Stina234 Skrevet 6. mars 2022 #41 Del Skrevet 6. mars 2022 sicario skrev (1 minutt siden): Jeg har lest Bibelen. En artig/spennende bok, men det er det hele. Bibelen beviser jo ingen verdens ting. Jeg har lest Koranen også. Akkurat det samme med den. Må si meg enig, har også lest bibelen og koranen. De er like saklige og troverdige som Asbørnsens & Mo sine eventyr. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #42 Del Skrevet 6. mars 2022 (endret) Bibeln sier at kvinnen ska følge mannen, bibeln sier Hva vi ska ha på oss, bibeln sier også at homofili ikke er tilatt, ikke heller abort. Gud er en dominant narssisist som sier følg meg Ellers vil du havne i helvetet. Og folk virker også opptatt å la alt ansvar ligge i guds hender isteden for å ta ansvar for seg selv. Og en ska selfølgeli bli tillgiven for alt. Det er skummelt og inget annet en det. en ting til- det er fysiskt umuligt å brinne i helvetet fordi når kroppen dør så dør også nervesystemet. Anonymkode: 0eff9...d45 Endret 7. mars 2022 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Made4u Skrevet 6. mars 2022 #43 Del Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Psykopaten som PRØVER å styre verden er Satan, ikke Gud. Og enten du tror det eller ei så har Satan stor innflytelse på mennesker som er mottakelige. Putin er et gulleksempel på dette. Gud blir bare trist av situasjonen. Han har gitt oss mennesker fri vilje. Og den bruker vi til det fulle, og som nevnt, mange er påvirket av Satan. At han ikke griper inn? Nei det er noe dritt men han holder hånden over mange og er det ikke utrolig hvor mange krigsrammede mennesker, også i Ukraina, som takker Gud for at han var med dem i alt det vonde. Han har aldri lovet oss gull og grønne skoger, han har lovet å være med gjennom alt. Så kan du sitte og synes det er sprøtt, men fra dag 1 ga han menneskene ansvar om å forvalte verden. Det har de ikke klart. Gud er likevel med og han gråter når han ser hvor syk verden er blitt. Og noen ganger griper han også drastisk inn.... Men ditt valg hva du vil tro på og hvem du vil klandre. Selv klarer jeg ikke klandre Gud men jeg klandrer mennesker. Gud påfører oss ikke elendighet. Anonymkode: 8ebfb...1a9 Stopp sprøytet! Hva gjelder Putin så har hans handlinger intet med en Satan å gjøre, hans handlinger kan i det hele og fulle beskrives godt av psykologien, mannen lever ganske isolert, sies å ha en personlighetsforstyrrelse, er narsissistisk og har oppnådd en makt i en liten krets som åpenbart er redd for å korrigere han så langt alt har gått nå. Personlig håper jeg han mister makten han nå har eller at han stryker med, forutsatt at man får en bedre etterfølger naturlig nok (om det skjer har man ingen garantier for). Uansett, har ingen hensikt å blande en Gud inn i den konflikten, kristne kan be hvor mye de enn vil og det er ikke godt for en dritt. rent bortkastet tid, AnonymBruker skrev (20 timer siden): en ting til- det er fysiskt umuligt å brinne i helvetet fordi når kroppen dør så dør også nervesystemet. Anonymkode: 0eff9...d45 Nå er det intet igjen av en skrott når nedbrytningen har gått sin gang, så problemstillingen er irrelevant i alle tilfeller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #44 Del Skrevet 6. mars 2022 Made4u skrev (2 minutter siden): Nå er det intet igjen av en skrott når nedbrytningen har gått sin gang, så problemstillingen er irrelevant i alle tilfeller. Den er veldigt relevant. Folk som føles uten fungerande nervesystem dør veldigt fort. Og det er bevist at du ikke kan føle smerte når nervesystemet eller hjernen ikke fungerer/ lever. Anonymkode: 0eff9...d45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herremann Skrevet 6. mars 2022 #45 Del Skrevet 6. mars 2022 On 2/21/2022 at 5:17 AM, AnonymBruker said: Det er ikke Gud som skaper lidelse og nød i verden, det er mennesker som bruker vår frie vilje til ondskapsfulle og syndige handlinger. Hadde vi fulgt Guds vilje ville vi sluppet det. Anonymkode: 8cf26...9ae Isaiah 45:7 state, “I form the light, and create darkness: I make peace, and create evil: I the LORD do all these things.” Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #46 Del Skrevet 6. mars 2022 herremann skrev (1 minutt siden): Isaiah 45:7 state, “I form the light, and create darkness: I make peace, and create evil: I the LORD do all these things.” Irrelevant, kristne følger NT Anonymkode: 8cf26...9ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #47 Del Skrevet 6. mars 2022 (endret) Virker jo som fler og fler tror på gud hvartfall i sociale medier. Mange som sier at i love god and god leads me and loves me. Lissom legger alt ansvar på fud og at han tillgir vem som helst. Isteden for å ta eget ansvar. Isteden for å si jeg elsker meg selv, jeg ska rannsaka meg selv og tillgi meg selv Etter jeg skjønt Hva jeg har gjort feil. Så er det ”god loves me anyway” Anonymkode: 0eff9...d45 Endret 7. mars 2022 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #48 Del Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Virker jo som fler og fler tror på gud hvartfall i sociale medier. Mange som sier at i love god and god leads me and loves me. Lissom legger alt ansvar på fud og at han tillgir vem som helst. Isteden for å ta eget ansvar. Isteden for å si jeg elsker meg selv, jeg ska rannsaka meg selv og tillgi meg selv Etter jeg skjønt Hva jeg har gjort feil. Så er det ”god loves me anyway”Anonymkode: 0eff9...d45 Vi tar eget ansvar, Gud har gitt oss fri vilje, likevel velger vi å leve gode, moralske liv og gjøre det som er rett. Anonymkode: 8cf26...9ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #49 Del Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi tar eget ansvar, Gud har gitt oss fri vilje, likevel velger vi å leve gode, moralske liv og gjøre det som er rett. Anonymkode: 8cf26...9ae Nei feil: gud vil at vi ska følge han og gjør vi ikke det så havner vi i helvetet. Er du homo Fex så havner du i helvetet. Står tydligt i bibeln. Og en masse andre ting. Så Nei det er er ikke Hva som står i bibeln. Anonymkode: 0eff9...d45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #50 Del Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei feil: gud vil at vi ska følge han og gjør vi ikke det så havner vi i helvetet. Er du homo Fex så havner du i helvetet. Står tydligt i bibeln. Og en masse andre ting. Så Nei det er er ikke Hva som står i bibeln. Anonymkode: 0eff9...d45 Kristne følger NT, og der står det klart at man får tilgivelse om man synder og endrer oppførsel. Anonymkode: 8cf26...9ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #51 Del Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kristne følger NT, og der står det klart at man får tilgivelse om man synder og endrer oppførsel. Anonymkode: 8cf26...9ae Alt i alt så handler det om Hva du gjør rett for du dør da. En kan leve som en vil og synde så lenge en blir tillgitt rett for en dør. Anonymkode: 0eff9...d45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #52 Del Skrevet 6. mars 2022 Det finnes ingen gud, men onde mennesker. Anonymkode: b555d...f1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #53 Del Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 21.2.2022 den 5.44): Svarene på dette står i Bibelen. Gud vil fjerne alt det onde på dommedag. Anonymkode: 8cf26...9ae Virker som om den dagen er veldig nære for å si det sånn.. Anonymkode: ebdf2...de1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shawtyella Skrevet 6. mars 2022 #54 Del Skrevet 6. mars 2022 proghodet skrev (På 21.2.2022 den 5.39): The problem of evil: If God is unable to prevent evil, then he is not all-powerful. If God is not willing to prevent evil, then he is not all-good. If God is both willing and able to prevent evil, then why does evil exist? Jeg skjønner hva du tenkte når du skrev dette, men dette er bare feil. Hvis han tar bort all ondhet, har vi da fri vilje? Å baksnakke er ondt, å stjele er ondt, å voldta er ondt, psykiske lidelser er ondt, stygge tanker om andre er ondt. Hvis du tar vekk all ondhet, hva er igjen? Mennesker som tenker på enhjørninger og regnbuer, og løper rundt på en haug roser 24/7. Ondhet kom til verden når Eva tok sitt valg om å spise fra det onde tre, hun tok sitt valg den gang.. samme gjelder oss nå. Hvordan kan Gud stoppe all ondhet, når det er mennesker som dyrker satan og det motsatte? Folk flest kaster vekk Gud, og ber kun når de trenger noe, ikke av takknemlighet. Han kan fint stanse all ondhet, men da vil vi ikke være de vi er idag, da ville også de skitne og onde tankene våre vært borte. Hadde onde tanker vært borte, så hadde krig vært over nå. Dette er vel bare logisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #55 Del Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Alt i alt så handler det om Hva du gjør rett for du dør da. En kan leve som en vil og synde så lenge en blir tillgitt rett for en dør. Anonymkode: 0eff9...d45 Ja, men så vet du aldri når du dør da? Det kan være så plutselig at det du gjorde 2 minutter før var å drepe noen. Det skaper en motivasjona til å ikke ønske å synde en haug masse med vilje. Anonymkode: b2312...9ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Puddingen93 Skrevet 6. mars 2022 #56 Del Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det finnes ingen gud, men onde mennesker. Anonymkode: b555d...f1e Enig. Og hjernevasking og psykisk størning. Sen kan tyranni skje når som helst. En kan ikke forvente at en er trygg- Never. Men leve et godt liv så godt en kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #57 Del Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, men så vet du aldri når du dør da? Det kan være så plutselig at det du gjorde 2 minutter før var å drepe noen. Det skaper en motivasjona til å ikke ønske å synde en haug masse med vilje. Anonymkode: b2312...9ec Ja da avstår jeg hellre fra religion. Ønsker ikke å leve mitt liv utifra en bok som er skummel og trist. Anonymkode: 0eff9...d45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #58 Del Skrevet 6. mars 2022 Per Spelmann skrev (8 timer siden): Det handler om menneskets frie vilje og at vår karakter skal bygges. Hva skjer hvis du overbeskytter barna dine, om du har noen? Det er meningen at de skal prøve og feile. Det er meningen at de skal falle og reise seg, få skrubbsår og brudd. Det lærer oss å være forsiktig, oppmerksom, og det gjør oss sterkere og klokere. Om du som far eller mor stadig grep inn, bar barnet opp bakkene, slik at de ikke utviklet fysisk og psykisk styrke, skjermet det fra alt som kan friste, etc, hvordan ville det utvikle seg? Se det i større målestokk, menneskehetens modningsprosess. All såkalt forbuden frukt fører mennesket på ville veier. Det finnes livslover og naturlover og hvis de brytes så får det naturligvis konsekvenser. Velger et menneske med vilje å ikke gjøre det som rett er, eller i uvitenhet, så oppstår det vi opplever som ondt. Så når det finnes lover og regler, i tillegg til kunnskap om etikk, moral, rettferdighet skal Gud da hindre konsekvensene av lovbruddet? Hvorfor oppstår stridigheter oss i mellom, kriger, grådighet, tyveri, vold, voldtekt, forurensning, sykdom og lignende? Og enda viktigere, hvordan unngår vi det, for ubehaget får oss vel til å søke behaget? Det er utvikling! Hvordan skaper vi og opprettholder en fredelig og bærekraftig verden? Umulig er det ikke, men menneskeheten synes ikke å være moden nok, for kunnskapen finnes. Se på lederskapet i verden. Er det de kloke, erfarne og rettskafne menneskene som styrer, folk som holder sitt ord og er gode rollemodeller? Verdens mørke tilstand er et resultat av den samlede menneskehetens tidligere gjerninger og vi følger i de samme fotspor, gjør de samme feilene og arver de samme lidelsene. Man lærer ikke noe av historien men gjentar feilene i stadig større målestokk og med farligere og farligere teknologi. Dagens konflikt mellom Russland og NATO er basert på frykt. NATO ble opprettet i 1949 i frykt for en angivelig kommunistisk ekspansjon og Russland ruster i dag opp, tar Krim og Ukraina i frykt for NATOS ekspansjon østover. USA er kjent for sin frykt for kommunismen og det er hovedårsaken til at de bygger opp verdens mektigste hær, og det reagerer nå både Russland og Kina på så også de ruster opp, og de begynner å bli virkelig mektige. Europeisk og Amerikansk ledelse, i tillegg til Russisk og Kinesisk, synes å tro at mer våpen er løsningen. Hvor skal det ende? Det er ikke godt å si, men kanskje finner man den fredlige løsningen, eller kanskje må menneskeheten på feil kurs settes kraftig tilbake, og kanskje man da kan bygge opp en verdenskultur som er levedyktig og ikke faller som alle de før har gjort. Det handler i bunn og grunn om å leve rett - og da selvsagt å ha oppøvd kunnskap, erfaring og styrke til å kunne gjøre det. (Barn – ungdom – voksen - gammel og vis prinsippet) Dette er hva jeg tror også. Bra skrevet, det er faktisk akkurat slik jeg også tenker om Gud og vår oppgave her som menneskeheten. Jeg tror på Gud og at vi må gjennom disse gode og fæle tingene i livet alle og en, kanskje vi til og med har flere liv. Kanskje når vi dør, er vi en kort stund hos Gud og drøfter neste liv og hva vi ønsker å lære, og utrette der. Så drar vi tilbake til jorden igjen på nytt og på nytt, ja vi blir født igjen og igjen, av vår egen sjels vilje. Jeg eg veldig interessert i dette med tankenes kraft, hvordan cellene i kroppen vår påvirkes av måten vi tenker. Jeg leste en gang en plass, og beklager hvis dette støter noen der er ikke meningen å være usympatisk.. Men det sto "Når noen får kreft, er det fordi sjelen deres har bestemt seg for å dra hjem". Hva vet vi om dette er sant eller ikke? Sjelen vår er selve kjernen, kjernen av vårt ego, det som er bortenfor "jeg heter dette, jeg liker ditt og datt og alle opplevelser jeg har hatt tidligere i livet har formet meg til å bli akkurat slik jeg som menneske er nå. Med mine tanker og følelser". Når vi dør, dør egoet vårt. Denne personen som vi ser oss selv som, som vi har "bygget opp" av erfaringene vi har hatt gjennom årene. Mens sjelen returnerer tilbake til kilden, der vi opprinnelig kommer fra. Uten møke finnes ikke lys. Uten smerte finnes ikke glede. Uten natt finnes ikke dag og så videre.. Anonymkode: ebdf2...de1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #59 Del Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Dette er hva jeg tror også. Bra skrevet, det er faktisk akkurat slik jeg også tenker om Gud og vår oppgave her som menneskeheten. Jeg tror på Gud og at vi må gjennom disse gode og fæle tingene i livet alle og en, kanskje vi til og med har flere liv. Kanskje når vi dør, er vi en kort stund hos Gud og drøfter neste liv og hva vi ønsker å lære, og utrette der. Så drar vi tilbake til jorden igjen på nytt og på nytt, ja vi blir født igjen og igjen, av vår egen sjels vilje. Jeg eg veldig interessert i dette med tankenes kraft, hvordan cellene i kroppen vår påvirkes av måten vi tenker. Jeg leste en gang en plass, og beklager hvis dette støter noen der er ikke meningen å være usympatisk.. Men det sto "Når noen får kreft, er det fordi sjelen deres har bestemt seg for å dra hjem". Hva vet vi om dette er sant eller ikke? Sjelen vår er selve kjernen, kjernen av vårt ego, det som er bortenfor "jeg heter dette, jeg liker ditt og datt og alle opplevelser jeg har hatt tidligere i livet har formet meg til å bli akkurat slik jeg som menneske er nå. Med mine tanker og følelser". Når vi dør, dør egoet vårt. Denne personen som vi ser oss selv som, som vi har "bygget opp" av erfaringene vi har hatt gjennom årene. Mens sjelen returnerer tilbake til kilden, der vi opprinnelig kommer fra. Uten møke finnes ikke lys. Uten smerte finnes ikke glede. Uten natt finnes ikke dag og så videre.. Anonymkode: ebdf2...de1 Ja og den kilden der vi kom fra er jo ingenting. Siden du ikke existerte for mamma og pappa lagde deg. Når du dør skjer samme ting - ingenting AnonymBruker skrev (På 20.2.2022 den 18.44): Det skjer så mye fælt i verden at det må være en allmektig psykopat som styrer verden. Så mye vanstyre kan ikke oppstå av seg selv. Anonymkode: f8b0e...555 Det vi trenger er gode ledere i hvart land som kan sammarbeide med alle lender. Ledere som har tatt psykologisk test og som restes hvart år både psykiskt og på empati. Ledere som ønsker fred, stabilitet og gode samfund der vi kan bygge opp landet. Verlden over. Og helst gjerne religionsfrie. Så at vi kan jobbe for demokrati, solidaritet , vennskap og yttrandefrihet. Så kan lender ha forsjellige kulturer, og folk får leve sine liv som dem vil privat. Og regler i samfundet. kanskje en verldsend politiker? Anonymkode: 0eff9...d45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #60 Del Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 21.2.2022 den 5.17): Det er ikke Gud som skaper lidelse og nød i verden, det er mennesker som bruker vår frie vilje til ondskapsfulle og syndige handlinger. Hadde vi fulgt Guds vilje ville vi sluppet det. Anonymkode: 8cf26...9ae Kan du forklare meningen med barnekreft? Anonymkode: 311e2...133 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå