Gå til innhold

Tips til bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei ! Jeg og gubben skal gifte hos i september :)

Er det noen ting du skulle ønsket du hadde husket på eller vist før den store dagen? Noen tips? Hvor mye brukte dere på bryllupet? 

Vi prøver å gjennomføre med et lavt budsjett, tar gjerne imot tips ! 

Anonymkode: ec5de...c80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste tipset jeg kommer på i farten er at vi ikke booket proff fotograf for dagen og likevel fikk masse, flotte bilder :) Fetteren min er hobbyfotograf og tok bilder utenfor kirken, i festlokalet hadde vi bedt 3 pers som vi vet tar gode bilder om å ta med kameraene sine og knipe litt her og der. Vi ga en gave på rundt 5000,- som takk til fetteren min og endte opp med over 300 flotte bilder fra dagen og kvelden. Der sparte vi nok rundt 25 000,- 

Anonymkode: 9d5f4...051

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Blomster! Jeg dro på mester grønn et par dager før  og plukket ut blomster jeg likte (de har 3 for 2). De satte sammen en «vanlig» bukett for meg og det er mye rimeligere enn typisk brudebukett, fikk dem også til å lage hårpynt og knappehullsblomster av de de samme bukettene. 
så kjøpte jeg med samme blomster hjem selv som jeg lagde små buketter til brudepikene av. 

hadde igjen litt blomster hjemme + fikk resten fra brudebuketten og lagde meg en stor flott blomsterkrans til håret som jeg brukte dag 2. vi giftet oss under ganske strenge covid restriksjoner, så samlet forlovere til middag dagen etterpå😊

følte jeg fikk mye for pengene, tror jeg betalte rundt 1500,-

Anonymkode: acec1...f3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Velg lokale hvor dere kan bestille catering/velge kokk og kjøpe drikkevarer selv. 

I september er det jo fint med en høstgryte med okse og sopp. Dette er billigere å få en privat kokk til å lage, enn indrefilet til alle. Man må ikke ha treretters. Men hvis man har det og bestiller kokk, så kan kokken lage suppen dagen i forveien også. Uansett er det lurt å velge sesongmat da det ofte er på tilbud. Kjenner dere en jeger får dere kanskje tilgang på billig viltkjøtt. Kan dere lage dessert selv? I porsjonsglass. Tilslørte bondepiker?panna cotta? Ostekake i porsjonsglass. Lages dagen før og er klar til å serveres med sitronmelisse og coulis. Hør med familie om noen vil lage kaker. Kjenner dere noen som kan lage bryllupskake? Ellers finnes det mange flinke som driver med dette på hobbybasis. Kanskje høre med en konditorskole?

Ikke bestill blomster til bryllup. Kjøp vanlig bukett. Pynt enkelt med feks korte roser i lave vaser (da ser alle hverandre også). Kan også pynte med fine høstblader. 

Lei pynt. Mange leier ut på finn. Vase, duker, bordpynt, setetrekk. 

Har dere bartender, så bli enig om noen få og enkle drinker. Punch som velkomstdrink? Er ofte blandet fruktjuice, så dere trenger ikke like mange flasker musserende da. Kanskje med fruktbiter oppi. Eple og plomme siden det er sesong? Sangria som drink er også fint. Litt billigere med vin, soda og fruktbiter. Kjøp konjakk/baileys til kaffen hvis dere er innom taxfree et par ganger.

Kjøp kjole brukt. Bruk penger på å sy den litt om/legg til mer pynt/bånd om du ønsker? 

Har du en venninne som er flink med sminke og hår? Kan også bestille hos lærling. 

Anonymkode: 74542...18b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...