AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #1 Del Skrevet 20. februar 2022 Hei dere, Jeg har en mann som trener på profesjonelt nivå, og har to treningsøkter hver dag. Etter hver økt er klærne gjennomvåte av svette, og bag/klær blir lagt på vaskerommet (jeg er ansvarlig for klesvask her i huset). Klærne stinker (de er virkelig gjennomvåte av svette). I en periode slengte jeg dem rett i maskinen og satt den på, men jeg kan ikke sette på maskinen to ganger for dagen med pittelitt tøy i, verken for miljøet eller strømmens skyld..! Jeg har prøvd å henge dem opp for å tørke mens jeg venter på mer skittentøy, for å kunne fylle en vask, men da lukter jo hele vaskerommet surt 😭 og det kommer jo stadig nye våte klær, HELE TIDEN! Nå tenker jeg å borre en hylle inn i veggen i garasjen og be han legge klær og bag der, så får jeg gå ut og hente det når jeg er klar til å sette på en maskin. Er det noen som har en bedre idé??? Dere som trener masse eller har kjærester som gjør det, hvordan løser dere dette? Takk for alle tips! Anonymkode: d4ca3...389 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
globalagogo Skrevet 21. februar 2022 #2 Del Skrevet 21. februar 2022 Bøtte med utblandet edikk-vann? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 21. februar 2022 #3 Del Skrevet 21. februar 2022 Jeg ville heller hatt et klesstativ i garasjen der treningstøyet kunne henges opp på bøyler til lufting. Eventuelt at maskinen settes på en gang for dagen. Å la svett tøy ligge i bag i dagesvis til man har full maskin vil i hvert fall føre til lukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #4 Del Skrevet 21. februar 2022 Hmm. Jeg trener hver dag og vasker treningstøy en gang i uka. Jeg bare henger tøyet på kanten av skittentøyskurven til det er tørt og skubber det så oppi. Aldri opplevd lukt, selv om særlig bhen er gjennomvåt. Vi snakker ikke en tørr flekk. Er det noe med tøyet som gjør at det stinker? Vaskemiddelrester? Skyllemiddel? Treningstøy bør vaskes med flytende vaskemiddel og skal ikke brukes tøymykner på. Tøymykneren setter seg i det tekniske tøyet og forårsaker lukt idet det taes i bruk. Anonymkode: 00e58...e73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #5 Del Skrevet 21. februar 2022 Jeg ville insistert på at det fikk mannen ordne opp i selv.. Greit nok at man har fordelt arbeidsoppgavene, men om man lager masse bal for den andre, så får man trå til og ordne litt selv også. Jeg ville hengt dem ute, eller skylt dem godt før de ble hengt opp inne. Anonymkode: f8b2e...c3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #6 Del Skrevet 21. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hmm. Jeg trener hver dag og vasker treningstøy en gang i uka. Jeg bare henger tøyet på kanten av skittentøyskurven til det er tørt og skubber det så oppi. Aldri opplevd lukt, selv om særlig bhen er gjennomvåt. Vi snakker ikke en tørr flekk. Er det noe med tøyet som gjør at det stinker? Vaskemiddelrester? Skyllemiddel? Treningstøy bør vaskes med flytende vaskemiddel og skal ikke brukes tøymykner på. Tøymykneren setter seg i det tekniske tøyet og forårsaker lukt idet det taes i bruk. Anonymkode: 00e58...e73 Enig i dette. Ny svette lukter ikke, og hvis klærne lukter svette etter en økt må det være på grunn av latente bakterier som blir aktive når klærne blir varme og fuktige. (Det har jeg opplevd selv, at klærne var tilsynelatende rene, men begynte å lukte mens jeg brukte dem) Anonymkode: 636b8...49f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #7 Del Skrevet 21. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Enig i dette. Ny svette lukter ikke, og hvis klærne lukter svette etter en økt må det være på grunn av latente bakterier som blir aktive når klærne blir varme og fuktige. (Det har jeg opplevd selv, at klærne var tilsynelatende rene, men begynte å lukte mens jeg brukte dem) Anonymkode: 636b8...49f Ja enig. Prøv en maskin med eddik i for å se om du får bort lukten av gammel svette på gamle klær. Anonymkode: 2683d...ebf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #8 Del Skrevet 21. februar 2022 Ville hatt en bøtte med eddik og vann stående. Det lukter litt eddik da men kanskje bedre enn svette? Man får kjøpt bøtter med lokk også. Anonymkode: 16a5a...06d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kosekrinje Skrevet 21. februar 2022 #9 Del Skrevet 21. februar 2022 prøvd å finne noen treningsklær i ull? ull skal visst være det beste mot lukt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #10 Del Skrevet 22. februar 2022 Her trener vi begge 1-2 ganger daglig. Vi bruker treningsoverdeler i 100% merinoull og bukser av syntetisk materiale, og henger det opp med en gang vi kommer tilbake fra trening. Vasker klærne etter tre bruk. Bruker vanligvis Milo, men bruker også jevnlig Omo Aktiv Sport som skal motvirke lukt. Noen ganger setter lukt seg i syntetisk treningstøy og da må det kastes, dessverre. Hvis du begynner å lukte sur svette når du har på deg nyvaskede klær kan det være dette som har skjedd. Anonymkode: 455f1...1df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #11 Del Skrevet 22. februar 2022 Treningsklær som lukter etter vask bør kjøres på 60 grader for å ta den sure lukten. Jeg har heller ikke merket at klærne lukter surt når de nettopp er brukt, om de henges til tørk før de legges i maskin/skittentøysdunk Anonymkode: 7b2fb...7f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #12 Del Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 21.2.2022 den 8.45): Hmm. Jeg trener hver dag og vasker treningstøy en gang i uka. Jeg bare henger tøyet på kanten av skittentøyskurven til det er tørt og skubber det så oppi. Aldri opplevd lukt, selv om særlig bhen er gjennomvåt. Vi snakker ikke en tørr flekk. Er det noe med tøyet som gjør at det stinker? Vaskemiddelrester? Skyllemiddel? Treningstøy bør vaskes med flytende vaskemiddel og skal ikke brukes tøymykner på. Tøymykneren setter seg i det tekniske tøyet og forårsaker lukt idet det taes i bruk. Anonymkode: 00e58...e73 Samme her. Henger opp til tørk på badet og legger dem ned i skittentøyskurven når de har tørket helt. Om samme, syntetiske klær brukes flere ganger uten å vaskes (på treningsrommet hjemme) lukter de mer svette, men aldri slik at det stinker på badet på grunn av dem. Tenker det er noe mer galt her (i tråden) enn at klærne stinker fordi han trener ofte. Og ærlig talt - trening er jobben hans? Da er det virkelig hans jobb å ta hånd om klærne også. Anonymkode: 0b59b...876 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå