriktig måte. Han ville bare være snill. 

Dessverre er det slik, gjennom en undersøkelse gjort (husker ikke hvilken type undersøkelse det var, lenge siden jeg leste det), at de fleste menn som ble intervjuet sa at det første de får avsmak av jenter på er om de er alt for pågående. Ta det rolig, la det gå sin gang, lev livet ditt, tenk på deg selv, så ser du hvor det ender hen. Ingen svar er ett svar. Kommer han med initiativ senere er det noe positivt. 

• Liker 2
Skrevet

Huff, ikke lett dette..... 

Skrevet

Det er i utgangspunktet ikke for pågående eller irriterende å invitere noen på date. MEN her har du allerede sagt at du er interessert, at du liker han. Og når han ikke tar initiativ da så er han nok rett og slett ikke så interessert. Og da vil du bli irriterende om du fortsetter å pushe. Ha is i magen og se om han tar kontakt og viser interesse. Hvis han gjør det så kan du etter en stund foreslå en konkret date hvis ikke han gjør det.

Anonymkode: 08240...26a

• Liker 2
Skrevet

Ikke legg ballen i hans hender på den måten, ved å be han "si fra" om han vil gjøre noe.  

Anonymkode: 6e9bf...e09

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke legg ballen i hans hender på den måten, ved å be han "si fra" om han vil gjøre noe.  

Hm, det er det jeg lurer på nemlig om han tok meg seriøst. Han kunne ikke fatte at jeg liker han, svare han....

Så var kanskje dumt å "legge ballen i hans hender". Er du mann? Har du gode tips? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hm, det er det jeg lurer på nemlig om han tok meg seriøst. Han kunne ikke fatte at jeg liker han, svare han....

Så var kanskje dumt å "legge ballen i hans hender". Er du mann? Har du gode tips? 

Jeg er Kvinne. 

Men jeg har lært at hvis du ber han "si fra", så blir du bare sittende ved telefonen å vente i evig tid.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg er Kvinne. 

Men jeg har lært at hvis du ber han "si fra", så blir du bare sittende ved telefonen å vente i evig tid.  

Ok... Har du da senere vært mer klar, og så fått et ja? 

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Du spør feil i utgangspunktet. Du burde evnt ha bedt han ut på noe konkret med en gang. Nå har du jo kastet ballen over til han. Hadde du bedt ham på feks kino. Så hadde ham måtte svart enten ja eller nei.  Så du har evnt en sjanse til. Så da får du være mer konkret. Nå har du bare ymtet, så han har fått tid til å tenke iallefall. 

Anonymkode: a13fd...663

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når man føler seg pågående er ballen allerede hos han, er min erfaring. 

Anonymkode: b2859...dca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...